מהפכה בהנהלה ובמדיניות האשראי: עידן רן עוז בישראכרט החל

שורת המינויים של מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי מסמנת את מנועי הצמיחה שהוא מייעד לחברה • לצורך כך הוא הביא את מנהלת החטיבה הבנקאית בדיסקונט, יפית גריאני, שתמונה לראש חטיבת הלקוחות העסקיים, ומקדם את אחראית תחום האשראי לחברת הנהלה

רן עוז, מנכ''ל מגדל ביטוח / צילום: פזית עוז
רן עוז, מנכ''ל מגדל ביטוח / צילום: פזית עוז

שינויים ראשונים בהנהלת חברת כרטיסי האשראי ישראכרט לאחר כניסתו לתפקיד המנכ"ל של רן עוז. דירקטוריון החברה אישר שורה של מינויים חדשים בחברה ובראשם את מינויה של מנהלת החטיבה הבנקאית בבנק דיסקונט, יפית גריאני, כמשנה למנכ"ל וראש חטיבת הלקוחות העסקיים. הגעתה של גריאני לישראכרט כדי להוביל את תחום העסקים, לאחר שהיוותה אחד מחמשת התפקידים הבכירים בדיסקונט ואף הוזכרה כמועמדת לתפקיד מנכ"לית הבנק בעתיד, מסמן את השינוי במיקוד ישראכרט בשנים הבאות.

עוז, שנכנס לתפקידו ב-28 בנובמבר, אז החליף רון וקסלר שכיהן כמנכ"ל במשך שש שנים, הביא את גריאני לישראכרט לא על מנת לעסוק בתחום האשראי, שהוא תחום הליבה בפעילות החברה, אלא כדי לקדם את התחום העסקי בישראכרט.

זאת לצד קידום של תחום האשראי בחברה, במסגרתו מנהלת תחום האשראי גילה להר, תמונה לחברת הנהלה. נכון לסוף הרבעון השלישי של 2021, ישראכרט נמצאת מאחורי שתי חברות כרטיסי האשראי הצרכני המתחרות - מקס וכאל, בהיקף תיק האשראי הצרכני שלה. למרות היותה החברה הגדולה מבין השלוש, לישראכרט תיק אשראי של 4 מיליארד שקל לעומת תיק של 5.45 מיליארד שקל בכאל ושל 5.85 במקס. על מנת לסייע בקידום האשראי ללקוחות פרטיים הוחלט גם על קידומה של הגר בן עזרא, ראש חטיבת לקוחות פרטיים, למשנה למנכ״ל.

נושקת לתקרה שהתירה מגבלת שכר הבכירים

גריאני מונתה בסוף 2019 לעמוד בראש החטיבה שאחראית על הבנקאות הקמעונאית בדיסקונט ולפני כן כיהנה כראש חטיבת משאבי אנוש ונכסים. גריאני חברת הנהלה בבנק מאז שנת 2014 והיא צמחה מהחטיבה העסקית. בתפקידה האחרון בחטיבה העסקית היא ניהלה את אגף חברות גדולות. בדיסקונט כבר עדכנו על כך שגריאני הודיעה על פרישה, ומועד סיום תפקידה טרם נקבע.

הסיבה העיקרית למעבר שלה לישראכרט נעוצה במגבלת שכר הבכירים שלא חלה על חברות כרטיסי האשראי. על פי הדוחות של דיסקונט לשנת 2020, היא השתכרה בשנה זו יותר מ-2.5 מיליון שקל, מתוכם 2.311 מיליון בהתאם למגבלת שכר הבכירים, כלומר היא נמצאת ברף המקסימלי שמתיר לה החוק כעובדת בנק. בישראכרט היא צפויה להרוויח הרבה יותר מאשר היא מרוויחה כמספר 2 או 3 בבנק דיסקונט, הנסחר סביב שווי של 25.4 מיליארד שקל, פי כמה וכמה מישראכרט הנסחרת בשווי של 3.3 מיליארד שקל.

מנהל הדיגיטל של אל על יוביל את עולם הדאטה

מלבד זאת הוביל עוז שורה של מינויים נוספים בחברה. עמית שגיא ימונה לסמנכ״ל דאטה, דיגיטל ושיווק וייכנס לתפקיד אותו מילה עד לאחרונה אורי אלון. אלון נחשב מועמד מוביל להתמנות למנכ"ל ישראכרט, אך לבסוף הועדף עוז על פניו. בשלוש השנים האחרונות כיהן כמנהל מערך השיווק והדיגיטל באל-על, לפני כן כסמנכ"ל השיווק בקבוצת זאפ וכסמנכ״ל השיווק בבית ההשקעות אקסלנס.

בנוסף, גילי הוך תמונה לסמנכ״לית אסטרטגיה ופיתוח עסקי. בתפקידיה האחרונים כיהנה הוך כמנהלת ההשקעות הישירות בחברות טכנולוגיה ופינטק בקבוצת מגדל, כמנהלת פעילות ההשקעות בישראל של קבוצת באידו הסינית, וכן כיועצת בכירה בחברת מקינזי. בישראלכרט מאמינים כי הבאת בעלת תפקיד המכירה את עולם הפינטקים תסייע לחברה בחיבור הדאטה הרב שנצבר במאגרי החברה לפינטקים, וכך ליצור win-win הן לחברה שתהנה משירותים חדשניים והן לפינטקים שיהנו מהמידע של ישראכרט על הלקוחות.

יוני רגב, סמנכ״ל מניעת הונאות ורגולציה, יקודם לתפקיד סמנכ"ל ניהול סיכונים ומנהל הסיכונים הראשי של ישראכרט בנוסף על תפקידו הנוכחי. הוא יחליף את מנהל הסיכונים הראשי של החברה אמיר קושילביץ אילן שהודיע השבוע על עזיבה לאחר 11 שנים בחברה. לצדו עוזב את ישראכרט גם שמעון חדד, סמנכ"ל בכיר ללקוחות עסקיים.

ישראכרט סיימה את הרבעון השלישי של 2021 עם עלייה של 62% ברווח הנקי לסך של 99 מיליון שקל. הרווח הרבעוני משקף תשואה להון ממוצע (חישוב שנתי) של 15.6%, בהשוואה ל-10.3% ברבעון המקביל אשתקד. ממבט על התוצאות לתשעת החודשים הראשונים של 2021 עולה שההכנסות צמחו ב-8% לכ-1.66 מיליארד שקל, בעוד שהרווח הנקי יותר מהוכפל (112%) והסתכם ב-286 מיליון שקל.