לפני ההנפקה: מובילאיי מוכרת 100 מיליון צ'יפים

"ברחבי הגלובוס מסתובבים מעל 100 מיליון רכבים המצוידים במערכות הסיוע לנהג שפיתחנו, והן מתריאות ומונעות תאונות דרכים מדי יום", אומר פרופ' אמנון שעשוע, שמכהן כמנכ"ל החברה, ומוסיף: "ההישג הזה אינו רק טכנולוגי או עסקי, מדובר בהישג שהופך אותנו לאחת החברות המשמעותיות הפועלות להצלת חיים בעולם" • אירועים ומינויים

מייסד ומנכ''ל מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע / צילום: איל יצהר
מייסד ומנכ''ל מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע / צילום: איל יצהר

בשבוע שעבר דווח כי ארבע שנים אחרי שאינטל רכשה את מובילאיי של פרופ' אמנון שעשוע לפי שווי של 15 מיליארד דולר, החברה תצא להנפקה. כעת מציינת החברה, המתמחה בפיתוח טכנולוגיה לרכבים אוטונומיים, אבן דרך משמעותית נוספת מבחינתה: משלוח של 100 מיליון צ'יפים לעשרות יצרניות רכב ברחבי העולם, ביניהן פולקסווגן, פורד וטויוטה.

"ברחבי הגלובוס מסתובבים מעל 100 מיליון רכבים המצוידים במערכות הסיוע לנהג שפיתחנו, והן מתריאות ומונעות תאונות דרכים מדי יום", אומר שעשוע, שמכהן כמנכ"ל החברה. "ההישג הזה אינו רק טכנולוגי או עסקי, מדובר בהישג שהופך אותנו לאחת החברות המשמעותיות הפועלות להצלת חיים בעולם".

מובילאיי, שפיתחה "קיטים" לנהיגה אוטונומית מלאה שכבר אומצו על ידי יצרני רכב בעולם עם לוח זמנים לייצור סדרתי, מתחרה כיום בענקיות הטכנולוגיה והרכב הגדולות בעולם, ביניהן גוגל, אפל וטסלה. לעומת זאת, בתחילת דרכה נחשבו מערכות ה-ADAS שלה (מערכות הסיוע המתקדמות לנהג) למוצר יקר, שלא היה בשימוש המוני.

"היום השילוב של שבבים מתקדמים ברכבים בשביל מערכות סיוע לנהג ונהיגה אוטונומית נראה מובן מאליו, אך לא כך היה לפני כעשרים שנה", מודה שעשוע. עם הזמן, המערכות הוזלו, הונגשו לציבור הרחב וזכו לגרסאות עדכניות. לפי נתוני החברה, כיום מצוידים קרוב ל-80% מהרכבים החדשים בעולם במוצריה.

נזכיר כי מובילאיי הונפקה לראשונה ב-2014, אך שנרכשה ב-2017 על ידי אינטל נמחקה מהמסחר. באמצע 2022 היא צפויה להפוך שוב לציבורית באחת הבורסות בארה"ב, הפעם לפי שווי שמוערך בכ-50 מיליארד דולר.

גלית חתן

אזור התעשייה

מעדיפות לתקן את העולם

קצת לפני שעלו נציגות היופי של המדינות השונות על במת תחרות מיס יוניברס, שנערכה באילת, התקיים במרכז פרס לשלום אירוע אלטרנטיבי - miss fix the universe. את האירוע יזמה שדולת הנשים בישראל, ובמסגרתו זכו שלושה מיזמים נשיים בפרסים בהיקף כולל של 90 אלף שקל.

הזוכות הן יעל שרר שהקימה את "הלובי למלחמה באלימות מינית"; יעל ורד שייסדה את "הבושה עוברת צד", מיזם שמטרתו להעביר את המסר שאת הבושה יש להעביר מצד הקורבן (המוצג בפנים מטושטשות), אל הצד התוקף; ואמירה קאסם וחני סבג שהקימו את "job360", מיזם משותף לחברה הערבית והחרדית שמטרתו להגביר את הייצוג של שני המגזרים בשוק העבודה.

