לא נעמוד יותר בתור לקופה? מחסני השוק תטמיע עגלות חכמות בכל סניפיה

רשת מחסני השוק תטמיע ב-62 סניפיה את העגלות החכמות של חברת WalkOut במהלך החודשים הקרובים • העגלה מצוידת במצלמות הממוקמות בזוויות שונות המאפשרות את סריקת וזיהוי הפריטים שמוספים או מוסרים מהעגלה • שיעור הדיוק, על פי נתוני החברה, עומד על 99.2%

עגלה חכמה של Walkout / צילום: מאיה לגוטין
עגלה חכמה של Walkout / צילום: מאיה לגוטין

העגלות החכמות מגיעות לסניפי מחסני השוק. הרשת תטמיע ב-62 סניפיה את העגלות החכמות של חברת WalkOut, המשלבת קופה ניידת ומצלמות לסריקת מוצרים אוטומטית. WalkOut הישראלית, שנוסדה ב-2018, פיתחה עגלת קניות חכמה שתייתר עבור הצרכנים את הצורך לעמוד בתור לקופות בסיום הקנייה.

בנוסף, הצרכנים יוכלו לקבל מידע בזמן הקנייה על היקפה. העגלה של WalkOut מתבססת על טכנולוגיית למידת מכונה וראייה ממוחשבת. העגלה מצוידת במצלמות הממוקמות בזוויות שונות המאפשרות את סריקת וזיהוי הפריטים שמוספים או מוסרים מהעגלה. שיעור הדיוק, על פי נתוני החברה, עומד על 99.2%.

חווית הקנייה עם העגלה החכמה מתבצעת דרך מסך בו מתקבלת אינדיקציה למחיר הקנייה. באמצעות ידע שנצבר על הקונה יותאמו לו הצעות פרסונליות לרבות מבצעים מותאמים. בסוף הקנייה התשלום מתבצע באמצעות העגלה.

היעד ששמה לעצמה החברה הוא להגיע לפריסה של כ-4,000 עגלות בתוך שלוש שנים. ממחסני השוק נמסר כי "העגלות החכמות מהוות חלק מיישום מערך טכנולוגי בהשקעה של 5 מיליון דולר".

לפי שלום נעמן, מנכ"ל ומבעלי רשת מחסני השוק: "הפתרון של WalkOut יקצר משמעותית את משך השהות בסניפים, יסייע למקסם את היעילות התפעולית שלנו ולאפשר לנו להציע חווית קנייה ייחודית".

עגלת הקניות החכמה בסופרמרקט פרש של אמזון / צילום: Shutterstock
 עגלת הקניות החכמה בסופרמרקט פרש של אמזון / צילום: Shutterstock

מחסני השוק המונה 62 סניפים הוקמה ב-1996 בבאר שבע. ב-2019 רכשה הרשת שנמצאת בבעלות משפחות נעמן וכהן את פעילותה של רשת קו-אופ. סניפי קו-אופ הוסבו לסניפי "מחסני השוק בשבילך".

"להתחבר לאחת מרשתות השיווק הגדולות בישראל זו הזדמנות מרגשת ואבן דרך חשובה עבורנו", אמר אסף גדליה, מנכ"ל ומייסד שותף ב- WalkOut.

"כרשת הדוגלת בטכנולוגיות חדשניות, ביקשנו להציע ללקוחותינו חיסכון משמעותי בזמני ההמתנה לקופות ולהעניק חווית קניה פרסונלית, נגישה ויעילה יותר", אמר שלום נעמן, מנכ"ל ומבעלי רשת מחסני השוק. "הפתרון של WalkOut יקצר משמעותית את משך השהות בסניפים, יסייע למקסם את היעילות התפעולית שלנו ולאפשר לנו להציע חווית קניה ייחודית מהמתקדמות בעולם".

רשת מחסני השוק מצטרפת לרשתות שכבר מיישמות את הטכנולוגיה, בהן הרשת אושר עד שהשקיעה בחברת סופרסמארט. החברה שנוסדה ב-2014 פיתחה מערכת אוטומציה לרשתות הפועלת באמצעות אפליקציה הסורקת את הפריטים ומאפשרת לזרז את הליך הקנייה. הטכנולוגיה של החברה הישראלית הוטמעו במסגרת פיילוט ברשת שוק העיר.

עגלה חכמה של Walkout / צילום: מאיה לגוטין
 עגלה חכמה של Walkout / צילום: מאיה לגוטין

גם ברשת יוחננוף זיהו את הצורך בעגלות חכמות. הרשת השקיעה זה מכבר בחברת העגלות החכמות A2Z המאפשרות רכישת מוצרים מבלי לעבור בקופות, כשהן מעניקות לצרכנים מידע במהלך הקנייה. פריסת העגלות בסניפי יוחננוף תחל עד לסוף 2021 והיא תושלם בחודשים הראשונים של 2022. ליוחננוף כ-6% ממניות החברה.