נדל"ן מניב: איזה מגדל משנה את שמו, ומי תשכור שטחים במתחם שרונים?

מגדל סמסונג משנה את שמו, לאחר שסטארט-אפ סייבר עבר אליו • רשת הסטוק היוונית ג'מבו מקבוצת פוקס, תשכור שטח של 7,900 מ"ר לתקופה של חמש שנים במתחם הסטאר סנטר באשדוד • אילו עסקאות נוספות נחתמו?

מתחם שרונים / צילום: יח''צ
מתחם שרונים / צילום: יח''צ

משרדים

רמת גן: מגדל סמסונג מחליף שם וייקרא מעתה בית Semperis

סטארט-אפ הסייבר הישראלי סמפריס (Semperis), המתמחה בהגנה, בגיבוי ובשחזור של מערכות זהויות, הודיע על מעבר למגדל סמסונג (בניין פז 2) ברמת גן, שיחליף את שמו ל"בית Semperis" החדש.

בניין סלע נדלן שיקרא בית סמפריס / צילום: סלע נדלן
 בניין סלע נדלן שיקרא בית סמפריס / צילום: סלע נדלן

המשרד החדש ישתרע על פני שטח שגודלו 3,800 מ"ר ויאכלס ארבע קומות במגדלים הממוקמים במתחם הבורסה שברמת גן. עלות השכירות השנתית עומדת על 6.15 מיליון שקל לשנה ( 134 שקל לחודש למ"ר).

בסמפריס מציינים כי "המעבר למשרדים החדשים נעשה כחלק מהתרחבות כוח האדם בחברה, שצמחה ביותר מפי ארבעה בתקופת הקורונה, ועתידה להתרחב במהלך 2022 לכ-350 עובדים. המשרדים החדשים בישראל מהווים חלק ממגמת הצמיחה של החברה, שבאה לידי ביטוי גם בכניסה למשרדים ששטחם 1,000 מ"ר בדאלאס שבטקסס", ציינו.

מתן ליברמן, מנהל פעילות Semperis ישראל, מסר: "המעבר המתוכנן תומך בהתרחבות החברה וברצון ליצור אקוסיסטם משודרג לחוויית העבודה ב-Semperis. יהיו המון הפתעות בבניין החדש לרווחת העובדים. אנחנו גאים במהלך ואופטימיים שכבר בתקופת השכירות הראשונה נספח קומות נוספות בבניין, כמובן בעזרת סלע נדל"ן שהיו וממשיכים להיות שותפים מעולים וקשובים לצרכים שלנו".

ירושלים: הסטארט-אפ Ception שוכר משרדים במגדל RAD בהר חוצבים

הסטארט-אפ Ception שכר משרדים במגדל רד שבהר חוצבים. Ception, העוסקת בפיתוח של מיכון בטיחותי לכלי עבודה כבדים, שכר מרד בינת נכסים 381 מ"ר בקומה התשיעית בבניין לתקופה של חמש שנים. שווי העסקה 3 מיליון שקל - לפי תעריף של 131 שקל בחודש למ"ר.

מגדל RAD של אינדקס נדלן / צילום: אביב קפילוטו
 מגדל RAD של אינדקס נדלן / צילום: אביב קפילוטו

גם חברת ההתחדשות העירונית מידר יזמות חתמה על הסכם שכירות ל-5 שנים לשטח של 140 מ"ר באותה קומה בעסקה בהיקף של 1 מיליון שקל.

מגדל רד נפתח בחודש מרץ האחרון ויש בו בו כ-52 אלף מ"ר כולל 15 קומות מעל הקרקע ו-10 קומות תת-קרקעיות. מתחת לפני הקרקע ממוקמת חוות השרתים הגדולה ביותר במזרח התיכון בהיקף של 14 אלף מ"ר. עם פתיחת המגדל הוחלט כי קומה 9 תפוצל לטובת משרדים בשטחים בגדלים של 100-400 מ"ר, בהתאם לביקושים באזור. קומה זו התמלאה, ולאור ההצלחה החליטו בינת ואינדקס נדל"ן להציע גם את קומה 10 במתכונת דומה.

רונן אילון, מנכ"ל רד בינת נכסים: "בירושלים קיים מחסור בשטחי משרדים מודרניים ברמת גימור גבוהה והפארק בהר החוצבים עונה על הצורך הגובר במשרדים. הוא ממוקם בצפון ירושלים קרוב לעורקי התחבורה הראשיים של העיר ומאפשר לחברות לגייס עובדים הגרים ברדיוס רחב מאוד".