עו''ד עינת פישר-לאלו, אסתי זקהיים ואפרת דובדני / צילום: סיון שחור
 עו''ד עינת פישר-לאלו, אסתי זקהיים ואפרת דובדני / צילום: סיון שחור

שלוש יזמיות נוספות קיבלו תוכנית לייעוץ עסקי מדלויט: ד"ר מאיה טורם, מייסדת מרפאת התקנים לנשים חסרות מעמד במעגל הזנות; מונא ערוק, יוזמת "מהפך תע"ייר", המעניק לנשים ערביות ויהודיות בקהילות מוחלשות גישה ללימודים אקדמיים; ופייני סוקניק, שהקימה את "באשר תלכי", קהילה לנשים חרדיות בתהליכי גירושים.

"אירוע מיס פיקס דה יוניברס מבקש לומר שהגיעה העת להפסיק למדוד נשים לפי המראה החיצוני שלהן, ולהתחיל להעריך אותנו על פעילותנו והישגנו", אומרת מנכ"לית שדולת הנשים, עו"ד עינת פישר-לאלו. "הגיע הזמן לשים את הזרקור על מה שחשוב באמת, ולחגוג את השינוי שנשים מייצרות בעולם".

מיכל רז-חיימוביץ'

אזור התעשייה

ללמוד את רזי הטיק-טוק בטכניון

זה היה רק עניין של זמן: ביחידה ללימודי המשך בטכניון משיקים לראשונה קורס חדש להכשרת תלמידי בית ספר למדיה דיגיטלית. זאת במסגרת תוכנית משותפת עם עיריית חיפה, שגם מממנת את הקורס עבור התלמידים.

מתוך מחשבה ששיווק דיגיטלי הוא אחד המקצועות המבוקשים ביותר כיום, ומהווה נדבך מרכזי בפעילותו ובהצלחתו של כל גוף עסקי או ציבורי, בנו בטכניון תוכנית בת 10 מפגשים. בין היתר, לומדים שם על יכולת ביטוי עצמי והעברת ערכים ומסרים באמצעות מדיות דיגיטליות, ומכירים את האלגוריתמים והטרנדים שעומדים מאחורי פלטפורמות כמו טיקטוק, אינסטגרם ויוטיוב. ברוח התקופה, בני הנוער ילמדו גם על תופעות כמו סכנות ובריונות ברשת.

איתי מרשל / צילום: איידן-אור-גיא
 איתי מרשל / צילום: איידן-אור-גיא

כדי להיות מחוברים לשטח, המרצים שנבחרו מגיעים מתוך התחום - יועץ המדיה אבי סנטו, אחראי הדיגיטל והמדיה של הטכניון שלומי בן עוז, וגם כוכב הטיק טוק איתי מרשל בן ה-28. מרשל מתהדר בכ-175 אלף עוקבים וקרוב ל-11 מיליון לייקים, והוא ילמד ניהול תוכן, ניהול רשתות חברתיות וקידום עסקים בטיק טוק.

חדשות טובות

למעלה מ-1.4 מיליון שקל גיוסו ממכירת העבודות בתערוכת "אמנות ישראלית 2021" של בנק הפועלים. 25% מההכנסות עוברים לאמנים, והיתר ל-10 ארגוני ועמותות נשים, הפועלות למען מנהיגות נשית ומסייעות לנשים.

העמותות הן: רוח נשית, הופכות את היוצרות, פורום מיכל סלה, איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית בישראל, SISTERS, טרנסיות ישראל, נשים נגד אלימות, בת מלך עמותת הופ hope ושוות.

דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים וראובן קרופיק, יו''ר בנק הפועלים, בתערוכת אמנות ישראלית 2021 / צילום: אביב גוטליב
 דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים וראובן קרופיק, יו''ר בנק הפועלים, בתערוכת אמנות ישראלית 2021 / צילום: אביב גוטליב

התערוכה פתוחה לקהל הרחב בימים א'-ג' בתאריכים: 12-14/12 בין השעות 18:00-21:00, בבניין ההנהלה של בנק הפועלים, ברחוב יהודה הלוי 63 ת"א.