ורביט רוכשת ספקית כתוביות אמריקאית תמורת עשרות מיליוני דולרים

המהלך של ורביט מצטרף לרכישה שביצעה החברה במאי האחרון - של ספקית הכתוביות האמריקאית VITAC, שעובדת עם פוקס ו-CNN, בחודש מאי האחרון. גם אז הוערך היקף העסקה בעשרות מיליוני דולרים • עמותת עלם, המסייעת לנוער וצעירים בסיכון, ערכה את ערב ההתרמה השנתי שלה באוניברסיטת תל אביב. באירוע נאספו 1.5 מיליון שקל • אירועים ומינויים

ההנהלה של ורביט / צילום: אריק סולטן
ההנהלה של ורביט / צילום: אריק סולטן

חברת Verbit, שפיתחה מערכת תמלול וכתוביות בזמן אמת ושוויה עומד על כ-2 מיליארד דולר, רוכשת את חברת Automatic Sync Technologies המתמחה בכתוביות לתחומי החינוך והממשל, תמורת סכום המוערך בעשרות מיליוני דולרים. המהלך מצטרף לרכישה שביצעה החברה במאי האחרון - של ספקית הכתוביות האמריקאית VITAC, שעובדת עם פוקס ו-CNN, בחודש מאי האחרון. גם אז הוערך היקף העסקה בעשרות מיליוני דולרים.

"אנחנו פועלים מתוך אסטרטגיה של מיזוגים ורכישות, ומחפשים חברות שנותנות לנו בוסט עם יתרונות סינרגטיים", אומר איתן גרוסברד, סמנכ"ל אינטגרציה של מיזוגים ורכישות ותפעול גלובלי בורביט. "ATS היא חברה מאוד משמעותית בתחום של תמלול לחינוך וממשל - יש להם לקוחות כמו ספריית הקונגרס וגופי ממשל בארה"ב - ולכן היא עלתה על הרדאר שלנו. הם נותנים שירותי תמלול, ואנחנו יודעים להוסיף על זה טכנולוגיה ושירותים בזמן אמת.

"שוק התמלול נאמד ב-30 מיליארד דולר, והמטרה שלנו היא להיות השחקן המוביל בעולם הזה. לאט לאט אנחנו מייצרים יותר רכישות והכנסות. אני לא יודע אם בעוד שלוש שנים נהיה 20% או 25% מהשוק, אבל אנחנו נוגסים בו".

ATS הוקמה לפני כ-18 שנה על ידי קווין ארלר (שמשמש כמנכ"ל) וברנט רוברטסון, ועד כה ייצרה כ-5 מיליון קבצי כתוביות עבור כ-5,000 לקוחות. בעקבות רכישתה מתכננת ורביט לקלוט בשנה הקרובה מאות עובדים חדשים בארץ ובעולם. "מסע הרכישות מייצר הרבה תפקידים שייפתחו בארץ ובאתרים השונים בעולם, כדי לתמוך בצמיחה האגרסיבית", מסביר גרוסברד. "אגב, מפתחים הם רק חלק מהסיפור. אנחנו מחפשים אנשי מוצר, אנשי אופרציה וכן הלאה. נכון שיש היום תחרות חזקה על עובדים טובים, והשוק מאוד מאתגר, אבל לשמחתי אנחנו מצליחים בזה. לא הגענו למצב שאנחנו לא מצליחים לגייס".

ורביט, שמשלבת בין בינה מלאכותית לבינה אנושית, הוקמה ב-2017 על ידי תום ליבנה שמשמש גם כמנכ"ל, ושני שותפים שעזבו. לאחרונה הוא העריך בגלובס את הכנסות החברה לשנת 2021 ב-100 מיליון דולר.

עד כה גייסה החברה כ-550 מיליון דולר במספר סבבים. בסבב הגיוס האחרון שהתקיים לפני כחודש גויסו כ-250 מיליון דולר, והוא זה שהעניק לה את השווי של 2 מיליארד דולר. בין משקיעי החברה נמנות הקרנות ורטקס ונצ'רס, ויולה ונצ'רס, Stripes, Oryzn Capital, הקרן הגרמנית HV Capital ועוד.

הטכנולוגיה של ורביט מיושמת בקרב יותר מ-1,600 לקוחות מתחומי הממשל, המדיה, המשפט, העסקים והאקדמיה - עם מוסדות כמו הרווארד, סטנפורד, FIT, לונדון ביזנס סקול ועוד. לחברה משרדים בתל אביב, ניו יורק, דנוור, פיטסוברג ומונטריאול, והיא מעסיקה כ-450 עובדים. במקביל, החברה נעזרת בכ-35 אלף מתמללים מקצועיים מ־120 מדינות, העובדים במתכונת של פרילנסרים.

הקורונה האיצה את פעילות החברה, ולדברי גרוסברד "ראינו תנועה מאסיבית ללמידה מרחוק, וזה נתן את אותותיו בעבודה שלנו - ראינו צמיחה מאוד יפה. גם אחרי החזרה לשגרה המשכנו לעבוד בצורה משמעותית. הקורונה לא באמת נעלמת, אז אנחנו מעריכים שהכיוון הזה ימשיך".

