קרקע ב-211 מיליון שקל: עסקת ענק לעופר נמרודי ברחוב היקר בארץ

קבלן הבנייה רמי שבירו רוכש מהכשרת היישוב קרקע ברחוב גלי תכלת בהרצליה פיתוח, המיועדת לבניית בית מלון • המכירה תניב להכשרת היישוב, שבשליטת נמרודי, רווח של 100 מיליון שקל

הרצליה פיתוח, הקרקע בגלי תכלת. בעיגול: עופר נמרודי / צילום: אלבטרוס, רמי זרנגר
הרצליה פיתוח, הקרקע בגלי תכלת. בעיגול: עופר נמרודי / צילום: אלבטרוס, רמי זרנגר

עסקה גדולה למכירת קרקע ברחוב גלי תכלת היוקרתי, שבהרצליה פיתוח. קבלן הבנייה רמי שבירו סיכם על רכישת הקרקע מידי חברת הכשרת היישוב  ושותפיה להחזקה, תמורת סכום כולל של 211.5 מיליון שקל בתוספת מע"מ. במועד החתימה העביר הרוכש למוכרים 40% מתוך התמורה במזומן. יתרת התמורה תשולם בתוך 120 יום ממועד החתימה.

הקרקע הנמכרת, שמוכרת בשם "פאת-ים", היא מגרש בשטח ברוטו של כ-11 דונם על שפת הים בהרצליה פיתוח. באוגוסט 2020 ניתן תוקף סופי ומוחלט לתב"ע (תוכנית בניין עיר), שאושרה בפברואר 2020 לבנייה מלונאית על הקרקע. הכשרת היישוב ייעדה את הקרקע לבניית מלון בן 144 חדרים בשטח של כ-19.2 אלף מ"ר, כולל שטח עיקרי, שטחי שירות ושטחי מסחר". מהדמיית החברה, עולה כי המלון יתנשא לגובה של 14 קומות.

הרצליה פיתוח, הקרקע בגלי תכלת / צילום: אלבטרוס
 הרצליה פיתוח, הקרקע בגלי תכלת / צילום: אלבטרוס

הכשרת היישוב, שבשליטת עופר נמרודי, מחזיקה ב-67% מהזכויות בקרקע ואילו ביתרה מחזיקים צדדים שלישיים שאינם קשורים לה או לנמרודי. ערך הקרקע אינו משוערך בספרי הכשרת היישוב ונכלל בדוחות הכספיים של החברה לסוף ספטמבר 2021 בשווי של כ-23 מיליון שקל. כתוצאה מהעסקה, צפויה הכשרת היישוב לכלול בדוחות הכספיים של הרבעון הראשון של שנת 2022 רווח בסך של 100-107 מיליון שקל.

כמו כן, כתוצאה מהעסקה, תקבל הכשרת היישוב תזרים מזומנים של כ-141 מיליון שקל. מתוך סכום זה, סך של 56 מיליון שקל התקבל במועד חתימת העסקה, והיתרה תתקבל ברבעון השני של השנה.

זינקה ב-150% בתוך שלוש שנים

הכשרת היישוב פועלת בתחום הייזום וההשכרה של נכסים מניבים בישראל ובפולין. הנכסים המניבים של החברה כוללים שטחי מסחר, משרדים ופארקים לוגיסטיים. כמו-כן עוסקת החברה בייזום פרויקטים למגורים בפולין ובתחום ההתחדשות העירונית בישראל.

הכשרת היישוב נסחרת בבורסה לפי שווי של 2 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה עלתה ב-150% בשלוש השנים האחרונות. החברה פועלת בתחום ייזום והשכרת נכסים מניבים בישראל ובפולין - שטחי מסחר, משרדים ופארקים לוגיסטיים; וכן ייזום פרויקטים למגורים בפולין והתחדשות עירונית בישראל.

נמרודי, מנכ"ל החברה, ציין כי "העסקה למכירת הקרקע בהרצליה פיתוח היא פרי עבודה של שנים רבות, בקידום ואישור התב"ע ועד למימוש הקרקע. מימוש הקרקע יציף ערך משמעותי בהכשרת היישוב, יגדיל את ההון העצמי ויזרים לחברה תזרים מזומנים ניכר. השפעות אלו, לצד מהלכים נוספים שביצענו ואסטרטגיה מימונית ברורה, מאפשרים להכשרת היישוב להוציא לפועל את התוכנית העסקית והיזמית הן בתחום הנכסים המניבים והן בתחום הייזום למגורים, בישראל ובאירופה". 

הכשרת היישוב נסחרת בבורסה לפי שווי של 2 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה עלתה ב-150% בשלוש השנים האחרונות. את הכשרת היישוב ייצגו בעסקה עורכי הדין ארז תיק ויעל פלטאו-בילו ממשרד ליפא מאיר ושות'.

את השותפים הפרטיים, המחזיקים ב-33% מהקרקע, ייצגו בעסקה עורכי הדין גד טיכו וחיים בקשי ממשרד כספי ושות'.