חברת ההסעדה שולץ תימכר לבנו של המייסד ב-3.2 מיליון שקל

החברה נמכרה לאורן שולץ בסכום זה למרות הצעות גבוהות יותר שהתקבלו לאחר המועד לקבלת הצעות • שולץ, שהייתה בשליטת קרן אייפקס, הגישה בתחילת נובמבר בקשה לעיכוב חובות בגובה של עשרות מיליוני שקלים לאחר שהגיעה לחדלות פירעון

קייטרינג  במקום העבודה / צילום: תמר מצפי
קייטרינג במקום העבודה / צילום: תמר מצפי

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר היום את מכירת חברת ההסעדה שולץ, השייכת לקרן אייפקס, לפוד האוס של אורן שולץ, בנו של מייסד החברה. שולץ ישלם 3.2 מיליון שקל, מתוכו 1.2 מיליון שקל במזומן והיתרה בפרישה למשך 24 חודשים ובתנאי שיוארך תוקפו של חוזה קיים בין החברה לבין רשות שדות התעופה, שהיא לקוח עוגן של החברה.

משפחת שולץ מכרה את השליטה בחברה בשנת 2015, ובשנת 2016 פרש אורן שולץ מניהולה.

הנאמן שמונה על ידי ביהמ"ש, עו"ד אבנר כהן ממשרדכהן וילצ'ק, ביקש מבית המשפט לאשר את מכירת פעילות החברה ונכסיה לאחר שנקלעה למצב של חדלות פירעון. הרכישה אושרה למרות שהתקבלו שתי הצעות גבוהות יותר לאחר המועד לקבלת הצעות: גורמה ארוחות הציעה 4 מיליון שקל והבוקר של מצודת אגסי בסכום של 4.2 מיליון שקל.

השופט חגי ברנר קבע כי "השאת ערך לנושים היא אמנם ערך חשוב אך לא מדובר בחזות הכול, ולצד ערך חשוב זה ישנם ערכים חשובים לא פחות, ואולי אף יותר, ובראש ובראשונה הערך של הבטחת הליך מכירה הוגן ושיוויוני, ולצדו הערך של שמירת אמון הציבור בסופיות הליך המכירה וההגנה על אינטרס ההסתמכות של המציע שזכה בדין".

שולץ הגישה לאחרונה בקשה לעיכוב הליכים לתשלום חובותיה לנושים למשך 3 חודשים, לצורך גיבוש הסדר חוב. זאת בעקבות פגיעה בהכנסותיה שירדו בכ-50% עקב משבר הקורונה, שהוביל לקוחות רבים להשבית את פעילות ההסעדה או לשנות את מודל ההפעלה. לשולץ חוב העומד על קרוב ל-100 מיליון שקל, ממנו כ-58 מיליון שקל לנושים שונים וכ-40 מיליון שקל הלוואת בעלים.

מצבה של שולץ מלמד על ענף הקייטרינג כולו, הנמצא במצוקה עקב משבר הקורונה. עובדים רבים במשרדים נשלחו לעבוד מהבית, וגם כאשר נפתח המשק, אופן העבודה השתנה, ועובדים רבים ממשיכים לעבוד באופן חלקי מהבית.