כניסת גוגל פיי לישראל הזניקה את היקף התשלומים בארנקים הדיגיטליים

לפי נתוני שב"א, ההוצאות בעסקאות באמצעות ארנקים דיגיטליים זינקו בחודש דצמבר ב-42.4% והסתכמו בכ-593 מיליון שקל, לעומת היקף הוצאות של 416 מיליון שקל בנובמבר

גוגל פיי / צילום: Shutterstock
גוגל פיי / צילום: Shutterstock

ההוצאות בעסקאות באמצעות ארנקים דיגיטליים זינקו בחודש דצמבר 2021 ב-42.4% והסתכמו בכ-593 מיליון שקל, לעומת היקף הוצאות של 416 מיליון שקל בנובמבר - כך עולה מנתוני שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), שמזהה זינוק בשימוש בארנקים דיגיטליים מאז כניסת גוגל פיי לישראל.

לפי נתוני שב"א, כ-63% מההוצאות בכרטיסי אשראי בדצמבר בוצעו באמצעות מערכת ה-EMV בעסקאות חכמות עם הקשת קוד, Contactless וארנקים דיגיטליים. למעשה, לפי שב"א, מאז כניסת אפל פיי במאי 2021 נרשם גידול של פי 33 בהוצאות של הציבור הישראלי דרך ארנקים דיגיטליים.

על-פי נתוני שב"א, בדצמבר נמשכה מגמת ההתרחבות בחדירה ובשימוש של הציבור הישראלי במערכת ה-EMV (כלומר עסקאות שמבוצעות ללא "גיהוץ" או באמצעות ארנקים דיגיטליים ואפליקציות). היקף ההוצאות בדצמבר דרך מערכת ה-EMV הסתכם בכ-22 מיליארד שקל, מתוך סך הוצאות של כ-35 מיליארד שקל. בחודש נובמבר 2020, שבו נכנס השימוש ב-EMV בעסקים עם הכנסות של למעלה מ-100 מיליון שקל, עמדו ההוצאות דרך מערכת ה-EMV על כ-8 מיליארד שקל והיוו כ-25% מההוצאות לחודש.

עוד עולה מנתוני שב"א כי כ-70% מכלל העסקאות בכרטיסי אשראי בישראל בדצמבר עברו דרך מערכת ה-EMV: מתוך כך כ-60% מכלל העסקאות ב-EMV בדצמבר 2021 היו עסקאות חכמות (עסקאות קונטקטלס או עסקאות באמצעות ארנקים דיגיטליים ואפליקציות). מדובר בעלייה של כ-18% בכמות העסקאות החכמות בדצמבר לעומת נתח העסקאות הללו בנובמבר 2021. יצוין כי מספר מסופי ה-EMV בעסקים גדל ככל שהשימוש בהם גדל, וכיום 76% מהמסופים הפעילים בבתי העסק תומכים בטכנולוגיית EMV, לעומת 73% בנובמבר 2021.

מנכ״ל שב״א, איתן לב טוב, מסר כי: "הכניסה של גוגל פיי לישראל הרחיבה את היקפי השימוש וההוצאות דרך ארנקים דיגיטליים. השימוש בארנק דיגיטלי הופך בהדרגה לחלק משמעותי בחוויית הקנייה והתשלום, ואנו רואים יותר ויותר מעגלים בציבור משתמשים בשירותי התשלום המתקדמים".