נאסד"ק פרגן לשני גיוסי ביומד קטנים: 17 מיליון דולר לאייסקיור ו-12 לנוירוסנס

שתי ההנפקות מגיעות דווקא על רקע התקררות מסויימת בשוקי ההון • את ההנפקה של אייסקיור הובילה AGP (ר"ת Alliance Global Partners) ואת ההנפקה של נוירוסנס הובילה מקסים גרופ

אלון בן נון - מנכ''ל Neurosense / צילום: יח''צ
אלון בן נון - מנכ''ל Neurosense / צילום: יח''צ

שתי הנפקות קטנות של חברות ביומד ישראליות הושלמו השבוע בבורסת נאסד"ק. חברת המכשור הרפואי לטיפול בסרטן אייסקיור, הנסחרת בתל אביב מ-2007, גייסה 17 מיליון דולר והפכה לחברה דואלית. חברת נוירוסנס המפתחת תרופה לטיפול במחלת ניוון השרירים ALS , גייסה 12 מיליון דולר.

שתי ההנפקות מגיעות דווקא על רקע התקררות מסויימת בשוקי ההון. חברות ישראליות דיווחו בחודשים האחרונים על קושי לסגור הנפקות בסדרי גודל גדולים מאלה, ולכן העדיפו מיזוג לחברות SPAC, אבל גם השוק הזה חווה לאחרונה טלטלה, במקביל להאטה כוללת בגל ההנפקות בנאסד"ק.

בינתיים גם בשוק ההון הישראלי גל ההנפקות דועך, אם כי דווקא חברת ביומד אחת הצליחה להשלים אתמול הנפקה משמעותית - זוהי אפיטומי שגייסה כ-50 מיליון דולר לפי שווי של 200 מיליון.

את ההנפקה של אייסקיור הובילה AGP (ר"ת Alliance Global Partners) וחתם המשנה היה Brookline מקבוצת ארקדיה. הסכום שגויס כולל אופציית חתמים בהיקף של 2 מיליון דולר. את ההנפקה של נוירוסנס הובילה מקסים גרופ.

בינתיים מחכה על הקוים עוד הנפקת ביומד קטנה, חברת נובו גרופ, שפיתחה מערכת אולטרהסאונד לניטור עוברי אלחוטי. חברת פלסאנמור שנסחרת בבורסה בתל אביב, עוסקת גם היא בתחום זה, ונסחרת לפי שווי של 552 מיליון שקל. לפלסאנמור הסכם שיווק עם קופת חולים כללית, אשר כבר החל להניב לה הכנסות. לנובו גרופ הסכם עם רשת גניקולוגים ורופאים מיילדותיים בארה"ב, אך היא עדיין לא רשמה הכנסות ממוצרים. ההנפקה תבוצע לפי מחיר של 16 דולר למניה. אחד המשקיעים, Axxion , המחזיק 10.7% בחברה, הציע לרכוש את כל ההנפקה, 10 מיליון דולר, לפי מחיר של 15 דולר למניה, אם לא יתקבל המחיר המבוקש. מחיר זה מגלם לחברה שווי של כ-350 מיליון דולר.

אייסקיור מחכה לאישור

ההנפקה של אייסקיור בוצעה במחיר מקביל ל-10.7 שקלים למניה וזהו המחיר אליו יורדת המניה היום, ומשלימה ירידה של 23% מסוף השבוע שעבר, אז הוכרז מחיר הסגירה של ההנפקה. המחיר הנוכחי מגלם לחברה שווי של כ-340 מיליון שקל. ההנפקה כללה גם אופציות אשר הורידו את מחיר המניה בהנפקה לנמוך ממחיר הסגירה הרשמי.

אייסקיור פיתחה ומשווקת מערכת להקפאה של גידולים סרטניים כתחליף לניתוח. המוצר המוביל שלה הוא בתחום סרטן השד. אייסקיור היא חברה ותיקה, שהגיעה לשוק זמן קצר אחרי הנפקתה הראשונה בתל אביב, וביקשה לשווק מוצר לטיפול בגידולים שפירים בשד, ככרטיס כניסה לשוק. החברה לא הצליחה לבנות את התחום הזה, ושינתה אסטרטגיה כך שהיום היו פונה לתחום הגידולים הממאירים, שהיה אמור להיות תחום הפעילות השני שלה אחרי ביסוס השוק, אך בעקבות שינוי האסטרטגיה היא מנסה כעת לבסס את עצמה דרכו.