מה תהיה הרכישה הבאה?
"עד היום המיקוד שלנו היה בארה"ב, אבל הרכישות הקרובות יהיו באירופה - נםתח שם משרדים, ונעבוד עם שפות חדשות ולא רק אנגלית. במקביל, נמשיך את הרכישות בארה"ב. אנחנו מתכננים כמות מאסיבית של רכישות במטרה להיכנס לוורטיקלים חדשים, ולהעמיק את הנוכחות בוורטיקלים הקיימים. חלק גדול מהחברות שנרכוש עושות תמלול מסורתי, ופחות מוטות לטכנולוגיה. לנו יש את היכולת להיכנס פנימה, ולשפר בהן את הביצועים והאיכות".

באוגוסט האחרון ביצעה החברה סקר בקרב סטודנטים בעלי לקויות שמיעה וכן בקרב מרצים, פרופסורים ואנשי אדמיניסטרציה בכ-350 מוסדות להשכלה גבוהה בצפון אמריקה, בריטניה ואוסטרליה. מהסקר עלה כי מחצית ממוסדות החינוך שנבדקו מקליטים את ההרצאות, מתמללים אותן ומגישים אותן לסטודנטים רק בשלב מאוחר יותר, מה שמציב סטודנטים עם לקויי שמיעה בהכרח בעמדת נחיתות מול השאר.

עוד עלה מהסקר כי בעולם הפוסט קורונה, 85% מהמוסדות האקדמיים דוברי השפה האנגלית יציעו קורסים מקוונים. עם זאת, שירותי תמלול בזמן אמת ניתנים רק על ידי 44% ממוסדות החינוך בארה"ב. רק 14% מהמוסדות שנבדקו על ידי ורביט מוסיפים כתוביות באופן קבוע, ו-10% נוספים מוסיפים כתוביות רק כאשר הם מתבקשים לעשות זאת. כ-76% מהתוכן המופץ על ידי מוסדות אלה זוכה לכתוביות רק באופן חלקי, אם בכלל.

מצנח הזהב

חגי כלימור ואסתר ברק לנדס מונו לדירקטורים חיצוניים באיירובוטיקס, המייצרת כלי טיס לא מאויישים.

אמנון גולן מונה לסמנכ"ל שיווק בבית ההשקעות מיטב דש.

אריאלה שחר, 60, מונתה למנהלת לקוחות בכירה ומנהלת מגזר הבריאות ב-SAP ישראל.

אריאלה שחר / צילום: מתן טמרקין
 אריאלה שחר / צילום: מתן טמרקין

עידו רוזנבלום, מנהל אגף תיאום בכיר פרויקטים במשרד התחבורה, מונה לחבר דירקטוריון חברת נמלי ישראל.

שרי ברוש רכב מונתה לסמנכ"לית תפעול ראשית בנמוגו, וירון שכטמן מונה לסמנכ"ל מכירות גלובלי.

שרי ברוש רכב, סמנכ״לית תפעול ראשית / צילום: רמי זרנגר
 שרי ברוש רכב, סמנכ״לית תפעול ראשית / צילום: רמי זרנגר

עליזה תמיר תוביל את השיווק הגלובלי בארגון Start-Up Nation Central.

עליזה תמיר, CMO של ארגון Start-Up Nation Central / צילום: אופיר הראל
 עליזה תמיר, CMO של ארגון Start-Up Nation Central / צילום: אופיר הראל

איתן זמיר מונה לסמנכ"ל הכספים בסטרטסיס, המתמחה בפתרונות הדפסה בתלת ממד מבוססי פולימרים.

צביקה בר-עם, 52, מונה למנהל התפעול בחברת משקלי הקופות SHEKEL.

עפרה חן, 56, מנכ"לית נגב מינרלים תעשייתיים, מונתה ליו"ר פורום נשים בתעשייה של התאחדות התעשיינים.

אלוף במיל' אבי מזרחי מונה ליו"ר הישראלי של תוכנית המלגות !IMPACT של ארגון FIDF.

קרטיס סימפסון, מוותיקי תעשיית הסייבר, מונה למנהל התאמת מוצר לשוק בקרן סייברסטארטס, המנוהלת על ידי גילי רענן וליאור סיימון.

עו"ד טל שפרנט, המתמחה במשפט מסחרי, דיני תאגידים וליטיגציה מסחרית, מצטרף כשותף מסחרי לפירמת עורכי הדין שרקון, בן-עמי, אשר ושות'.

עו"ד רחלי וייזר פלד מונתה לשותפה ומנהלת במחלקת הנדל"ן וההתחדשות העירונית בפירמת עורכי הדין אברהם ללום ושות'.

ד"ר שרון גילד מונתה למנהלת אזור צפוני בקבוצת הפטנטים ארליך.

חדשות טובות

נאוה ברק וגיל אגמון / צילום: איציק בירן
 נאוה ברק וגיל אגמון / צילום: איציק בירן

עמותת עלם, המסייעת לנוער וצעירים בסיכון, ערכה את ערב ההתרמה השנתי שלה באוניברסיטת תל אביב. באירוע, שנערך בחסות חברת שברון, נאספו 1.5 מיליון שקל לטובת כ-80 פרויקטים שמפעילה העמותה. את האירוע הובילו נשיאת העמותה נאוה ברק, היו"ר שלמה ינאי והמנכ"לית ענבל דור קרבל.

צביקה אגמון, שלמה ינאי וראובן קרופיק / צילום: איציק בירן
 צביקה אגמון, שלמה ינאי וראובן קרופיק / צילום: איציק בירן

עובדי חברת מעוף המשאב האנושי הגיעו השבוע לבתיהם של קשישים בודדים ברחבי הארץ על מנת לחלק להם תנורים ושמיכות שרכשה החברה.