BUYME: צמיחה של 125% ברכישת מתנות של מעסיקים לעובדים ב-2021

יותר ויותר מעסיקים נותנים מתנות כתמריץ לעובדים: לפי נתוני חברת המתנות BUYME, ישנה צמיחה של 125% ברכישת המתנות של מעסיקים לעובדים ב-2021 לעומת 2020 • וגם: אינטל העולמית ממנה 10 ישראלים לתפקידים בכירים • אירועים ומינויים

well b / צילום: מקסים דינשטיין
well b / צילום: מקסים דינשטיין

עיקר המתנות שמעניקים מעסיקים לעובדים מתמקד בחגים ובימי הולדת, אלא שרבים גם מעניקים מתנות כתמריץ לעובדים על התמדה והישגים. חברת המתנות BUYME מזהה צמיחה של 125% בכמות רכישת המתנות של מעסיקים לעובדים ב-2021 לעומת 2020.

מבין מתנות התמריץ שניתנו השנה, השיאן הוא עובד בחברת יבוא שזכה לתגמול חד פעמי בשווי של 56,650 שקל לבחירת מתנה לפי רצונו, כאות הוקרה על התמדתו בחברה שבה הוא מועסק.

תמריצים באמצעות שוברי מתנה נפוצים גם בקרב משרדי עורכי דין, שלפי נתוני BUYME מעניקים שוברים של 443 שקל בממוצע - יותר משאר תחומי התעסוקה האחרים. יחד עם מתנות חג וימי הולדת, שווי המתנה השנתי הממוצע במשרדי עורכי דין הסתכם ב-2021 ב-1,800 שקל. לשם השוואה, ממוצע המתנה לעובדי ההייטק הגיע ל-2,000 שקל.

בחברות בתחום הסביבה/אגריטק שווי שובר המתנה הממוצע עומד על 406 שקל, בסטארט-אפים מדובר ב-342 שקל בממוצע, במשרדי ראיית חשבון ובמשרדי ממשלה - כ-220 שקל בממוצע, ובתחום החינוך מדובר בכ-150 שקל בממוצע.

תומר כהן, מנכ''ל BUYME / צילום: יח''צ
 תומר כהן, מנכ''ל BUYME / צילום: יח''צ

התמריץ לעובדים אינו נעצר רק במתנות, אלא ממשיך באירועים וכנסים. הסטארט-אפ well-b, שהשיק יחד עם BUYME את פלטפורמת Happy Hours, מדווח על זינוק בחיפוש בפלטפורמה, בעיקר לקראת סוף השנה האזרחית. תחום ההייטק מהווה 75% מצרכני הפלטפורמה, אחריהם משרדי עורכי דין ורואי חשבון, ובמקום השלישי חברות לואו-טק.

לדברי תומר כהן, מנכ"ל BUYME, "התחרות על ההון האנושי התחזקה בשנה האחרונה. בתקופה שבה שוק העבודה אינו יציב, והכוח נמצא ברובו אצל העובדים, מעסיקים רואים לנכון להשקיע יותר באושר הארגוני של העובדים באמצעות הענקת מתנות לציוני דרך משמעותיים, וכן פעילויות צוותיות להעשרת העובדים".

אזור התעשייה

עוף טוב וצמח תערובות מתמזגות

החברות עוף טוב וצמח תערובות חתמו על עסקת מיזוג, שתיושם בכפוף לאישור הרשות לתחרות. מחזור ההכנסות של עוף טוב עומד על כ-700 מיליון שקל בשנה, והמחזור של צמח תערובות עומד על כ-500 מיליון שקל בשנה. ביחד הן מעסיקות כ-1,400 עובדים.

עד כה התנהלה צמח תערובות כחברה בת של עוף טוב (שסיפקה לה תערובות מזון לעופות), וכעת החברות ימוזגו, כשכלל מניות עוף טוב יועברו לבעלות צמח תערובות, ולבעלי עוף טוב יוקצו זכויות בצמח תערובות.

בהודעה משותפת של החברות, שמצויות בבעלות של כ-40 משקים, צוין כי המיזוג יביא ל"אינטגרציה חקלאית מלאה שתקדם חדשנות טכנולוגית ומוצרית. המיזוג יאפשר הרחבת פעילות בשרשרת הערך לענפים נוספים כחברה אחת גדולה ומשמעותית בתחום המזון והקמעונאות בישראל".

מפעל צמח תערובות / צילום: רחפן: ינון ורדי
 מפעל צמח תערובות / צילום: רחפן: ינון ורדי

צמח תערובות הוקמה ב-1965 כחברה המייצרת מזון לעופות, דגים, בקר, צאן וחיות מחמד. לחברה מספר חברות בת, בהן דג סוף, פרוג'קט בר, יונתן-צמח מרכזי מזון, צמח ישראפט ועוד. בראש צמח תערובות עומד עומר לביא.

