קרטל המחשוב: 7 חודשי מאסר למנהל לקוחות בגין תיאום הצעות מחיר

גלעד צור, שהיה מנהל לקוחות בהראל טכנולוגיות מידע, הודה במסגרת הסדר טיעון בעבירות שביצע בין 2009-2012 • הוא הורשע בתיאום הצעות מחיר לרכישת מחשוב של התעשייה האווירית בסכום של מעל 3 מיליון דולר

גזר דין / צילום: איל יצהר
גזר דין / צילום: איל יצהר

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (א'), במסגרת פרשת קרטל המחשוב, 7 חודשי מאסר בפועל על גלעד צור, מנהל לקוחות לשעבר בהראל טכנולוגיות מידע. בנוסף נגזר עליו קנס של 45 אלף שקל.

צור הודה במסגרת הסדר טיעון בתיאומים של הליכי תיחור לרכישת מוצרים בתחום המחשוב של התעשייה האווירית. העבירות בוצעו במשך כ-3 שנים בין השנים 2009-2012 ועסקו בהליכי תיחור שהיקפם הכספי המצטבר עמד על כ-3 מיליון דולר. בנוסף הורשע צור בעבירות קבלת דבר במרמה.

בית המשפט קיבל את הסדר הטיעון אליו הגיע רשות התחרות וקבע כי הוא מאוזן.

במסגרת הפרשה, שנחקר על-ידי רשות התחרות, הוגש כתב אישום נגד נאשמים רבים ושורת חברות, בהן הראל טכנולוגיות מידע בע"מ, ווי! בע"מ, טריפל סי בע"מ, א.מ.ת מחשוב בע"מ ומטריקס איי טי אינטגרציה ותשתיות בע"מ. לפני מספר חודשים נגזרו 5.5 חודשי מאסר על מנהל מכירות בחברת ווי. עניינים של נאשמים נוספים עדיין מתברר בבית המשפט. 

מעורכי הדין גולן קנטי וזיו אברמוביץ ממשרד נשיץ ברנדס אמיר, שייצגו בהליך את גלעד צור, נמסר כי "מדובר בפרשה שהחקירה הגלויה בעניינה התחילה לפני כעשר שנים (במאי 2012). כעת, לאחר עינוי דין ממושך, מר צור ביקש לשים את הפרשייה מאחוריו, והוא הסכים להסדר הטיעון שהוצע לו. מדיוני ההוכחות שמתנהלים בימים אלה בבית המשפט המחוזי עולה בבירור כי בפרשייה היו מעורבים גם גורמים נוספים שלא נחקרו ו/או הואשמו ושלא הייתה במעשים המיוחסים כל פגיעה בתעשייה האווירית".