רנל-סנס גייסה 14 מיליון דולר לאבחון תפקוד כליות

החברה פיתחה מערכת לניטור תפקוד הכליות בטיפול נמרץ • סכום הגיוס ישמש להרחבת קו המוצרים וחיזוק מערך ההפצה

אבי קליימן, מנכ''ל רנל-סנס / צילום: יח''צ
אבי קליימן, מנכ''ל רנל-סנס / צילום: יח''צ

חברת Renal Sense (רנל-סנס), שפיתחה מערכת לניטור תפקוד הכליות בטיפול נמרץ, הודיעה על גיוס של 14 מיליון דולר. הסכום ישמש לחיזוק מערך ההפצה של החברה והרחבת קו המוצרים שלה.

רנל-סנס משווקת את המוצר Clarity RMS, שמשמש לניטור תפקוד הכליות בטיפול נמרץ. המוצר מודד באופן רציף את תפוקת השתן ומעביר את המידע בזמן אמת לצוות הרפואי, כולל התראות. המטרה היא בעיקר למנוע פגיעה בכליות במהלך אשפוז. פגיעה בכליות אצל חולים שהגיעו לניתוחים או טיפולים משמעותיים בתחומים אחרים לגמרי, היא אחת מתופעות הלוואי הבעייתיות ביותר המתרחשות בבתי חולים.

רנל-סנס מסרה כי המוצר של החברה מותקן בעשרות חדרי ניתוח, יחידות טיפול נמרץ כללי בלב, במרכזי השתלה ובמחלקות קורונה, בארה"ב, אירופה וישראל. החברה מפתחת היום את הדור הבא של המוצר, שמלבד תפוקת שתן, יספק נתונים נוספים לגבי תפקודי כליה ואיברים חיוניים אחרים. כך עשוי השוק לצמוח מעבר לטיפול נמרץ.

את הגיוס מובילה קרן Blue Red Partners fund ומשתתפות בו כמה קרנות משפחתיות העוסקות בתחום הבריאות ובעלי מניות קיימים שבעבר השקיעו בחברה. BlueRed Partners היא קרן השקעות מסינגפור המתמקדת בחברות טכנולוגיה ישראליות שנמצאות בשלבי הצמיחה, ומציעות פתרונות בעלי פוטנציאל כמענה לצרכים עתידיים ולמגמות בשוק האסייתי.

הסכמי שיתוף פעולה חדשים באירופה, בישראל ובטיוואן

רנל-סנס הוקמה בחממת מעיין ונצ'רס ב-2010, על ידי ד"ר מור גרינשטיין, היום חוקר בבית החולים מאס ג'נרל בבוסטון ומרצה בהרווארד בתחום של כשל כלייתי נרכש, ואבי קליימן, שייסד בעבר כמה חברות מכשור רפואי, אשר מנהל היום את החברה. לחברה רשת שותפים אסטרטגים, ושותפויות הפצה הכוללת את Fresenius Medical Care (אירופה), Medline (צפון אמריקה) ו-Gloryway (סין). בשנה האחרונה חתמה על הסכמי שיתוף פעולה עם מפיצים חדשים במזרח אירופה, בישראל ולאחרונה גם בטייוואן, עם חברת PAHSCO.

"רנל-סנס נמצאת בחזית הדיגיטליזציה של ניטור כלייתי בזמן אמת, ומספקת לצוותי טיפול נמרץ אינדיקטור קריטי לתפקוד איברים חיוניים, אליו לא הייתה גישה בעבר", אמר ישי קליין, שותף מנהל ומייסד-שותף של BlueRed Partners. "יותר ויותר מרכזים רפואיים מובילים בארה"ב ובאירופה מאמצים את המערכת, ואנו נתמוך בצמיחת החברה בעודה מרחיבה את טווח פעילותה לאסיה ומרחיבה את קו המוצרים שלה".

"עם פרסומם לאחרונה של מאמרים קליניים המוכיחים את החשיבות של מערכת Clarity RMS בטיפול נמרץ, אנו מרחיבים את הוולידציה גם לתחומים נוספים, כגון קרדיולוגיה והרדמה, במקביל לפיתוח קו מוצרים המבוסס על החיישנים שלנו", אמר קליימן. "אנו מברכים על הצטרפותם של משקיעים חדשים, שחולקים את החזון שלנו ומבינים את חשיבותו של ניטור דיגיטלי בזמן אמת של תפקודי כליה, אשר מקנה למדד זה ערך השווה לזה של כל הסימנים החיוניים (לחץ דם, דופק וכו) בקרב חולים מאושפזים".