ועדת גילאור אישרה את מינוי עדן בר טל ליו"ר הרשות השנייה

בר טל כפי שפורסם לראשונה בגלובס צפוי להחליף את יוליה שמאלוב שכיהנה בארבע השנים האחרונות כיו"ר הרשות השנייה • הוא נחשב למועמד המועדף על שר התקשורת יועז הנדל

עדן בר טל / צילום: איל יצהר
עדן בר טל / צילום: איל יצהר

מקורבים של שר המשפטים גדעון סער ממשיכים לתפוס עמדות מפתח: זמו לא רב לאחר מינויה של דלית שטאובר לתפקיד מנכ"ל משרד החינוך, מאשרת היום ועדת גילאור את מינויו של עדן בר טל לתפקיד יו"ר מועצת הרשות השנייה. כפי שנחשף בגלובס, בר טל שנחשב למועמד המועדף על שר התקשורת יועז הנדל, נחשב למקורב גם לסער. הוא צפוי להחליף את יוליה שמאלוב שכיהנה בארבע השנים האחרונות כיו"ר הרשות השנייה.

יחד עם בר טל אושרו היום גם חברי מועצה חדשים, שיחליפו את המועצה הקודמת שמכהנת כבר שבע שנים. החברים שאושרו הם אודי ירושלמי, אודליה מינס, מרלין וניג, דנה רביב, יקי הפשטיין, פרופ׳ אילן תמיר, אילעאי עופרן, אספהאן בהלול, הרב שרון שלום, עינת דיין, ציפי מנהיימר, שמואל שטח, אדם צחי ומיכל דגון.

כמחצית מהרשימה מורכבת מנשים, וחלק לא מבוטל ממנה מורכב מדמויות המזוהות עם הצד הימני של המפה. מינוי המועצה יובא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה.

נזכיר כי על פי המלצת ועדת פולקמן שבחנה את שוק התקשורת בישראל, יש לקדם את איחוד הרשות השנייה עם מועצת הכבלים לגוף רגולטורי אחד.

שר התקשורת יועז הנדל: "בכוונתי להביא לאישור הממשלה בימים הקרובים את המועצה החדשה שתבטיח עשייה עניינית ומקצועית כפי שמגיע לתושבי מדינת ישראל. המועצה, המהווה את הגוף המפקח על ערוצי השידור המסחריים ועל שידורי הרדיו האזורי, מטפלת בפניות הציבור ומוודאת שישמר האינטרס הציבורי בשידור המסחרי.

"אני סמוך ובטוח שהמועצה החדשה תיישם את הקו שהנחיתי בנושא השקיפות על החלטות המועצה, הפחתת הרגולציה העודפת, הקפדה על הפקות מקור ואיכותה של היצירה ישראלית. בכוונתי להביא את רפורמת שוק השידורים לכדי מימוש עוד השנה, ובכל זאת אני רואה חשיבות רבה לכך שבחלוף כל כך הרבה שנים תכונן מועצה חדשה שהרכבה משקף את כלל הציבור בישראל".