אלעד פוקס, מנכ"ל אינדקס נדל"ן שטיפלה בעסקה, ציין כי "ירושלים חוזרת לרמת הביקושים טרום הקורונה וקיים בה ביקוש גובר לבנייני משרדים חדישים ואיכותיים כמו בתל אביב ואזור המרכז".

תל אביב: חברת ביטוח הסייבר At-Bay תעבור לעזריאלי

חברת At-Bay, המתמחה בביטוחי סייבר ומציעה שילוב של פוליסת ביטוח עם יכולות אבטחת מידע, הודיעה כי חתמה על חוזה שכירות לשש שנים עם אופציה לשלוש שנים נוספות במגדל העגול בעזריאלי תל אביב. במחיר של 180 שקל למ"ר, עלות פרויקט מעבר המשרדים 8 מיליון שקל.

חברת ביטוח הסייבר At-Bay / צילום: BA Studio
 חברת ביטוח הסייבר At-Bay / צילום: BA Studio

המשרדים החדשים, שתוכננו ועוצבו על ידי BA Studio בניהולו של עמרי אמויאל, ישתרעו על כל קומה 12 בבניין עזריאלי העגול, המתפרשת על 1,536 מ"ר וכוללת 130 עמדות עבודה לצד חדרי ישיבות, חללי עבודה משותפים לרבות חללי פנאי.

החברה מונה כיום 160 עובדים ויש לה משרדים בסן פרנסיסקו, בניו יורק ובאטלנטה בנוסף למרכז הפיתוח הטכנולוגי של החברה הממוקם בתל אביב.

איילת קוטנר, מנהלת טכנולוגיה ראשית ב-At-Bay: "עולם ביטוחי הסייבר הולך וצומח במספרי ענק בכל שנה, ואיתו גם אנחנו. אנחנו מקווים להכפיל את מצבת כוח האדם במרכז הפיתוח בישראל בשנה הקרובה ולשם כך אנחנו עוברים למשרדים מרווחים יותר שיוכלו להכיל את ההתרחבות הזאת, במרכז תל אביב".

רמת גן: סטארט-אפ הגיימינג Overwolf, ישכור 1,570 מ"ר בבניין ספיר

סטארט-אפ הגיימינג Overwolf הודיע כי ישכור שטח של 1,570 מ"ר בבניין ספיר ברמת גן. החברה תשלם 180 שקל למ"ר למשך 4 שנים. עד כה ישבה שנתיים במשרדים בשטח של 830 מ"ר במגדל אבגד במתחם הבורסה ברמת גן.

הסטארט-אפ גייס עשרות עובדים מתחילת 2021 ומתכנן לגייס עוד למעלה מ-40 עובדים בשנה הקרובה וכתוצאה מתחדש במשרדים חדשים הכפולים בגודל. מהחברה נמסר כי המשרדים החדשים יכללו מתקני רווחה ופעילות ספורטיבית.

סטארט-אפ הגיימינג Overwolf / צילום: ויקטור לוי
 סטארט-אפ הגיימינג Overwolf / צילום: ויקטור לוי

מסחר

הוד השרון: הולמס פלייס תשכור 3,800 מ"ר במתחם שרונים

רשת מועדוני הכושר הולמס פלייס שוכרת שטח של 3,800 מ"ר במתחם שרונים בהוד השרון בעסקה הנאמדת ב-12 מיליון שקל. הולמס פלייס תשכור במתחם את השטח לתקופה של 10 שנים עם אופציה לחמש שנים נוספות. ההיקף הכולל של העסקה מוערך בכ-40 מיליון שקל.

למעשה, הולמס פלייס רכשה את פעילות מועדון הכושר JOY במתחם. מועדון JOY נמצא בבעלות MEEX מקבוצת חצי חינם ופעל במתחם שרונים מאז 2011. MEEX הינה הזרוע הנדל"נית של קבוצת חצי חינם. החברה ממקדת את עיקר פעילותה בתחום הנדל"ן המניב, הכוללת השכרת נכסים מניבים, פיתוח והשבחה של נכסים קיימים וכן איתור, ייזום והקמת פרויקטים. רשת הולמס פלייס היא רשת מועדוני כושר הפרוסה בכל רחבי הארץ ומונה כיום 55 סניפים.

