בקרוב: תחרות על הטיסות הישירות לבוסטון. כמה תעלה טיסה ומי החברות שיפעלו בקו?

בעוד כחודשיים אל על תשוב לפעול בקו תל אביב-בוסטון, אבל הפעם היא לא תהיה לבד: במהלך מאי דלתא תשיק את הקו הישיר בוסטון-תל אביב • המחיר ההתחלתי המופיע במערכות אל על לטיסה בקו הוא 780 דולר (הלוך ושוב), כך למשל בטיסה ב-27 למרץ • מחירי דלתא מתחילים בכ-700 דולר למחלקת תיירים

בוסטון. בעיר חיה קהילה ישראלית גדולה / צילום: Shutterstock, Sean Pavone
בוסטון. בעיר חיה קהילה ישראלית גדולה / צילום: Shutterstock, Sean Pavone

התחרות בקו תל אביב-בוסטון מתחממת: אל על צפויה לחדש את הקו שלה בסוף מרץ אבל הפעם היא לא תפעל בו לבד, חודשיים אחריה תשיק דלתא קו ישיר בוסטון-תל אביב ולא תאפשר לאל על ליהנות מבלעדיות.

שוק צפון אמריקה הוא השוק החזק ביותר עבור אל על. לאורך תקופת הקורונה נאלצה החברה לסגת מתוכניותיה להשיק קווים חדשים לארה"ב ובכללם טיסה ישירה לשיקגו ולסן פרנסיסקו (קו שבו פועלת בבלעדיות חברת התעופה יונייטד איירליינס). כעת מתעדת החברה לחזק את אחיזתה בשוק צפון אמריקה גם דרך טיסות לבוסטון שיופעלו בתדירות דו שבועית (ימים א' ו-ג'). ב-2015 השיקה אל על לראשונה קו לבוסטון אותו היא הפעילה משך מספר שנים בבלעדיות אולם הקו נעצר בתקופת הקורונה.

כמה יעלו הטיסות? אל על תחל להפעיל את הקו ב-27 במרץ. המחיר ההתחלתי המופיע במערכות הוא 780 דולר (הלוך ושוב) כך למשל בטיסה ב-27 למרץ.

לטיסה במחלקת פרימיום המחיר מתחיל כ-1,500 דולר. טיסה במחלקת עסקים תעלה מ-2,800 דולר. ככל שמתקרבים לעונות שבהן הביקוש לטיסות גדל, דוגמת פסח, המחירים מטפסים בעשרות אחוזים.

יצוין כי הטיסות הישירות לבוסטון שפעלו בעבר שירתו גם את הקהילה הישראלית הגדולה שחיה בעיר לרבות את הקהילה האקדמאית. עם הפסקת הטיסות פעלו הישראלים תושבי בוסטון להשבת הקו כאשר עם ההודעה כי בכוונת דלתא לפתוח האב (בסיס פעילות) בבוסטון, נעשתה פנייה גם לחברת התעופה האמריקאית, שבחודש אוקטובר האחרון אף הכריזה על השקת קו ישיר בוסטון-תל אביב שיחל לפעול בסוף חודש מאי. מחירי דלתא כפי שהם מופיעים במערכותיה מתחילים בכ-700 דולר למחלקת תיירים, מ-1,600 דולר לטיסה במושב פרימיום ומ-3,030 דולר לטיסה במחלקת עסקים.

אל על תפעיל את טיסותיה באמצעות מטוס הדרימליינר ואילו דלתא תשבץ בקו את מטוסי האיירבוס A330-900. משך הטיסה בקו עומד על כ-10-12 שעות.

כעת נותר לראות האם גם אמריקן איירליינס שחוללה את התחרות בקו לניו יורק מהרגע שחזרה להפעיל טיסות ישירות לישראל, תשיק גם קו ישיר לבוסטון (בנוסף לקווים למיאמי ולדאלאס). היעד אמנם לא בתוכניות שלה אבל הנוסעים יקוו לעוד חברות ולתחרות שתפעל לטובתם.