בן משה הגיש הצעה לרכישת מניות גלובל פאוור בהיקף של 7.6 מיליון שקל

שבועיים אחרי שחברת אלון רבוע כחול, שבבעלות מוטי בן משה, הודיעה על כוונתה להגיש הצעת רכש בגלובל פאוור - היא מוציאה לדרך רכישת 587 אלף מניות במחיר של 12.92 שקל למניה

מוטי בן משה / צילום: יריב כץ - ידיעות אחרונות
מוטי בן משה / צילום: יריב כץ - ידיעות אחרונות

איש העסקים מוטי בן משה מבקש לרכוש את מלוא החזקות הציבור בחברת ג'י.פי גלובל פאוור  הציבורית, שמחזיקה בשרשור ב-30.2% ממניות תחנת הכוח אי.פי.אמ באר טוביה (21.2% בדילול מלא). אתמול הודיעה חברת אלון רבוע כחול , שבבעלות בן משה, על פרסום הצעת רכש ל-587,585 מניות של גלובל פאוור במחיר של 12.92 שקל למניה.

מדובר ברכישה של 2.92% ממניות גלובל פאוור בתמורה כוללת של 7.6 מיליון שקל. בתגובה להודעה איבדה אתמול מניית מניית גלובל פאוור 3.4% מערכה למחיר של 12.92 שקל, והיום יורדת המניה עוד 0.9% ל-12.8 שקל.

בן ש"ך וקרן קיסטון הגדילו החזקות 

יש לציין כי כבר לפני שבועיים הודיעה אלון רבוע כחול על כוונתה להגיש את הצעת הרכש, ובתגובה קפצה מניית גלובל פאוור ב-64%, ממחיר של 10.3 שקל עד למחיר של 16.93 שקל. אותו זינוק לווה במחזורי מסחר ערים במניה, שאיפשרו דווקא לבעלי העניין האחרים בגלובל פאוור לחזק את אחיזתם בה.

אלון רבוע כחול מחזיקה כיום ב-46.51% ממניות גלובל פאוור, כך שהיענות מלאה להצעה תגדיל את חלקה ל-49.43%. עם זאת, היענות מלאה זו מוטלת בספק לאור כמות המניות המצומצמת המצויה כיום בשוק.

מלבד אלון רבוע כחול, מתחלק ההחזקה בגלובל פאוור בין אהוד בן ש"ך (40.57%), קרן התשתיות קיסטון ריט (10.66%) הדירקטורית ורד מיכלס (1.06%) והציבור (1.2%). בן ש"ך וקיסטון הם בעלי המניות שניצלו את המחזורים הגבוהים לפני כשבועיים לצורך הגדלת החזקותיהם, ולכן אינם צפויים להיענות להצעת הרכש של אלון רבוע כחול.

כך, שהצעת הרכש מכוונת למעשה רק להחזקות הציבור, שהצטמצמו לפני כשבועיים, ולהחזקה של הדירקטורית ורד מיכלס. כך, שגם במקרה של היענות מלאה מצדם, תגדיל אלון רבוע כחול את החזקתה בשיעור של 2.26% בלבד, כלומר נמוך יותר מהמבוקש.

הצעת הרכש מגיעה על רקע רצונו של בן משה לחזק ככל האפשר את אחיזתו בגלובל פאוור ובנכס העיקרי שלה, תחנת הכוח אי.פי.אמ באר טוביה (IPM). אלון רבוע כחול מחזיקה בעצמה (בשרשור) ב-15.24% ממניות IPM , כאשר ההחזקה בגלוב פאוור מעניקה לה חשיפה ל-14.05% ממניות תחנת הכוח (9.86% בדילול מלא).

תחנת הכוח IPM בבאר טוביה / צילום: יח''צ
 תחנת הכוח IPM בבאר טוביה / צילום: יח''צ

כך, שעוד בטרם הגשת הצעת הרכש עומדת החשיפה של בן משה לתחנת הכוח על 29.29% (25.1% בדילול מלא). מולו התייצבה באחרונה קרן קיסטון, שחתמה על הסכמים לרכישת כ-34% ממניות IPM (בשרשור), בתמורה לסכום של 600 מיליון שקל.

הסכמים בניגוד לדין?

ההסכמים נחתמו מול קרן נוי, לאומי פרטנרס וחברת הפניקס, ובמסגרתם כבר הושלמה רכישת ההחזקה (10.25%) בחברת גלובל פאוור תמורת 21 מיליון שקל. בתגובה לחתימת ההסכמים הגיש בן משה (באמצעות אלון רבוע כחול) תביעה לביהמ"ש המחוזי בת"א (המחלקה הכלכלית) כנגד הצדדים לעסקאות הללו.

לטענת בן משה, ההתקשרות שנעשתה בין קיסטון לבין לאומי פרטנרס וקרן נוי, כמו גם מכתב ההסכמות שנחתם בין קיסטון לאהוד בן ש"ך, הם הסכמים שנעשו בניגוד לדין ותוך הפרה של הסכמים אחרים, ובהם הסכמי בעלי מניות בגלובל פאוור ובחברות נוספות בפירמידת השליטה בתחנת IPM.

בתביעה טען בן משה כי חתימת ההסכמים הללו קיפחו את זכויותיו כבעל מניות בג'י.פי גלובל ועוולו כלפיו בעוולות שונות. הוא גם ביקש כי ביהמ"ש ימנע את השלמת ההסכם בין קיסטון לבין לאומי פרטנרס וקרן נוי עד להכרעה בתביעתו כנגדם ואף ביקש כי התביעה תנוהל כתביעה נגזרת.