המוצרים מאושרים לשימוש בארה"ב בתור "משפחת מוצרי אייסקיור" אבל אינם מאושרים ספציפית לתחום סרטן השד. החברה השיגה תוצאות ביניים טובות בניסוי שסיימה באפריל 2021, וכעת על ה-FDA להורות האם יש להגיש את המוצר לאישור במסלול 510k המקוצר או במסלול PMA הארוך יותר. לאחר אישור המוצר החברה תוכל כנראה לבנות הכנסות משמעותיות רק לאחר קבלת אישור שיפוי ביטוחי למוצר. כדי לקבל שיפוי, עליה להיכנס להנחיות של האיגוד המקצועי של מנתחי השד ASBrS. החברה נמצאת בדיון עם ארגון זה, אשר ייעץ לה להביא מידע מן העולם האמיתי, בנוסף לתוצאות הניסוי, כדי לתמוך בטענתה כי הטיפול זול ומוצלח יותר.

בהינתן הצלחה בתחום סרטן השד, היא תוכל לפנות לטיפול בגידולים ברקמות אחרות. במקביל היא מפתחת מוצרים משופרים שמגדילים את היעילות של המכשיר, למשל מוצר שיכול לטפל בגידולים גדולים או בכמה מוקדי גידול, כאשר היום החברה מטפל בעיקר בגידולים קטנים, יחידים ועגולים, והיא תצטרך להראות כי בתחום הזה יש לה יתרון על פני ניתוח. לטענת החברה, המוצר שלה זול, בטוח יותר ומאפשר התאוששות מהירה יותר לעומת ניתוח.

בינתיים אייסקיור רושמת הכנסות מחוץ לארה"ב. בתשעה החודשים הראשונים של 2021 רשמה הכנסות של 2.7 מיליון דולר, לעומת 2.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2020. החברה מסרה כי לא הצליחה להגדיל את מעגל הלקוחות שלה, בין היתר בשל מגיפת הקורונה. הגרעון הצבור של החברה עומד על 52 מיליון דולר. ב-9 החודשים הראשונים של השנה הפסידה 6.7 מיליון דולר.

אייסקיור נמצאת בשליטת לי הייקסיאנג (55%), ובעל מניות משמעותי נוסף בחברה הוא מרטין שלאף דרך קרן אלפא קפיטל (9.6%).

נוירוסנס תערוך ניסויים

נוירוסנס היא חברה שנמצאת בשלבים מוקדמים של ניסויים קליניים במחלת ה-ALS . היא גייסה כאמור 12 מיליון דולר, במחיר מניה של 6 דולר ואופציות נוספות. ההנפקה בוצעה על ידי מקסים גרופ, שמימש חלק מאופציית החתמים שלו. מניית החברה נסחרת היום לפי מחיר של כ-3.5 דולר, 42% מתחת למחיר ההנפקה, אם כי בשכלול האופציה לתוך מחיר ההנפקה, הפער נמוך יותר.

המוצר של החברה נמצא בשלב IIb של הניסויים הקליניים בתחום ה- ALS . הניסויים בהתוויה זו הם בדרך כלל מהירים יחסית לניסויים בתרופות אחרות, שכן אין היום תרופות בשוק למחלה, אשר מקצרת את תוחלת החיים של החולים בה ל2-5 שנים בממוצע ומוות בסבל. החברה מעריכה כי תצטרך ניסוי שלב III לפני קבלת אישור. החברה אינה רושמת הכנסות, והפסידה 3 מיליון דולר ב-9 החודשים הראשונים של 2021.

בעלי המניות העיקריים בחברה הם אלון בן נון, המנכ"ל שהחזיק 39% ממנה לפני ההנפקה, אריאל גורדון, יזם הייטק שהצטרף לחברה כאשר אשתו חלתה ב-ALS, והחזיק 13.4% לפני ההנפקה, וקרן E. Europe.