עסקת ענק בעולם הגיימינג: Take-Two Interactive רוכשת את חברת משחקי המובייל Zynga תמורת 12.7 מיליארד דולר

חברת Take-Two Interactive רוכשת את חברת משחקי המובייל Zynga, תמורת 12.7 מיליארד דולר • המניה קופצת ביותר מ-50% במסחר המקדים בנאסד"ק

עסקת ענק בעולם הגיימינג: חברת Take-Two Interactive רוכשת את חברת משחקי המובייל Zynga, תמורת 12.7 מיליארד דולר. חברת Zynga היא היוצרת של משחקי FarmVille ועוד רבים. Take-Two אחראית על כותרים מוכרים במיוחד כמו GTA. המניה קופצת ביותר מ-50% במסחר המקדים בנאסד"ק.

על פי הודעה לעיתונות שהוציאה Take-Two Interactive, היא תרכוש את המניות הקיימות של זינגה במחיר של 9.86 דולר למניה, כשהחלוקה בעצם היא 3.50 דולר במזומן ו-6.361 דולר במניות של Take-Two. הרכישה מייצגת פרמיה של 64% למחיר הסגירה של מניית החברה ביום שישי האחרון. מניית זינגה זינקה ב-49 אחוזים במסחר בארה"ב עוד לפני פתיחת המסחר.

לפי ההודעה לעיתונות, העסקה צפויה לספק כ-100 מיליון דולר של סינרגיות עלויות שנתיות בשנתיים הראשונות, ויותר מ-500 מיליון דולר של הזדמנויות שנתיות של הזמנות לאורך הזמן. העסקה צפויה להיסגר ברבעון הראשון של השנה הפיסקאלית 2023, כפוף לאישורים של בעלי מניות ורגולטורים.

שטראוס זלניק, מנכ"ל Take-Two, אמר כי "השילוב האסטרטגי הזה מפגיש את זיכיונות הקונסולות והמחשבים הטובים ביותר שלנו עם פלטפורמת פרסום סלולרית מובילה בשוק, בעלת היסטוריה עשירה של חדשנות ויצירתיות".

פרנק ג'יבאו, מנכ"ל זינגה אמר כי "שילוב המומחיות של זינגה בזירות הניידות עם היכולות והקניין הרוחני הטובים של Take-Two יאפשר לנו להמשיך ולקדם את המשימה שלנו לחבר את העולם באמצעות משחקים תוך השגת צמיחה יחד".

שטראוס ימשיך להוביל את החברה הגדולה, כשג'יבאו ובכיר נוסף בזינגה, ברנרד קים, יפקחו יחד על עסקי המובייל של החברות.