בגלל שלושה חולי קורונה: 1.2 מיליון בני אדם בסין נכנסו לסגר הדוק

עיר במרכז המדינה, בת 1.2 מיליון תושבים, נכנסה לסגר והשבתה של כל העסקים הבלתי חיוניים – בגלל שלושה מקרים של הדבקה בקורונה

סין. ממשיכה במדיניות אפס הדבקה / צילום: Shutterstock, IHOR SULYATYTSKYY
סין. ממשיכה במדיניות אפס הדבקה / צילום: Shutterstock, IHOR SULYATYTSKYY

השלטון המקומי של העיר יוזו במחוז חנאן הורה לכל 1.2 מיליון התושבים בו להיכנס לסגר מלא, בעקבות שלושה מאומתים לקורונה בלבד, שניים מהם א-סימפטומטיים. ההוראה החריגה משקפת את המדיניות ההדוקה של סין מול הקורונה, שממשיכה להתעקש על אפס הדבקה.

מלבד שירותים חיוניים כמו חנויות מזון, וכן מוסדות ציבוריים כמו בתי ספר ותחבורה - כל העסקים במחוז השביתו פעילות עד ליציאה מהסגר. העובדים בתעשיות החיוניות - מזון, רפואה ואנרגיה - מורשים להגיע לעבודה, בהצגת בדיקת קורונה שלילית.

בסין, מספר המאומתים מתחלק למאומתים סימפטומטיים ו-א-סימפטומטיים. ביום שני האחרון הודיעה סין על 108 מאומתים חדשים בשלושה מחוזות, ועל 21 מאומתים א-סימפטומטיים.

בעיר שיאן, שם נרשם המספר הגבוה ביותר של מאומתים מאז פרוץ המגפה, שני רק למחוז וואהן - מוקד ההתפרצות הראשון בעולם - תושבים נמצאים בסגר מתמשך כבר מחודש דצמבר האחרון. 1,700 מקרים חדשים בשבוע האחרון של שנת 2021 העלו את מספר המאומתים לנקודה הגבוה ביותר מאז חודש מרץ 2020.

מלבד סגרים מקיפים ובידודים נוקשים, מדיניות אפס ההדבקה של סין כוללת גם מבצעי בדיקות נרחבים, כעת החמישי במספר יצא לדרך בשיאן. בעוד שיטת הפעולה הסינית אכן שומרת על מספרים נמוכים ומונעת את הנזק הבריאותי שגוררת מגפת הקורונה, התושבים נעשים מתוסכלים והמוצרים החיוניים אוזלים בתוך מה שנראה כמו מעגל בלתי נגמר של כניסה לסגר ויציאה ממנו, פתרון חלקי שלא ברור כמה זמן יוכל עוד להחזיק.