משרדי עו"ד | בלעדי

תוספת של אלפי שקלים תוך ימים: הרצוג פוקס נאמן ומיתר בקרב על שכר המתמחים

חשיפת גלובס על העלאת שכר במשרדי עורכי הדין הגדולים במטרה למנוע נטישת עובדים ממשיכה לעורר סערה • לאחר שמשרד מיתר העלה את שכר המתמחים, כעת גם משרד הרצוג פוקס נאמן מכריז על צעד דומה

עו''ד גיל וייט ועו''ד רלי לשם / צילום: עידן גרוס ושלומי יוסף
עו''ד גיל וייט ועו''ד רלי לשם / צילום: עידן גרוס ושלומי יוסף

התחרות בין צמרת משרדי עורכי הדין ממשיכה. לאחר שנחשף בשבוע שעבר בגלובס כי משרד הרצוג פוקס נאמן יעלה משמעותית את שכר עורכי הדין הצעירים במשרד, מיהרו במשרד מיתר להשוות את שכר הבסיס של עורכי הדין הצעירים ואף להציע הטבות משמעותיות נוספות. מיתר גם העלו משמעותית את שכר המתמחים ל-11.5 אלף שקל החל מינואר 2022. כעת, גם משרד הרצוג פוקס נאמן מעלה את שכר המתמחים החל מינואר 2022 ל-11.5 אלף שקל במקום שכר של 9.5 אלף שקל, ששולם למתמחים עד כה.

כזכור, בשבוע שעבר פרסמנו בגלובס כי משכורות המתמחים במיתר יעמדו על 11.5 אלף שקל. עו"ד בשנתו הראשונה יקבל 16.5 אלף שקל. בשנה השנייה השכר יקפוץ ל-19 אלף שקל, ובשלישית השכר יתעדכן ל-21 אלף שקל. מהשנה הרביעית, השכר יתעדכן כלפי מעלה אך ההעלאה תהיה פרטנית על פי הישגי עוה"ד. בנוסף במיתר נהוגה "תוכנית הכוכבים", המאפשרת לעורכי דין לצבור על פני שלוש שנים זכאות לקבל עד 55 אלף שקל בהתאם לביצועים וכן בונוסים שנתיים נוספים.

יום קודם לכן פורסם בגלובס כי משרד הרצוג פוקס נאמן החליט להעלות החל מינואר 2022, את השכר של כלל עורכי הדין בשנתם הראשונה מ-14 אלף שקל ל-16 אלף שקל. בשנה השנייה העלאת השכר תהיה משמעותית אף יותר ותגיע ל-19 אלף שקל. בשנה השלישית השכר כבר יקפוץ ל-21 אלף שקל. בשנה הרביעית יעלה ל-23 אלף שקל ובשנה החמישית השכר יעלה מ-20 אלף שקל כיום ל-25 אלף שקל. זאת בנוסף לבונוס שנתי משמעותי על פי הישגי עורכי הדין.

גם במשרד גורניצקי החליטו להעלות את שכר עורכי הדין בפירמה. השכר בשנה הראשונה יעמוד על 15 אלף שקל. בשנה השנייה ממוצע השכר יעמוד על 18 אלף שקל ובנוסף יקבלו עורכי הדין קרן השתלמות על חשבון המעסיק. מלבד זאת, יינתן מענק של 30 אלף שקל לעורך דין טרי, אם הוא ישלים עבודה של שנתיים במשרד. כמו כן, עורכי הדין יתוגמלו גם באמצעות בונוס שנתי משמעותי שתלוי בהישגים של עורך הדין. גורניצקי ישנו את הגישה בנוגע להעלאות השכר והן לא יהיו רוחביות ושוויוניות אלא דיפרנצאיליות - על פי הישגי עורכי הדין ואיכות ביצועיהם.

עוה"ד חימי: "העוסקים במקצוע ראויים לתגמול הולם"

ראש לשכת עוה"ד אבי חימי התייחס למגמה, ואמר ל"גלובס" כי "עורכות ועורכי הדין הינם הון אנושי מהאיכותיים והחשובים שישנם", אמר. "אין ענף כלכלי שבו עורכי דין לא יכולים לתרום תרומה מקצועית שערכה לא יסולא בפז. השכלה משפטית, חשיבה משפטית, יכולת ניתוח וחשיבה יצירתית הם רק חלק מהתכונות של עורכות ועורכי דין הרלוונטיות לפעילות בענפים רבים של המשק".

"ככאלה, ראויים העוסקים במקצוע לתגמול הולם", הוסיף חימי. "כוחות השוק עושים את שלהם גם בעניין גובה השכר, ואני שמח שהביקוש לעורכי הדין הולך וגובר. אני מאחל לכל העוסקות והעוסקים במקצוע פרנסה טובה ועבודה פוריה".