אלביט מערכות זכתה בחוזה המשך לאספקת מל"ט הרמס 900 לברזיל

במסגרת החוזה, אלביט תספק מל"טים מסוג הרמס 900 וחלקי חילוף עבור חיל האוויר הברזילאי • חיל האוויר הברזילאי מפעיל צי מעורב של מל"טים מסוג הרמס 900 והרמס 450 • המל"ט מבצע בברזיל משימות מדינה ומעקב סביבתי, תוך שימוש מבצעי בסנסורים מולטי-ספקטרליים מתקדמים לטובת איסוף וצילום

מל''ט מסוג הרמס 900 / צילום: אלביט מערכות
מל''ט מסוג הרמס 900 / צילום: אלביט מערכות

אלביט מערכות בע"מ הודיעה היום כי חברת הבת שלה בברזיל זכתה בחוזה לספק מטוסים ללא טייס (מל"ט) נוספים מסוג הרמס 900 עבור חיל האוויר הברזילאי. החוזה הנו בסכום שאינו מהותי לאלביט מערכות ויבוצע במהלך תקופה של 16 חודשים.

במסגרת החוזה, החברה תספק מל"טים מסוג הרמס 900 וחלקי חילוף. במשך העשור האחרון, חיל האוויר הברזילאי מפעיל צי מעורב של מל"טים מסוג הרמס 900 והרמס 450 לביצוע מגוון משימות, ביניהן הגנה על המולדת ופעולות למעקב אחר כריתת היערות באמזונס. חיל האוויר של ברזיל הוא לקוח של אלביט מערכות החל משנת 2010.

מל"ט ההרמס 900, המצויד במערכות איסוף מודיעין, מבצע בברזיל משימות מדינה ומעקב סביבתי, תוך שימוש מבצעי בסנסורים מולטי-ספקטרליים מתקדמים לטובת איסוף וצילום. מל"ט ההרמס 900 נמכר נכון להיום ל-12 מדינות, ברחבי העולם ונמצא גם בשירות חיל האוויר הישראלי. יש לו יכולת שהייה ארוכה, טיסה בגובה של 30 אלף רגל ונפח גוף המתאים לנשיאת מגוון גדול של מטענים. הוא בעל יכולת טיסה בתנאי מזג אוויר קשים ויכולות אוטונומיות המאפשרות המראה ונחיתה אוטומטית.

מפקד חיל האוויר הברזילאי, בריגדיר קרלוס דה אלמיידה בפטיסטה ג'וניור, אמר: "החוזה הזה משקף את סדר העדיפויות שאנו מעניקים למערכות אלו, אשר הוכיחו להיות חשובות מאוד לא רק להגנה על ברזיל אלא גם בפעולות לחימה בפשעים לאומיים, חציבה בלתי חוקית, פיקוח על שריפות ומעקב אחר כריתת היערות באמזונס. אלו מערכות בעלות חשיבות רבה עבור המדינה שלנו".

יורם שמואלי, מנכ"ל כלי טיס באלביט מערכות, אמר: "אנו גאים להיות חלק אינטגרלי ממפת הצמיחה של צי המל"טים של חיל האוויר הברזילאי. אנו מרוצים מהגידול בבסיס הלקוחות המפעילים את משפחת מל"טי ההרמס ברחבי העולם".