קבוצת עוף טוב נוסדה ב-1963, והיא מורכבת שלוש חטיבות: חטיבת גידול חקלאי, חטיבת מזון טרי וחטיבת המוצרים. עוף טוב מייצרת ומשווקת שניצלים, קציצות, פסטרמות, נקניקים, נקניקיות ומוצרי עוף טרי. מנכ"ל עוף טוב הוא רמי אייזיק.

שותפות בריאה

כלל גורמי הרווחה בישראל לקחו השבוע חלק בכנס "הורים שותפים בפנימיות", שממנו יצאה בשורה חברתית מהותית: התוכנית "הורים שותפים" בפנימיות הרווחה תהפוך למדיניות סדורה במדינת ישראל.

שר הרווחה מאיר כהן ועדנה גלובצקי, מנכ''לית עמותת ''ילדים בסיכוי'' / צילום: דנה קופל
 שר הרווחה מאיר כהן ועדנה גלובצקי, מנכ''לית עמותת ''ילדים בסיכוי'' / צילום: דנה קופל

מדובר בתוכנית ייחודית שיזמה ומפעילה עמותת "ילדים בסיכוי", בהובלת תמר נתן, יחד עם משרד הרווחה והביטחון החברתי, הג'וינט - The Joint ישראל אשלים, והקרן למפעלים מיוחדים של ביטוח לאומי. התוכנית נולדה לפני כשמונה שנים, ומטרתה לערב ולשתף את ההורים של ילדי הפנימיות בקבלת ההחלטות, ולהכשיר את צוותי הפנימיות כיצד לעבוד עמם וליצר אמון ותקשורת טובה יותר.

מצנח הזהב

אינטל העולמית ממנה 10 ישראלים לתפקידים בכירים. מתוכם, קרין אייבשיץ-סגל,  מנכ"לית מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל, ודניאל בן עטר, מנכ"ל משותף של מפעלי הייצור של כל אינטל - מונו לסגני נשיא תאגידיים; אורן כהן מונה לסגן נשיא בקבוצת הייצור.

קרין אייבשיץ-סגל / צילום: אינטל
 קרין אייבשיץ-סגל / צילום: אינטל

חיים אגי מונה למנכ"ל חברת ייעוץ הנדל"ן המסחרי "CBRE ישראל".

יריב ענבר מונה למנהל אגף פתרונות זמן אמת במטריקס מוצרי תוכנה. קודם לכן ניהל את פעילות החדשנות והתעשייה במטריקס מוצרי תוכנה במשך כארבע שנים, ואת פעילות ג'ון ברייס מדיאטק.

יריב ענבר / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
 יריב ענבר / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

רו"ח אלי לוי מונה לסמנכ"ל וראש חטיבת הכספים של כללית.

רו''ח אלי לוי / צילום: יח''צ
 רו''ח אלי לוי / צילום: יח''צ

מעיין אבימאיר, 32, מונתה לסמנכ"לית BBDO IM, חברת הייעוץ האסטרטגי וניהול המשברים של קבוצת גיתם BBDO.

אלוף במיל' רוני נומה מונה ליו"ר הפורום המייעץ של עמותת "הגל שלי", הפועלת במטרה להעניק לבני ובנות נוער במצבי סיכון הזדמנות "לעלות על הגל" ולהצליח. 

ירון וקסמן מנכ''ל עמותת 'הגל שלי' ואלוף במילואים רוני נומה, יו''ר הפורום המייעץ של עמותת 'הגל שלי' / צילום: באדיבות עמותת הגל שלי
 ירון וקסמן מנכ''ל עמותת 'הגל שלי' ואלוף במילואים רוני נומה, יו''ר הפורום המייעץ של עמותת 'הגל שלי' / צילום: באדיבות עמותת הגל שלי

חגית הלפרין מונתה לסמנכ"לית התפעול של קרן-שמש, ארגון ללא מטרות רווח מקבוצת עוגן.

ניקולאס מאדן, סגן נשיא חברת הנפט הלאומית של נורבגיה, מונה לנשיא חברת חיפושי הגז והנפט ''הזדמנות ישראלית''. למאדן, גיאולוג בהכשרתו, ניסיון של כ-30 שנה בתחום הנפט והגז ביותר מ-25 מדינות.

ניקולאס מאדן / צילום: יח''צ
 ניקולאס מאדן / צילום: יח''צ

חדשות טובות

חברת טמבור תרמה 50 ליטר צבע למכללה התעסוקתית ללהט"ב במצבי סיכון שתפעל בתל אביב, מטעם איגי, ארגון הנוער הגאה ומשרד הרווחה. במכללה ילמדו להט"ב במצבי סיכון מעל גיל 18, שיקבלו הכשרה תעסוקתית בתחומי שיווק, הפקה, חשבונאות ועיצוב שיער, וכן ליווי והשמה לאחר סיום הלימודים. הקורסים הראשונים ייפתחו בשבועות הקרובים.