העובדים בפלאפון מתריעים: הרשת הסלולרית נמצאת בסכנת קריסה

העובדים וההנהלה באמצע מו"מ על הסכם קיבוצי, אך הדבר לא מונע מהעובדים לשלוח מכתב אזהרה למשרד התקשורת ולדירקטוריון החברה בו הם מציינים כי הרשת עובדת על מתג אחד בלבד שנמצא בסיכון גבוה לתקלות • תגובת פלאפון: "הרשת פועלת כסדרה ואנו בעיצומו של מעבר הדרגתי למערכת משודרגת"

משרדי פלאפון / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky
משרדי פלאפון / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky

ועד עובדי פלאפון מתריע מפני קטסטרופה שעשויה להתרחש ברשת פלאפון. הוועד שלח מכתב למשרד התקשורת שבו הוא מזהיר כי הרשת עשויה לקרוס בכל רגע ופלאפון תישאר ללא יכולת לפתור את הבעיה. במכתב מתריעים העובדים שהתקלה שאירעה ביום חמישי האחרון ואשר מנעה קבלה והוצאה של שיחות לחלק מהלקוחות עשויה היא חלק מבעיה מקיפה ועמוקה שבה הרשת פועלת ללא גיבוי וכל תקלה שעשויה להתרחש בכל רגע, לא תאפשר לפלאפון לחזור ולעבוד.

העובדים מתריעים כי פלאפון נכנסה להליך של החלפת רכיב ליבה מרכזי שבו אירעה תקלה גדולה וחמורה ב-2018. מדובר על רכיב ה-HLR של חברת HP, ואשר אותו אמור להחליף רכיב של חברת אריקסון. אותו רכיב ישן כבר הגיע לסוף ימיו ו-HP אינה תומכת בו יותר, מה שאומר שבמקרה של תקלה אין רכיבים שניתן יהיה להשיג.

העובדים בחרו להתריע על המצב החמור היות ועל פי עובדי חטיבת ההנדסה מצטיירת תמונה מסוכנת שעשויה לפגוע ברשת בצורה חמורה. לדבריהם, היחידה התקולה מהווה את לב המערכת (ליבת הרשת) דרכה מנוהלות שיחות המנויים בכל רחבי הארץ. עד כה טרם תוקנה התקלה ורשת פלאפון מתפקדת בימים האחרונים במצב סיכון גבוה כאשר כלל הלקוחות מועמסים על יחידת ה-HLR הנוספת הנמצאת במתג רמלה ללא גיבוי ובמצב חירום.

התיאורים במכתב חמורים מאוד ונטען כי כלל הגורמים המקצועיים בחטיבת ההנדסה שוקדים לילות כימים על פתרון התקלה, אך בשל מצבה הישן של המערכת, כל המאמצים עולים בתוהו. הצפי המעודכן לפתרון התקלה הוא כשבועיים, עד להגעתו של רכיב חומרה תקין לארץ, ועד אז תפעל הרשת במצב סיכון גבוה לתקלה.

לדברי העובדים, העובדה שתקלה כה חמורה חוזרת על עצמה ומעמידה את הרשת כולה בסכנת קריסה ממשית כשלוש וחצי שנים בלבד לאחר התקלה הגדולה ברשת בספטמבר 2018, היא אירוע חמור כשלעצמו, אך השתלשלות האירועים שהובילה לכך ואוזלת ידה של ההנהלה בכל הקשור לאחריותה כלפי הרשת הסלולרית הינה חמורה שבעתיים.

נזכיר כי בין העובדים בפלאפון וההנהלה ישנו סכסוך עבודה פתוח והצדדים מנהלים מו"מ על הסכם קיבוצי ולכן קרוב לוודאי שלסכסוך יש השפעה על האווירה בחברה. אחד הגורמים בפלאפון אמר כי אחת הסיבות לתקלה היא העובדה שהעובדים נקטו בעיצומים תקופה ארוכה ולא אפשרו לטפל בבעיה.

תגובת פלאפון: "הרשת פועלת כסדרה ואנו בעיצומו של מעבר הדרגתי למערכת משודרגת".