טראמפ הצליח לגייס מיליארד דולר לטובת הרשת חברתית שלו

הנשיא לשעבר השיק את  Truth Social לאחר שנחסם מהרשתות החברתיות המובילות  בעקבות המתקפה על גבעת הקפיטול בתחילת השנה • זהות המשקיעים לא נחשפה, אך ב"רויטרס" דיווחו שמדובר בקרנות גידור ומשקיעים פרטיים

דונלד טראמפ / צילום: Associated Press, Evan Vucci
דונלד טראמפ / צילום: Associated Press, Evan Vucci

חברת הטכנולוגיה והתקשורת של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הודיעה אתמול (ש') על גיוס של מיליארד דולר. זאת בעת שהיא מתקדמת לקראת הנפקה לציבור באמצעות מיזוג עם חברת SPAC בשם Digital World.

מאז המתקפה על גבעת הקפיטול בארצות הברית ב-6 בינואר השנה, טראמפ נחסם לצמיתות מהרשתות החברתיות המובילות - טוויטר, פייסבוק ויוטיוב. בתגובה לכך, הודיע באוקטובר האחרון על השקת הרשת החברתית שלו  - Truth Social - ועל הכוונות להנפיק אותה בבורסה בניו יורק באמצעות מיזוג עם Digital World בראשות פטריק אורלנדו.

"מיליארד דולר שולחים מסר חשוב לחברות הטכנולוגיה הגדולות, על כך שהצנזורה והאפליה הפוליטית חייבות להסתיים", כך אמר טראמפ, והוסיף כי חברת הטכנולוגיה שלו תוכל להיאבק נגד "הרודניות הטכנולוגיות", כלשונו.

Digital World נסחרת בנאסד"ק, ומיד עם פרסום העסקה עם קבוצת טראמפ, זינקה המניה שלה ב-24%. Digital World התחייבה להשקעה נוספת בפרויקט של כ-300 מיליון דולר, במקביל לגיוס ההון - כך שטראמפ יצליח להעמיד לטובת המיזם יותר מ-1.25 מיליארד דולר.

שתי הקבוצות סירבו לחשוף את זהות המשקיעים, אבל "רויטרס" דיווחה בשבוע שעבר שהגיוס מתבצע דרך מכירת מניות לקרנות גידור, לקבוצות השקעה פרטיות, ולבעלי הון בודדים. לפי "רויטרס", אחת מהסיבות לגיוס בדרך זו היא שקרנות הגיוס המרכזיות של וול סטריט נמנעו מההשקעה במיזם, בשל חשש שהחיבור לטראמפ יפגע במוניטין שלהן.

בינתיים, פספסה הקבוצה של טראמפ את הדד-ליין שהציבה לעצמה, להשקת גרסת הביטא של הרשת החברתית החדשה עד נובמבר 2021.