אלקטרה ודניה סיבוס יספקו שירותים למקורות בהיקף של 600 מיליון שקל

שתי החברות זכו במכרז נרחב של חברת המים הלאומית לשדרוג ולפיתוח עשרות קידוחי מים באזורים שונים בארץ וזאת למשך ארבע שנים • מדובר בפעימה ראשונה לתוכנית נרחבת ביותר של מקורות לשנים הבאות, וצפויים לצאת בעתיד מכרזים נוספים לביצוע העבודות

מנכ''ל מקורות אלי כהן / צילום: אוראל כהן
מנכ''ל מקורות אלי כהן / צילום: אוראל כהן

אלקטרה ודניה סיבוס זכו במכרז הפרויקטים הנרחב של חברת המים הלאומית מקורות, לביצוע עשרות קידוחי מים. שתי החברות יקבלו כ-600 מיליון שקל במשותף בגין ביצוע העבודות, כאשר משך ההתקשרות הינה לתקופה של כארבע שנים.

במכרז התמודדו שבע קבוצות, כאשר חלק מהן כללו שחקנים בינלאומיים מטורקיה, מגרמניה ומרוסיה. יצוין כי אלקטרה ניגשה למכרז יחד עם חברת שח"מ כקבלן מבצע, שהינה חברה בת של מקורות. דניה סיבוס ניגשה יחד עם לפידות קפיטל כקבלן מבצע למכרז.

ההודעה שנמסרה היום (ב') לזוכות מסיימת הליך מכרזי שיצא לדרך לפני כשנה, שכלל הגשה ראשונית (PQ) של שבע קבוצות שכאמור עברו את תנאי הסף שנקבעו למכרז (איכות, וותק, ניסיון). צפי תחילת העבודות מתוכנן במהלך החצי החציון הראשון של 2022.

מנכ"ל מקורות אלי כהן מסר: "מדובר באחד ממכרזי התשתיות הגדולים שהוצאנו בשנים האחרונות. הפרויקטים יבוצעו כחלק מתוכנית העבודה של החברה, והם צפויים לחזק את מבנה ואיתנות משק המים, זאת בצד שיפור התחרות בענף ומשיכת חברות חדשות לפעילות בתחום".

יו"ר החברה יצחק אהרונוביץ הוסיף: "תקציב הפיתוח של החברה כבר מתקרב להיקף של כשני מיליארד שקל, כך שהתנהלות אחראית תחת משבר אקלים, בצד היכולת להגדיל את אספקת המים למדינות שכנות, מחייב את החברה לתכנן בקפידה את המשימות השונות, זאת תוך שמירה על אספקת מים איכותית ובכל עת".