האם שכר מתגמל משמר עובדים? לא בטוח

על פי מחקר שהזמינה חברת ה-HR Tech הישראלית Gloat, התגמול הכספי שמציעים מעסיקים לעובדיהם רחוק מלהיות הגורם החשוב ביותר עבור המשיבים לבחירה להישאר במקום העבודה • לפי סקר שבוצע בקרב 1,000 עובדים, הסיבה הגדולה ביותר לעזיבת משרה היא היעדר הזדמנויות לצמיחה • אירועים ומינויים

סוף יום עבודה. לדעת שליש מהעובדים בישראל, הפוטנציאל שלהם לא מנוצל
סוף יום עבודה. לדעת שליש מהעובדים בישראל, הפוטנציאל שלהם לא מנוצל

חברת ה-HR Tech הישראלית Gloat, שבוחנת מגמות בשוקי העבודה בעולם, הזמינה מחקר שסקר כ־1,000 עובדים, על פני תעשיות ומקצועות שונים בישראל, כדי לקבל תמונה רחבה יותר על מה שגורם לעובדים להישאר או לעזוב את משרתם.

ממרבית התשובות עולה כי התגמול הכספי שמציעים מעסיקים לעובדיהם רחוק מלהיות הגורם החשוב ביותר עבור המשיבים לבחירה להישאר במקום העבודה.

הסיבה הגדולה ביותר לעזוב משרה, בקרב משיבי הסקר, היא היעדר הזדמנויות לצמיחה (21%). הסיבה השנייה הייתה רצון בשינוי (20.2%) והסיבה השלישית היא חוסר שביעות רצון מתגמול או מהטבות במקום הנוכחי (18%). עוד עלה במחקר כי בקרב המשיבים בין הגילאים 18 עד 44, למעלה מ-70% אומרים שיש להם תוכניות לעזוב את מקום עבודתם הנוכחי. 53.1% מהעובדים שנסקרו ציינו הזדמנויות צמיחה כגורם חשוב בעבודתם, ו-50.2% ציינו גם הזדמנויות ללמוד מיומנויות חדשות באמצעות התנסויות.

כאשר מתייחסים לניצול פוטנציאל העובדים, שליש שלם (34%) מהמשיבים לא מאמינים שהחברה מנצלת את הפוטנציאל שלהם. בעוד ש-75.6% מהגברים חושבים שהחברה שלהם מנצלת את מלוא פוטנציאל הכישרון שלהם, רק 57.4% מהנשים מרגישות אותו הדבר.

47.1% דיווחו שהם רוצים לראות את החברה שלהם מבצעת הערכה מקיפה של הכישורים שלהם ו-42.8% היו מעוניינים בהזדמנויות לעבוד על פרויקטים של החברה מחוץ לתיאור התפקיד הפורמלי שלהם.

אזור תעשייה 1

מוכנים להזמין? הרובוט שישרת אתכם במסעדה נוחת בארץ

האם רובוטים יהפכו למלצרים ויסייעו למסעדות ולבתי המלון לפתור את הקושי של גיוס כוח אדם? כך לפחות סבורים בחברת One Robotix, שחתמה השבוע על הסכם בלעדי עם החברה הסינית PUDU, לשיווק רובוט-עוזר מלצר בישראל. היקף העסקה ל-2022 הוא כ-10 מיליון שקל. לפי החברה הרובוט, "ראנרבוט", הוא אוטונומי. הוא נושא את המזון ויכול לשמש כעוזר מלצר במסעדות ובשירות חדרים.

הרובוט של One Robotix / צילום: יח''צ
 הרובוט של One Robotix / צילום: יח''צ

עודד טהורי, מנכ"ל One Robotix, מסר: "תחום הרובוטיקה בישראל החל בשנה האחרונה לצבור תאוצה, כשעוד ועוד חברות וארגונים מחפשים פתרונות אוטונומיים בעלי ערך מוסף. אנחנו זיהינו את הצורך בענף המסעדות והמלונאות לתגבר את שירות המלצרים, כך שיוכלו להתפנות לשירות הלקוח בלבד".

