מבנה נדל"ן ונופר אנרגיה בשת"פ להקמת מתקני אגירת אנרגיה

החברות מעריכות כי לאחר השלמת ההתקנה, ההכנסה השנתית הצפויה ממתקנים אלו תעמוד על כ-75 מליון שקל לשנה בשנים הקרובות ו-EBITDA שנתית בהיקף של כ-55 מיליון שקל

דודו זבידה / צילום: איל יצהר
דודו זבידה / צילום: איל יצהר

החברות מבנה נדל"ן ונופר אנרגיה מעמיקות את שיתוף הפעולה ביניהן. שתי החברות חתמו על הסכם להקמת מתקני אגירת אנרגיה סולארית בנכסי מבנה, בהספק כולל שצפוי להגיע עד לכ-400 מגוואט. מבנה נדל"ן תהיה בעלת 75% מהזכויות בשותפות ונופר תחזיק ב-25%.

שותפות זו מצטרפת לפעילות הקיימת של שתי החברות בתחום האנרגיה הסולארית אשר במסגרתה הותקנו גגות סולארים על מאות מבנים ברחבי הארץ. החברות צפויות להשלים בקרוב התקנה על כ-290 גגות בהספק כולל של כ-38 מגוואט, שיחוברו לרשת החשמל וצפויים להניב למבנה הכנסה של כ-31 מיליון שקל בשנה.

מתקני האגירה במסגרת ההסכם הנוכחי, יוקמו בנכסי מבנה נדל"ן ברחבי הארץ. החברות מעריכות כי לאחר השלמת ההתקנה, ההכנסה השנתית הצפויה ממתקנים אלו תעמוד על כ-75 מליון שקל לשנה בשנים הקרובות ו-EBITDA שנתית בהיקף של כ-55 מיליון שקל.

נדב טנא, מנכ"ל נופר אנרגיה, ציין כי "ההערכות המוקדמת של "נופר אנרגיה" בתחום האגירה, לרבות הקמת מערך מקצועי פנימי וחתימת הסכמי רכש אסטרטגיים, מאפשרת לחברה להקים כבר היום מתקני אגירה בהיקפים משמעותיים ובתשואות גבוהות ובכך להשיא ערך משמעותי לשותפויותיה".

דודו זבידה, מנכ"ל מבנה נדלן: "השותפות עם נופר בתחום האנרגיה המתחדשת הוכיחה עצמה כמוצלחת; נכון לימים אלו התקנו מערכות סולאריות בטווח זמן קצר, שכבר כעת מניבים לנו הכנסה קבועה של עשרות מיליוני שקלים בשנה. לאור שגשוג תחום האנרגיה המתחדשת, אנו מעמיקים בו את אחיזתנו, הקמת מתקני האגירה תאפשר הכנסה קבועה נוספת אשר תרחיב את מקורות ההכנסה של החברה".