טלוויזיית OLED אנחנו מכירים, אבל על מה סוני מדברת כשהיא מכריזה על טלוויזיית QD-OLED?

סדרת הטלוויזיות A95K של סוני מביאה איתה צבעים משודרגים, זוויות צפייה משופרות וכל הפיצ'רים הצפויים, כמו מצלמת אינטרנט ומשחקים • בנוסף, סוני הציגה במסיבת העיתונאים שלה דגמי Mini-LED, עם מסכים שמכילים יותר נוריות קטנות ואזורי תאורה בהשוואה למסך LED רגיל - מה שמספק תמונה צבעונית יותר ומדויקת

מתחם סוני בתערוכת CES בשנת 2020 / צילום: Reuters, Steve Marcus
מתחם סוני בתערוכת CES בשנת 2020 / צילום: Reuters, Steve Marcus

חברת הטכנולוגיה סוני חשפה במסיבת העיתונאים שלה בתערוכת CES את הטלוויזיות החדשות שלה. הבשורה המשמעותית מההכרזה שלה היא סדרת A95K - מכיוון שמדובר בפאנל OLED מסוג חדש לגמרי. סוני קוראת לזה QD-OLED ומבטיחה צבעים משודרגים וזוויות צפייה משופרות הרבה יותר, בזכות טכנולוגיית XR Triluminos Max.

A95K מגיע בגדלים של 55 ו-65 אינץ'. זה מגיע עם כל הפיצ'רים שנצפה כמו מצלמת אינטרנט, משחקים וכניסות המוכרות. היתרון המשמעותי לפי החברה שהצבעים יהיו עמוקים יותר ורוויים יותר באזורים הבהירים, כש-OLED רגיל נוטה להיות לבן יותר וצבעוני פחות.

ההבדל בין הפאנלים נעוץ באופן שהם מייצרים את התמונה. צגי ה-OLED שמפתחת חברת LG למעשה נחשבת ל-WRGB OLED. מה הכוונה? הם משתמשים ברכיבי OLED הפולטים צבעי כחול וצהוב כדי ליצור פיקסלים של אור לבן, המועברים דרך מסנני צבע וככה הם יכולים ליצור פיקסלים אדומים, ירוקים וכחולים.

במקרה כאן, ה-QD-OLED משנה את זה, בכך שהוא פולט אור כחול דרך נקודות קוונטיות ובכך ממירים חלק מהכחול לאדומים וירוקים בלי צורך במסנן צבע. ומשום שלא מאבדים אור למסנני האור, הטלוויזיות מהסוג הזה צריכות להיות משופרות מבחינת בהירות.

בעיקרון, החברות המובילות בפיתוח המסכים האלו מספקות לחברות אחרות, כך ש-LG לדוגמה מספקת מסכים לחברות שונות, כמו גם סמסונג. כששאלו ברחבי העולם את סוני מי ספק הפאנלים עבור הטכנולוגיה החדשה, סוני אמרה שהיא לא יכולה לחשוף את המידע המדובר. מה שכן, השמועות מצביעות על סמסונג, שהכריזה על השאיפות שלה לגבי QD-OLED כבר ב-2019 עם השקעה של 11 מיליארד דולר.

לצד הסדרה הזו, החברה הכריזה על דגמים נוספים כמו A80K ו-A90K, המשתמשים בפאנלי OLED כפי שאנחנו מכירים. A90K יגיע בגדלי 42 ו-48 אינץ' וה-80 יגיע בגדלי 55, 65 -77 אינץ'.

בנוסף, סוני הציגה במסיבת העיתונאים שלה דגמי Mini-LED, ה-Z9K וה-X95K. מה זה אומר מיני-לד? בפועל מדובר במסכים שמכילים יותר נוריות קטנות ואזורי תאורה בהשוואה למסך LED רגיל - מה שמספק תמונה צבעונית יותר ומדויקת יותר. למסכים המדוברים שילבו XR Backlight Master Drive, אלגוריתם ששולט ומנהל את התאורה ואזורי התאורה השונים. שני המסכים יגיעו בגדלי 75 ו-85 אינץ', כשה- X95K יגיע גם בגודל 65 אינץ'.