המלצות ל-2022? "אוהבים את מניות הבנקים והתקשורת"

גיא מני ממיטב דש גמל ופנסיה: "הכלכלה המקומית במצב טוב, והבנקים ירשמו תשואה חד-ספרתית גבוהה או דו-ספרתית נמוכה. גם הלימות ההון של הבנקים מאוד גבוהה" • "כל עוד התמונה בישראל תמשיך להיות חיובית, ואני צופה לכלכלת ישראל מגמה של המשך התאוששות, המגמה בשוק המט"ח אמורה להימשך"

הבורסה בתל אביב / אילוסטרציה: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / אילוסטרציה: שלומי יוסף

כשגיא מני, מנהל ההשקעות הראשי של מיטב דש גמל ופנסיה, נשאל בנוגע לאפיקי השקעה שצפויים לצמוח גם ב-2022, הוא אומר כי "בישראל אנחנו עדיין אוהבים את הסקטור הבנקאי. הבנקים, למרות שעשו ב-2021 מהלכים שהיו מאוד הזדמנותיים, הם במקום טוב. אומנם לא יהיה ריקברי (הכנסות כתוצאה מהפשרת כריות הביטחון שנועדו להגן על הבנקים אם הלווים לא יוכלו לעמוד בהלוואות - ר' ו') כמו בשנת 2021, שהקפיצו את התשואה על ההון בצורה משמעותית, אבל הכלכלה המקומית במצב טוב, והבנקים ירשמו תשואה חד-ספרתית גבוהה או דו-ספרתית נמוכה. גם הלימות ההון של הבנקים מאוד גבוהה. כמובן שאם יתחילו שיחות על העלאת ריבית זהו אלמנט טוב לבנקים, שייהנו מכך בתחום המימון.

"אנחנו אוהבים גם את סקטור התקשורת. מאז שגולן ואקספון נרכשו אנחנו רואים פחות קניבליזציה בשוק. ראינו את העסקה שבמסגרתה מכרה האצ'יסון את מניותיה בפרטנר, ולכן יש פחות חברות תקשורת על המדף. גם הממשלה רואה זאת, ומבינה שכדי להגיע לדור חמש, כמו הנהוג בעולם, יש צורך לעמוד לצד החברות, ולכן אנו צופים שמחירי המנוי לחברות הסלולר יעלו השנה בכמה אחוזים. כלומר, יש מגמה של עלייה ולא של שחיקה במחירים, וזה אמור לשפר את המצב של החברות שמאוד התייעלו בעשור האחרון.

"בסך הכול אנחנו רואים בישראל וגם בעולם המשך עלייה בתחום הטכנולוגי, אבל כולם יותר זהירים בשל העלאת הריבית. לכן אנחנו מעדיפים להיות מאוזנים בתיק מבחינת הסקטורים. אם בעבר היינו יותר מוטים לסקטור הצמיחה, היום, כאשר האינפלציה הופכת משמעותית, אנחנו מעדיפים להיות בתיק שפחות מוטה לצמיחה, והרבה יותר מאוזן, עם מניות ערך, בין אם זה בנקים או תעשייה. אלו תחומים שיותר נהנים בתקופה של העלאת ריבית מאשר בימים של הרחבה מוניטרית".

השקל הפך ב-2021 לאחד המטבעות החזקים בעולם, אם לא החזק שבהם. הסיבות המרכזיות להתחזקות המטבע הישראלי נבעו בעיקר מהיותה של הכלכלה המקומית חזקה, בין היתר בשל ההייטק הישראלי הצומח והפריחה בשוק האנרגיה, שהפכה את ישראל ליצואנית גז.

"כל עוד התמונה בישראל תמשיך להיות חיובית, ואני צופה לכלכלת ישראל מגמה של המשך התאוששות, המגמה בשוק המט"ח אמורה להימשך", טוען מני. "עם זאת, צריך לזכור שישראל נמצאת בסביבה גיאו-פוליטית שיכולה להשתנות ולהשפיע על שוק המט"ח, וכמובן שאם יהיו ירידות בשווקים אז השקל יגיב בפיחות.

"בראייה כללית אנחנו חושבים שהמט"ח הוא הגנה לחשיפה בעולם המניות, ולכן מחזיקים מט"ח בתיקים, אך זאת בעיקר כאלמנט של גידור יותר מאשר כהשקעה, כיוון שככל שהעליות יימשכו גם השקל ימשיך להיות מיוסף".