ליהי סונק מנכ"לית MEEX מקבוצת חצי חינם, מסרה: "הצטרפות הרשת מהווה הישג משמעותי עבורנו והינו נדבך אחד מתוך מהלך אסטרטגי מיתוגי שאנו מתכננים במתחם".

אשדוד: רשת ג׳מבו היוונית מקבוצת פוקס תשכור שטחים במתחם סטאר סנטר

רשת הסטוק היוונית ג'מבו מקבוצת פוקס, תשכור שטח של 7,900 מ"ר לתקופה של חמש שנים במתחם הסטאר סנטר באשדוד. מהחוזה עולה כי דמי השכירות יעמדו על 55 שקל למ"ר בחודש או 5.5% מהפדיון במושכר, לפי הגבוה מבין השניים, פלוס מע"מ.

החברה עתידה להקים בישראל כ־11 סניפים גדולים וההשקעה בכל סניף מוערכת ב־18-15 מיליון שקל.

צחי אבו, בעלים ומנכ"ל ארנה גרופ, מסר: "המהלך עם רשת ג'מבו מקבוצת פוקס הינו צעד ראשון משורת מהלכים שמתכננת הקבוצה כחלק ממימוש כספי הגיוס להמשך צמיחה והשבחת פעילות החברה".

שני אולמות תצוגה חדשים לרשת טובול קרמיקה

רשת טובול קרמיקה מבית קבוצת טובול, יבואנית אריחים, חיפויים ומוצרי גמר, הודיעה כי תפתח שני אולמות תצוגה בשטח כולל של 1,700 מ"ר בהשקעה כוללת של 6 מיליון שקל שיוקצו לשיפוץ ותכנון אולמות התצוגה.

אולם תצוגה טובול קרמיקה בילו / צילום: שי אפשטיין
 אולם תצוגה טובול קרמיקה בילו / צילום: שי אפשטיין

המיקומים שנבחרו הם במתחם בילו סנטר ברחובות, שם ייפתח אולם בשטח של 700 מ"ר בהשקעה של 2 מיליון שקל, והשני ברחוב לח"י בבני ברק בשטח של 1,000 מ"ר בהשקעה של 4 מיליון שקל. הסניפים החדשים מצטרפים לשניים הקיימים במודיעין ובירושלים ובכוונת הרשת לפתוח אולם תצוגה נוסף ב 2022.

לדברי תם טובול, מנכ"ל טובול קרמיקה: "השקת האולמות הינה חלק מתוכנית פריסת הרשת במקומות אסטרטגיים ברחבי הארץ. ב-2022 מתעתדת החברה להמשיך את ההתרחבות עם השקת אולם תצוגה נוסף ומרכז לוגיסטי עצום בהשקעה של 40 מיליון שקל".

הכשרת היישוב מבצעת עסקאות עם בנק ירושלים ורשת קפה דניה

רשת קפה דניה תשכור מחברת הכשרת הישוב כ-150 מ"ר למשך 10 שנים, במגדל הכשרת היישוב במתחם BBC בבני ברק. עוד הודיעה החברה כי בנק ירושלים הגדיל את השטח שהוא במגדל ל-500 מ"ר ל-15 שנה. מחירי העסקאות האחרונות במגדל: כ-125 שקל לחודש למ"ר.

קרקעות

אפי קפיטל נדל"ן רכשה קרקע למסחר בבית שמש ב-42 מיליון שקל

חברת אפי קפיטל נדל"ן דיווחה לפני כשבועיים לבורסה על רכישת קרקע בשטח של 6 דונם בסכום של 42 מיליון שקל מבעלים פרטיים. זכויות הבנייה בקרקע עומדת על 5,000 מ"ר לטובת מסחר. היקף ההשקעה בהקמת הפרויקט נאמדת בכ-80 מיליון שקל והבנייה צפויה להתחיל בעוד כשנה וחצי.

עינב כהן, מנהלת השיווק באפי קפיטל, ציינה כי "כחלק מאסטרטגיית החברה לשנים הקרובות אנו רואים לנכון להעמיק את אחיזתנו בתחום הנדל"ן המניב, זאת לצד המשך פיתוח פעילות הנדל"ן למגורים. כמו כן, זהו הפרויקט הרביעי שלנו בבית שמש, אנו בונים כיום כ-500 יחידות דיור עם מסחר של כ-2,000 מ"ר בעיר ורואים בה כיעד אטרקטיבי שעוד לא מיצה את הפוטנציאל שלו."