לאחר ההנפקה המוצלחת של איידיגיטל: קרן סקיי השלימה גיוס של 350 מיליון דולר

מרבית המשקיעים בקרן הרביעית הם גופים מוסדיים שהשקיעו גם בקרנות הקודמות, ואליהם הצטרפו משקיעים חדשים • הקרן נסגרה בתקרת הגיוס, כאשר מנהלי הקרן בחרו שלא להגדיל אותה על אף ביקושי יתר מהמשקיעים

מימין: אמיר ארבן, ליאת בנימיני, צביקה יוכמן, ציון אגיב יושבים: ניר דגן, מיטל הלר / צילום: אלי אטיאס
מימין: אמיר ארבן, ליאת בנימיני, צביקה יוכמן, ציון אגיב יושבים: ניר דגן, מיטל הלר / צילום: אלי אטיאס

בעלת השליטה באייקון גרופ, קרן הפרייבט אקוויטי סקיי (SKY), המתמחה בהשקעות בחברות ישראליות בוגרות, השלימה גיוס לקרן השקעה רביעית שלה בהיקף של 350 מיליון דולר.

מאז החלה את פעילותה בשנת 2005, גייסה סקיי ארבע קרנות בהיקף כולל של כ-800 מיליון דולר. מדיניות ההשקעה של סקיי היא רכישת שליטה או שליטה משותפת בחברות ישראליות בוגרות, תוך מעורבות אקטיבית ביצירת ערך בהן.

מרבית המשקיעים בקרן הרביעית הם גופים מוסדיים שהשקיעו גם בקרנות הקודמות, ואליהם הצטרפו משקיעים חדשים. הקרן נסגרה בתקרת הגיוס, כאשר מנהלי הקרן בחרו שלא להגדיל אותה על אף ביקושי יתר מהמשקיעים, וזאת על מנת להמשיך לפעול בסביבה עסקית דומה לזו שבה פעלו הקרנות הקודמות.

צביקה יוכמן, מייסד ושותף מנהל בקרן סקיי, אמר כי "הקרן החדשה תמשיך את מדיניות ההשקעות של הקרנות הקודמות: השקעה בחברות ישראליות בוגרות בתחומים מגוונים בעלות פוטנציאל להצפת ערך. הקרן תמשיך להיות מעורבת אקטיבית ביצירת ערך לחברות הפורטפוליו שלה, כפי שעשתה בשנים האחרונות".

השותפים בקרן סקיי הם יוכמן, ניר דגן, אמיר ארבן, ציון אגיב, ליאת בנימיני ומיטל הלר, אשר עובדים יחד כבר שנים ארוכות. הקרן השלישית גויסה ב-2017 וסיימה את השקעותיה בשנה האחרונה, עם רכישת 100% מחברת NGSOFT מידי חברת באטמ הציבורית ו-50% מחברת סולתם מידי משפחת מאיו.

בחודשים האחרונים מימשה סקיי שתיים מתוך השקעותיה בקרן השלישית, ובהן חברת גרו, שנרכשה מגרופון העולמית ואשר נמכרה למליסרון במחיר המשקף מכפיל 6.5 על השקעת סקיי. בנוסף, השלימה סקיי את הנפקת איידיגיטל (אייקון גרופ) בבורסה בתל אביב, במחיר המשקף מכפיל של 10 על השקעת הקרן.

בסך הכול, במהלך השנתיים האחרונות ביצעה סקיי שמונה עסקאות, לרבות מכירת השליטה במרינה פטריות לגרין לנטרן ודיסקונט קפיטל, מכירת גסטטנרטק למטריקס הבורסאית ומכירת החזקותיה בשנפ לקבוצת שגריר. בין השקעותיה הנוכחיות של סקיי נמצאות המשביר לחקלאי, א.ל. מסננים, ש.אל, איידיגיטל, קבוצת אזטק-NGSOFT וסולתם.