One Robotix היא חלק מחברת שירותי ה-IT וואן טכנולוגיות, בניהולו של עדי אייל, שנסחרת בבורסה בשווי כ-4 מיליארד שקל. וואן דיווחה בשנה שעברה על הכניסה לשוק הרובוטיקה וציינה שהדבר בא בתגובה לריחוק החברתי שגרמה הקורונה, ולצורך המתחזק בפתרונות דיגיטליים שינגישו שירותים אישיים.

שירי חביב ולדהורן

אזור התעשייה 2

תוכנית בירד נותנת בוסט לאנרגיה נקייה

תוכנית בירד אנרגיה תשקיע 5.48 מיליון דולר בפרויקטים משותפים לישראל וארה"ב בתחום האנרגיה הנקייה. סך ההשקעה מסתכם ב-12.7 מיליון דולר, בתוספת ההשקעה הפרטית בפרויקטים. הפרויקטים יתמקדו בתחומי אגירת אנרגיה, התייעלות אנרגטית, מערכת מים אנרגיה, סוללות ותחבורת רכב מתקדמת.

ההשקעה של תוכנית בירד תיפרס על שישה פרויקטים משותפים לחברות ישראליות ואמריקאיות בתחומי האנרגיה הנקייה. עלות ששת הפרויקטים שאושרו נאמדת בכ-12.7 מיליון דולר, אשר כוללת השקעה של 7.2 מיליון דולר מהמגזר הפרטי.

שרת האנרגיה האמריקאית, ג'ניפר מ. גרנהולם, אמרה: "באמצעות תוכנית BIRD Energy ארוכת השנים אנו תומכים בחדשנות באנרגיה מתחדשת ויעילות אנרגטית הדרושה להתמודדות עם מצב החירום האקלימי העולמי. הפרויקטים שנבחרו יסייעו בהתגברות על מחסומים להאצת טכנולוגיה נטולת פחמן ולתמרוץ כלכלת האנרגיה הנקייה הבינלאומית הצומחת במהירות".

ד"ר איתן יודילביץ, מנכ"ל קרן בירד: "תוכנית BIRD Energy מחברת בין חברות ישראליות לחברות אמריקאיות, לפיתוח משותף של פתרונות חדשניים לאנרגיה נקייה ולקידום הטמעתם המואץ, כפי שמתחייב מההתמודדות הגלובלית עם איומי האקלים. אנו מודים למשרד האנרגיה, רשות החדשנות והמשרד האנרגיה האמריקאי על מנהיגותם ופעילותם המשותפת לקידום מטרות התוכנית".

אזור התעשייה 3

משרד התיירות באמצעות החברה הממשלתית לתיירות מאירה את נצרת

העיר נצרת מקשטת באורות את מוקדי התיירות לכבוד חג המולד. החברה הממשלתית לתיירות משקיעה כ-4 מיליון שקל בתאורות העיר, הפרויקט מאיר את הדרכים הראשיות בעיר ואת מוקדי אתרי התיירות כמו דרך הבשורה, אזור הכנסייה האורתודוקסית, אזור השוק, כנסיית הבשורה, כיכר העיר, המסגד הלבן ואתרים נוספים.

עידן מועלם, מנכ"ל החברה הממשלתית לתיירות, הוסיף כי ללא הדחיפה של שר התיירות יואל רזבוזוב הפרויקט החשוב לא היה יוצא לפועל ואף היה יורד לטימיון וזאת לאחר שהחליט מרגע כניסתו לתפקיד לקדם תשתיות תיירות בכל רחבי הארץ.

חדשות טובות

עובדי ועובדות Artlist הקימו לאחרונה "קלאב התנדבות", שמטרתו לתמוך בפעילויות ומטרות חברתיות שונות. במסגרת הקלאב, יזמו עובדי ועובדות החברה אפשרות לתרום את הסכום היומי הניתן בסיבוס לטובת מוצרי מזון וארוחות חמות לאזרחים ותיקים, ניצולי שואה, נוער בסיכון ועוד. חברת Artlist אף החליטה להכפיל את הסכום שיתרם ע"י העובדים והעובדות, בכדי לתמוך במטרה החברתית החשובה.

בנוסף, עובדי ועובדות החברה יזמו איסוף של ביגוד חם לחורף, שנתרם לתוכנית יזהר, פרויקט הפועל למען אוכלוסיות קצה בדרום תל אביב.