AppsFlyer הישראלית תשתף פעולה עם אינטל: יפתחו טכנולוגיה חדשה להגנה על פרטיות

AppsFlyer הישראלית מכריזה על שיתוף פעולה שיעזור לגורמים שונים לחלוק ביניהם מידע ולייצר תובנות עסקיות, תוך שמירה על פרטיות המשתמשים • בשלב הראשוני מדובר בחדרי מידע נקיים שיאפשרו לגורמים שונים לשתף ביניהם את המידע בלי לדאוג שהוא יזלוג החוצה ובלי שנחשפים למידע אחד של השני • השלב הבא: שיתוף הפעולה עם אינטל העולמית

חברות וארגונים ברחבי העולם עברו לעבוד בעזרת שירותי ענן כאלו ואחרים, וכעת חברת AppsFlyer הישראלית, שהקומה בשנת 2011, מכריזה על שיתוף פעולה שיעזור לגורמים שונים לחלוק ביניהם מידע ולייצר תובנות עסקיות, תוך שמירה על פרטיות המשתמשים. החברה משיקה את AppsFlyer Privacy Cloud, שירותי ענן שיאפשרו לחברות או ישויות לשתף ביניהם מידע.

בשלב הראשוני - החברה משיקה את ה-"Data Clean Rooms", חדרי מידע נקיים שיאפשרו לגורמים שונים לשתף ביניהם את המידע בלי לדאוג שהוא יזלוג החוצה ובלי שנחשפים למידע אחד של השני. לדוגמה, שני בתי חולים ירצו לשתף ביניהם נתונים של חיסוני קורונה ורוצים להוציא על זה תובנות. האפשרות הקיימת שבית חולים יעביר את הרקורד שלו לבית חולים אחר, אבל כאן יש בעיית פרטיות.

הפתרון שמציעים ב-AppsFlyer אלו החדרים הנקיים הללו, שרת משותף, שם כל אחד מעלה את הגיליונות שלו ואף פעם התובנות שיוצאות הן לא על לקוח בודד, אלא תמיד במקבץ. למעשה, זה מאפשר לנתח את הנתונים ולשאול שאלות את הדאטה, בלי להשיג את הדאטה על השני.

בשלב השני, זה שיתוף הפעולה עם אינטל העולמית. באמצעות שימוש בפלטפורמת Xeon Scalable מהדור השלישי של Intel , חברת AppsFlyer תוכל ליישם טכנולוגיה קריפטוגרפית לשמירה על הפרטיות: החברה תחיל טכנולוגיית הצפנה הומומורפית (Homomorphic encryption), טכנולוגיה המאפשרת אנליזה של דאטה בעודו מוצפן.

בתוך עולם ההצפנה ההומומורפית, ישנו חיתוך-פרטי (Private Set Intersection) - טכנולוגיה המאפשרת לבצע חישוב על נתונים פרטיים ורגישים, בלי הצורך לפענח את המידע, גם לא חברת AppsFlyer בעצמה. משמע, בשלב השני, השרת יידע לעשות את כל הפעולות לבד ורק הלקוח בעצמו נגיש למידע והכל מוצפן לכל שאר הגורמים.

הפלטפורמה, חנויות אפליקציות, רשתות פרסום ומפתחי אפליקציות יוכלו להגדיר את היישומים הנחוצים להם בהתבסס על התהליכים העסקיים שלהם (Business Logic), רגולציות פרטיות, חקיקה ועוד.

ניר פלד, מנהל כללי באינטל אומר כי "הצפנה הומומורפית ( HE ) היא כלי חדש ועוצמתי, שיאפשר לשותפים וללקוחות של AppsFlyer לקבל תובנות חשובות תוך שמירה על סטנדרט גבוה מאוד של פרטיות המשתמש. שיתוף הפעולה שלנו עם AppsFlyer הוא צעד לקראת העתיד הטכנולוגי של שמירה על הפרטיות".

אורן קניאל, מנכ"ל ומייסד שותף ב-AppsFlyer אומר "AppsFlyer Privacy Cloud הוא הצעד הטבעי הבא שלנו לעבר החזון שלנו לטווח הארוך. עד לאחרונה, התעשייה שלנו הסתמכה על מידע ברמת המשתמש, כי זו הייתה האפשרות הזמינה היחידה. בשנים האחרונות מתבססת ההבנה שזה לא ריאלי יותר, וגם אין בזה צורך כי הטכנולוגיה התקדמה מאז".

קניאל מבהיר ל"גלובס" ששיתוף הפעולה עם אינטל ייקח זמן וזה לא מוצר שיהיה זמין מחר. "אנחנו עובדים על זה משנה שעברה. כשאפל הכריזו על iOS 14.5 , אף אחד לא היו מוכנים לשינויים כאלו גדולים בזמן כזה קצר. התחלנו לחקור על הצפנות מהסוג הזה. ואנחנו רואים בתחום הזה משהו שיתפוס חלקים נרחבים בעתיד", מסביר.

הוא מחדד מדוע מדובר בשמירה על פרטיות בצורה נרחבת. "זה מאפשר אנליזה של דאטה בעודו מוצפן. מסתבר שזה אפשרי לעשות את זה, וזה מאוד קשה במובנים רבים. אתה מצפין את הנתונים בצורה כזו שאתה עדיין יכול לבצע עליו נתונים. מי שעושה את הניתוח, גם לא יכול לקרוא את הנתונים", הוא אומר.

איפה שיתוף הפעולה בא לידי ביטוי?
"יש הרבה מאוד אתגרים סביב זה. בין היתר, הרבה שרתים נצרכים כאן כדי לעבד את המידע. ואין ספק שמדובר בתהליכים יקרים, לעשות אנליזה על דאטה מוצפן. לצורך ההשוואה, אם צריך שרת אחד על דאטה לא מוצפן, פה נגיד נצטרך איזה מאה. זה הופך את התהליך ללא שווה, זה יקרה מדי. וכאן שיתוף פעולה עם אינטל נכנס לפעולה, כי הם הוציאו צ'יפים מיוחדים וחבילת תוכנה שמאפשרת לעשות את זה. אינטל באים לפתור זה לייצר צ'יפים שיודעים לעשות את הפעולות האלו בצורה הרבה יותר יעילה. הם יכולים לעשות אקסלרציה, זירוז, ואז זה מתאפשר".

AppsFlyer היא חברה ישראלית שהוקמה בשנת 2011 על ידי אורן קניאל ורשף מן. החברה פיתחה יכולות ניתוח ומדידת קמפיינים דיגיטליים, המאפשרת לאנשי השיווק להגדיל את היקף העסקים שלהם, ולהשתמש ביכולות מדידה וחיזוי מתקדמות. החברה משרתת למעלה מ- 12,000 לקוחות ומשתפת פעולה עם למעלה מ-9,000 שותפים טכנולוגיים. משקיעיה כוללים את General Atlantic, Quamra Capital DTCP (Deutsche Telekom Capital Partners) Goldman Sachs Growth Equity - זרוע ההשקעות של גולדמן סאקסEight Roads, Pitango Venture Capital, Salesforce Ventures , ו-Magma Venture Partners.