הוועדה המחוזית מרכז דנה היום בתוכנית שתהפוך את מרכז העיר של רמלה ל-"la rambla"

הכוונה היא לחטיבת קרקע בצורת משולש שגבולותיה הם הרחובות דני מס, וייצמן והרצל, ושיטחה כ-140 דונם • עיריית רמלה מייחסת משמעות רבה להתחדשות אזור זה ואף מכנה את התוכנית החדשה "la rambla" עם רפרנס ישיר לשדרה הראשית של העיר ברצלונה

הדמיית תוכנית ההתחדשות של מע''ר רמלה / הדמיה: בר לוי דיין אדריכלים
הדמיית תוכנית ההתחדשות של מע''ר רמלה / הדמיה: בר לוי דיין אדריכלים

הוועדה המחוזית מרכז דנה הבוקר (ב') בתוכנית ההתחדשות של מרכז העיר, "המרכז האזרחי", או מה שמוגדר כמע"ר (מרכז העסקים הראשי) של העיר רמלה. הכוונה היא לחטיבת קרקע בצורת משולש שגבולותיה הם הרחובות דני מס, וייצמן והרצל, ושיטחה כ-140 דונם. בתחום התוכנית בית העירייה של רמלה, כיכר העיר, מבנה המשטרה (הטיגארט) וגם אתר המסגד הלבן. עיריית רמלה מייחסת משמעות רבה להתחדשות אזור זה ואף מכנה את התוכנית החדשה "la rambla" עם רפרנס ישיר לשדרה הראשית של העיר ברצלונה.

הבעלויות על הקרקע נחלקות בין רשות הפיתוח (ניכסי נפקדים), רמ"י, עיריית רמלה ופרטיים. התכנון המוצע, שעליו חתום צוות מתכננים בראשות אדר' עדן בר, מבר לוי דיין אדריכלים, מציע מתווה חדש של דרכים, שמנגיש טוב יותר את פנים המתחם, והעצמה משמעותית של הבנייה. חלק מהמבנים הקיימים יהרסו ובמקומם יבנו חדשים, גבוהים יותר ובתמהיל מגוון של מגורים, מסחר ותעסוקה.

יש לציין כי חלק מהזרז לפיתוח המתחם מהווה העובדה שבתחומו, ברחוב וייצמן, ממוקמת תחנת המטרו של קו M1, שאמור לנוע מכיוון רעננה בצפון, דרך רמת השרון, הרצליה, תל אביב, חולון ועד לתחנת הקצה בלוד.