בדואר ישראל מאמינים שהפרטת החברה יכולה לקרות במקביל להנפקה

בחברה סבורים כי פיצול בין התהליכים יהיה בבחינת בזבוז משאבים, וכי ניתן לסיים את כל המכירה עד סוף השנה • להערכת החברה, בסביבות אוגוסט השנה תושלם ההנפקה

שווה מיליארד שקל? דואר ישראל / צילום: Shutterstock
שווה מיליארד שקל? דואר ישראל / צילום: Shutterstock

בחברת דואר ישראל מאמינים כי הפרטה של 60% ממניות החברה למשקיע פרטי יכולה להתבצע במקביל להנפקה של 40% מהמניות בבורסה. בחברה סבורים כי אין סיבה לפצל בין התהליכים, וכי אפשר לסיים את ההליך כולו עד סוף השנה.

להערכת החברה, בסביבות אוגוסט השנה תושלם ההנפקה, ומה שיקרה בעקבותיה זה שיבוא לחץ מכיוון המשקיעים להשלים במהירות את מכירת יתרת המניות למשקיע פרטי. ההנפקה תייצר שינוי ארגוני פנימי באופן טבעי, כי המשקיעים יכניסו דירקטורים מטעמם - ואז יבינו שהחברה חייבת לעבור הפרטה מלאה, פשוט מפני שרק כך ניתן יהיה לשנות ולהבריא אותה.

לשם כך צריך להשיג את אישור הממשלה ולהתקדם במו"מ עם העובדים שכעת יש עימם הבנה רק על הנפקה של עד 40% מהמניות. בדואר ישראל מאמינים שניתן להגיע להבנות עם העובדים מכיוון שמדובר בוועד שמבין עניין ורוצה בטובת החברה. בקרב הגורמים הממשלתיים ישנה הערכה כי בכל מקרה הממשלה תצטרך לשאת בעלויות הפרישה כתוצאה מהסכם חדש, וזה לא יכול לבוא מקופת החברה שלא תוכל לשאת בזה וגם המשקיעים החדשים לא יסכימו לקנות את החברה כדי לממן פרישה.

עוד נודע כי על פי הערכות פנימיות, המשקיעים שירכשו את החברה ישאפו להתייעלות מסוימת בכוח האדם - אבל זו לא הבעיה של הדואר. הבעיה היא הרגולציה, ואם לא ישלימו את הסרת המגבלות על החברה, המשקיעים לא ייכנסו.

לדואר ישראל יש 1,300 נקודות שירות בפריסה ארצית וכ-580 אלף בעלי חשבונות עו"ש בבנק הדואר. בסניפי החברה יש 45 מיליון ביקורי לקוחות בשנה והחברה מספקת ל-1,200 יישובים כפריים בפריפריה שירותי דואר נע. החברה מיפתה את כל נכסי הנדל"ן שלה כך שמהבחינה הזו היא מהווה אטרקציה גדולה גם למשקיעים מהתחום. החברה מתכוונת להיכנס לתחום ההפצה הפרטי שמוערך בכמיליארד שקל בשנה. כרגע החברה מפיצה חבילות עבור חברות הסחר המקוון הגדולות בעולם, כמו אמזון, איביי, עליאקספרס וכו', והכוונה שלה להיכנס לתחום המקומי ולהפצה עבור האתרים הגדולים בארץ.