"פרסום כוזב": איום בנקיטת הליכים משפטיים לקראת שידור תחקיר "המקור" על יוסי כהן

תחקיר על ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, בו נטען בין היתר כי חשף סודות ביטחוניים, צפוי להיות משודר ביום שלישי • אישה שלה מיוחסת בתוכנית מערכת יחסים רומנטית עם כהן דורשת לעצור את השידור, מכחישה את הפרטים וטוענת כי הפרסום "משמיץ ורכילותי" ונועד ל"סגירת חשבונות" • מ"המקור" נמסר: "ניסינו ככל האפשר לצמצם את הפגיעה בדמויות בסיפור שאינן ראש המוסד"

יוסי כהן, לשעבר ראש המוסד / צילום: Reuters, Corinna Kern
יוסי כהן, לשעבר ראש המוסד / צילום: Reuters, Corinna Kern

ביום שלישי הקרוב אמורה להיות משודרת ברשת 13 תוכניתו של רביב דרוקר "המקור", שבמרכזה טענות כי ראש המוסד לשעבר יוסי כהן חשף סודות ביטחוניים במסגרת מערכת יחסים רומנטית. בפרומואים שעלו לאוויר בימים האחרונים נראה בעלה לשעבר של האישה ששמה לא מוזכר בקדימונים מתאר את האירועים וטוען כי כהן חשף בפניו פרטים חשאיים על גיוסו, על לבנון וטוען כי "הוא פטפטן".

בעקבות זאת שלחה האישה, באמצעות משרד עורכי הדין בר-מוחא, מכתב לפני נקיטת הליכים, בו דרישה מרביב דרוקר ומהתוכנית "המקור" שלא לשדר את התוכנית במתכונתה הנוכחית, להוריד לאלתר את כל הפרומואים מהאוויר או לחלופין לשדר את התוכנית מבלי שפניו של הבעל לשעבר יופיעו באופן חשוף וגלוי.

במכתב מוכחשת באופן גורף הטענה לפיה האישה ניהלה מערכת יחסים רומנטית עם כהן, ומתריעים כי שידור התוכנית באופן הזה עלול לגרום לנזק חמור לה ולילדיה.

על-פי הנטען, השידור בפנים חשופות וגלויות יביא לכך שכל צופה בתוכנית שתשודר יקשור את הטענות המופיעות בו לאישה כמי שכאמור בתחקיר הייתה בת זוגו במשך 12 שנים. עוד נטען כי כבר לאחר שידור הפרומואים האישה מקבלת מאות פניות בנושא - מה שגרם לה נזק נפשי, בושה, עלבון ופגיעה חמורה בפרטיותה.

"קל אף לשער את הנזק הרב שנגרם ועוד צפוי להיגרם גם לילדי הצדדים (קטינים בני 10 ו-7 שנים בלבד) אשר קיבלו כבר היום פניות מחבריהם לספסל הלימודים תוך הטחת האשמות והעלבות לעברם לפיהם אימם ניהלה רומן עם ראש המוסד לשעבר. 

"אנו תמהים על כך שבחרתם לתת יד לפרסום כוזב משמיץ ורכילותי שכל כולו מהווה מעין 'חיסול חשבונות' אישיים בין מר (השם מושחר) לבין מר כהן, והכול למרבה הצער על גבם של מרשתי וילדיה הקטינים".

במכתב נטען כי הפרסום וחשיפת פניו של הבעל לשעבר לא היו נחוצים כלל מבחינה עיתונאית, וכי לא היה כל מקום לחשוף את זהותה של הגברת, משום שאין בכך אינטרס ציבורי.

התוכנית כאמור נדרשת לצמצם את הנזק שנגרם ולא לשדר את התוכנית במתכונתה הנוכחית. עוד מתבקשת רשת להוריד לאלתר את כל הפרומואים בהם מיוחס לאישה רומן עם ראש המוסד לשעבר, או לשדר את החומרים כך שזהותו של הבעל תטושטש ולא ניתן יהיה לקשר אותו לאישה ולילדיה.

מהתוכנית "המקור" נמסר בתגובה: "אנחנו נשדר סיפור שבעיננו מאוד חשוב על התנהלות ראש המוסד, שלדעתנו ישאיר אנשים בהלם. אין דרך לספר את הסיפור הזה בלי ששיקר, שהיה במוקד העניין, יספר את העניין. ניסינו ככל האפשר לצמצם את הפגיעה בדמויות בסיפור שאינן ראש המוסד, ואנחנו משוכנעים שאחרי הסיפור יהיה ברור לכל שהיה צורך עיתונאי אמיתי בשידור".