בישראל יש אולי מחסור בבדיקות קורונה מהירות, אבל תראו לאיזה מחיר הן מגיעות בניו יורק

מחירי בדיקות קורונה ביתיות בניו יורק מופקעים הרבה מעבר למחיר המומלץ ע"י היצרן, עד כדי 80 דולר לזוג • באוסטרליה, הפיקוח על ההגבלים העסקיים הודיע כי יתערב בסוגיה כדי לעצור את התופעה

בדיקת קורונה מהירה / צילום: Shutterstock, Jochen Gittel
בדיקת קורונה מהירה / צילום: Shutterstock, Jochen Gittel

80 דולר - זה המחיר שתושבי מנהטן נאלצים לשלם על בדיקות אנטיגן מהירות, כאשר חנויות ועסקים ממגוון רחב של תחומים קונים אותן מהקמעונאיות ובתי המרקחת ומוכרים אותן מחדש. מסעדות, חנויות משקאות, מעדניות וחנויות לחיות מחמד - כולן הוסיפו למדפי המוצרים החדשים אצלן בדיקות קורונה, במחירים מופקעים.

ארצות-הברית בכלל, וניו יורק בפרט, שוברות שיאי תחלואה עולמיים, עם יותר מ-90 אלף מאומתים ביממה בניו יורק בלבד. בגלל השפעות התחלואה על המשק, המרכז לבקרת ולמניעת מחלות בארצות-הברית (CDC) הודיע על קיצור הבידוד מעשרה ימים לשבעה, וכעת הודיע על קיצור נוסף לחמישה ימים בלבד, אחרי תוצאה חיובית בבדיקה מהירה. כדי לצאת מבידוד, הרשויות ממליצות לבצע בדיקה מהירה נוספת, חמישה ימים לאחר מכן. וכך, בדיקות הקורונה המהירות לשימוש ביתי נעשו מוצר עם ביקוש עולה, ואיתו גם המחירים.

מעדנייה במנהטן מפרסמת בפלטפורמה האינטרנטית שלה, לצד מוצרים כמו לחם שום או נקניקיות, חבילה של זוג בדיקות ביתיות ב-80 דולר, 56 דולר יותר מהמחיר המומלץ לצרכן - 24 דולר; חנות לציוד ואוכל לחיות מחמד מוכרת את אותה חבילה עבור 50 דולר; בברוקלין, חנות משקאות הגדילה לעשות והרכיבה "ערכה לנלחם בקורונה", הכוללת שתי בדיקות מהירות, מדחום, חבילת קלינקס ושלל תרופות ותוספים להקלה על התסמינים עבור 125 דולר.

הפקעת המחירים של בדיקות ביתיות לקורונה על ידי כל מי שחפץ למכור אותן היא לא בעיה רק של ניו יורק. גם באוסטרליה, הפיקוח על ההגבלים העסקיים הודיע כי יתערב בסוגיה כדי לעצור את התופעה של עסקים ואנשים פרטיים המשתמשים בפלטפורמות מסחר שונות כדי למכור את הבדיקות הביתיות ברווח קיצוני, וגם בישראל, בדומה למה שהתרחש כאן בגלים הראשונים עם המסיכות, קבוצות הפייסבוק השכונתיות מתמלאות בפוסטים של אנשים שמבקשים לקנות מהשכנים בדיקה ביתית, משום שאזל המלאי בבית המרקחת.