180 אלף דולר, לעובד: הבונוס החלומי של אפל למהנדסים

אפל מנהלת "מלחמת טאלנטים" בעמק הסיליקון ומעבר לו, ומטא מתגלה כאיום • כדי למנוע עריקות, אפל תיתן בונוסים משמעותיים במניות לחלק מהמהנדסים שלה • הבונוסים, שיחולקו כמענקי מניות, יתפרסו לאורך ארבע שנים - מה שיספק תמריץ להישאר אצל יצרנית האייפון

חנות של אפל בלוס אנג'לס / צילום: Shutterstock, View Apart
חנות של אפל בלוס אנג'לס / צילום: Shutterstock, View Apart

אפל חילקה בונוסים משמעותיים במניות לחלק מהמהנדסים שלה בניסיון להדוף עריקות ליריבות טכנולוגיות כמו חברת האם של פייסבוק, מטא. על פי גורמים המעורים בנושא, בשבוע שעבר אפל הודיעה לכמה מהמהנדסים בתחומי החומרה, התוכנה והתפעול על הבונוסים, שיינתנו כמענקי מניות, ויתפרסו לאורך ארבע שנים - מה שיספק תמריץ להישאר אצל יצרנית האייפון.

לפי הדיווח בבלומברג, הבונוסים, שהפתיעו את אלה שקיבלו אותם, נעים בין כ-50 אלף דולר ל-180 אלף דולר בחלק מהמקרים. רבים מהמהנדסים קיבלו סכומים של כ-80 אלף דולר, מאה אלף דולר או 120 אלף דולר במניות, אמרו הגורמים. ההטבה הוצגה על ידי המנהלים כפרס לבעלי ביצועים גדולים.

אפל מנהלת "מלחמת טאלנטים" בעמק הסיליקון ומעבר לו, ומטא מתגלה כאיום. בחודשים האחרונים כ-100 מהנדסים עברו למטא מאפל, אבל לא מדובר בחילופים חד צדדיים - אפל הצליחה להעסיק עובדים מרכזיים ממטא.

שתי החברות עשויות להפוך ליריבות עזות בקרוב: גם אפל וגם מטא מתכננות השקות בתחום המציאות הרבודה והמדומה בשנתיים הבאות.

לאחרונה הודיע מנכ"ל אפל, טים קוק, על דחיית תוכנית החזרה למשרדים. במייל שהופץ לכל עובדי אפל, בישר קוק כי כל אחד מהם יקבל בונוס של אלף דולר, עבור ציוד שנחוץ לעבודה מהבית. אפל היא לא היחידה שמעניקה בונוס של אלף דולר לעובדים שלה עבור עבודה מהבית - גם גוגל וגם פייסבוק נקטו צעד דומה בשלב מוקדם יותר של המגפה.