בנמל אשדוד משקיעים 11 מיליון שקל באקסלרטור ומחפשים מנהל

כ-10 סטארט-אפים בתחומי האנרגיה, התפעול, הלוגיסטיקה והספנות יגויסו על ידי חברת 500 Startups - מהאקסלרטורים הגדולים בעולם • וגם: המהלך החדש של סלופארק • אירועים ומינויים 

נמל אשדוד. העובדים מחזיקים בשאלטר על כניסת הסחורות לישראל / צילום: תמר מצפי
נמל אשדוד. העובדים מחזיקים בשאלטר על כניסת הסחורות לישראל / צילום: תמר מצפי

חברת 500 Startups, מהאקסלרטורים הגדולים בעולם, נבחרה להקים את החממה הטכנולוגית של נמל אשדוד, ותגייס כ-10 סטארט-אפים בתחומי האנרגיה, התפעול, הלוגיסטיקה והספנות. בהקמת החממה יושקעו 1.4 מיליון שקל, ובמהלך 2022 יושקעו עוד 10 מיליון שקל במניות הסטארט-אפים. הסכם ההתקשרות בין הצדדים תקף לשלוש שנים וחצי.

למכרז, שיצא לדרך בתחילת השנה, ניגשו כ-10 אקסלרטורים. הבחירה ב-500 Startups נעשתה, בין היתר, לאור פריסתה הגלובלית. המהלך הוא חלק מפעילות זרוע החדשנות של הנמל, הכוללת השקעות בכ-2.4 מיליארד שקל - וזאת במסגרת ההיערכות לתחרות אל מול נמלי הים הפרטיים שצפויים להיפתח בהמשך השנה.

הסטארט-אפים שייבחרו יעברו תוכנית האצה בת 12 שבועות, ויקבלו גישה להדרכות מומחים, סדנאות ועבודה עם מנטורים, לצד משאבים ושטח ניסויי לבחינת במוצרים. בסוף התהליך יוטמעו המוצרים הסופיים במערכות הנמל, במטרה לייעל את העבודה היומיומית, להעלות את פריון העבודה וליצור אפיק הכנסה משמעותי.

"השנה האחרונה הבהירה עד כמה ייעול עולם הספנות ונתיבי הים קריטי לשמירה על תפקודה התקין של הכלכלה העולמית, שעה שמעל ל-90% מהסחורות עוברות דרך הים", אומר שיקו ז'אנה, מנכ"ל נמל אשדוד. "אנחנו פורצים 'אוקיינוס כחול' שצמא להטמעת טכנולוגיה, ומקווים שנוכל להביא את הבשורה גם לנמלים נוספים בעולם".

כעת מחפשים בנמל את המנהל שיוציא לפועל את תוכנית האקסלרטור, ויהיה איש הקשר בין הצוות המקומי בארץ למטה בסן פרנסיסקו. התפקיד כולל את בניית תוכנית הלימודים, גיוס ומיון הסטארט-אפים, ניהול השותפים והלקוחות, ניהול תקציב ועוד. בין דרישות התפקיד: ניסיון באקוסיסטם הטכנולוגי, ניסיון בעבודה גלובאלית ויכולת לנהל מספר צוותים באזורי זמן שונים בעולם.

במקביל להקמת האקסלרטור, לפני מספר שבועות הכריז הנמל על הקמת "שגרירות לחדשנות" בניו ג'רזי, בשיתוף בית הספר לעסקים של האוניברסיטה המקומית ונמל ניו-ארק. על פי תוכניות הנמל, המודל ישוכפל בנמלים נוספים בעולם.

אזור התעשייה

ההנחה של סלופארק

חברת סלופארק, המציעה אפליקציית תשלום חניה מהנייד, יוצאת במהלך חדש: עד 50% הנחה בעשרות חניונים ברחבי הארץ, בכל ימות השבוע. בשלב ראשון מדובר בחניונים של חברת סנטרל פארק בתל אביב, ירושלים ואזור המרכז, ובהמשך תגדל הפריסה.

לאחרונה השיקה סלופארק, שהמתחרה העיקרית שלה היא פנגו, גרסה משודרגת של האפליקציה אשר מראה למשתמשים על גבי מפה את מיקומם ואת החניות הפנויות בכחול לבן בקרבתם. כמו כן, ניתן לראות בזמן אמת מתי חנייה מתפנה או מה סטטוס התפוסה בחניונים קרובים, ולנווט לשם.

להכיר את היין

בשבוע שעבר הסתיימה ביפו תחרות היין הבינלאומית טרה וינו, שבה נשפטו כ-480 יינות מהארץ ומהעולם ובמסגרתה הוענק פרס מפעל חיים לד"ר יאיר מרגלית, מייסד יקב מרגלית.

מתוך רשימת היינות זכו 17 ישראלים במדליית זהב כפול - והשבוע ניתן יהיה לטעום אותם באירוע בית פתוח שיתקיים ב"איש הענבים" ב-30-31 בדצמבר. מחיר כרטיס יעמוד על 100 שקל בהרשמה מראש, או 125 שקל במקום. 

הנצחה עם ברקוד

דרכי ההנצחה של קרובים שהלכו לעולמם הן רבות, מגוונות ומתחדשות - גם בתחום הרגיש הזה, כמו בתחומים אחרים, חלה התפתחות טכנולוגית בשנים האחרונות. בימים אלה משיקה חברת איטרניטי באופן רשמי את הפלטפורמה שלה להקמת אתרי הנצחה אישיים באינטרנט, בהשקעה של כמיליון דולר מגיוס פרה סיד. באמצעות הפלטפורמה ניתן לייצר אתר הנצחה מותאם אישית, שאליו גולשים יוכלו להגיע גם באמצעות סריקת קוד QR (ברקוד), שיוצמד למצבה או לכל אתר פיזי אחר שייבחר על ידי המנציחים (למשל: ספסל).

כיום כבר קיימים 2,000 אתרי הנצחה בפלטפורמה, כאשר מטרת החברה היא להגיע לעשרות אלפי אתרים בשנים הקרובות. עלות הקמת אתר עומדת על כאלף שקל, ואפשרות אחרת היא לרכוש מנוי תמורת 19 שקל לחודש.

איטרניטי הוקמה ב-2019 על ידי היזמים ערן תור ורני כהן, והיא מעסיקה 20 עובדים. "הטכנולוגיה היא חלק מחיינו, ולראשונה היא נכנסת גם לעולם ההנצחה", אומר המנכ"ל שחר פלד. "המטרה היא לייצר ‘קהילה זוכרת’, שבה לכל אדם יש אפשרות לשתף קרובים וחברים, וליצור יחד את סיפור החיים של מי שהיה ואיננו".

חדשות טובות

עמותת אתגרים, העוסקת בפעילות שיקום, שילוב והעצמה של אנשים עם מוגבלויות באמצעות פעילות ספורט אתגרי בטבע, גייסה 2 מיליון שקל באמצעות קמפיין גיוס המונים באתר JGive.