למכירה מחברת כרטיסי אשראי: בניין משרדים בגבעתיים

משרדי כאל בנויים על מגרש בשטח של כ-5 דונמים במתחם כורזיון בגבעתיים, והחברה צופה עבורם תמורה של מאות מיליוני שקלים • במקומם יקום פרויקט מסחר, תעסוקה, משרדים ומגורים

משרדי כאל במתחם כורזין בגבעתיים / צילום: יח''צ
משרדי כאל במתחם כורזין בגבעתיים / צילום: יח''צ

חברת כאל מעמידה למכירה את משרדי החברה בגבעתיים - כך נודע לגלובס. משרדי חברת כרטיסי האשראי בנויים על גבי מגרש בשטח של כ-5 דונמים במתחם כורזין, הסמוך לדרך השלום המקשרת את מחלף תל השומר עם מרכז העיר תל אביב. מכירת בניין כאל, הרשום בספרי החברה בשווי היסטורי, צפויה להניב לחברה רווח בהיקף של מאות מיליוני שקלים.

המכירה מתבצעת כחלק ממעבר קבוצת דיסקונט, המחזיקה ב-72% מכאל, למתחם ה-1,000 בראשון לציון המתוכנן לתחילת 2023. לגלובס נודע כי לכאל כבר נעשו פניות לגבי רכישת המגרש, אך טרם גובשה הצעה קונקרטית.

המגרש נמצא ברחוב תפוצות ישראל, מתחם התעסוקה המרכזי של גבעתיים אשר צפוי, בהתאם לתוכנית בניין-עיר גב/418, להפוך לאחד מהמתחמים מעורבי השימושים המשמעותיים בגוש דן.

משרדי כאל מיועדים להריסה ובמקומם ניתן יהיה להקים שני מגדלים שיכללו אזורי מסחר, תעסוקה, משרדים ומגורים. עוד קובעת התוכנית כי התנועה ברחוב תפוצות ישראל תועבר למנהרה תת קרקעית עם גישות לציר אלוף שדה ורחוב כורזין, תחנות קווי הרכבת הקלה (באזור החלו לאחרונה עבודות לביצוע הקו הסגול), וכן יוקם שטח ציבורי פתוח עם מקומות פנאי ובילוי.

מגבעתיים לראשון לציון

בשנת 2016 רכשה כאל, כחלק ממהלך של קבוצת דיסקונט כולה, חלקים במגרש של כ-21 דונם במתחם האלף בראשון לציון תמורת 105.5 מיליון שקל, עליו הולך ונבנה קמפוס דיסקונט בעלות של מאות מיליוני שקלים. אחד ממבני המשרדים בקמפוס (9 קומות משרדים) ישמש את משרדי כאל החדשים.

בהתאם לדוחות הכספיים של בנק דיסקונט, בפרויקט קמפוס דיסקונט יושקעו במהלך שנות הקמתו כ-2 מיליארד שקל, והוא נועד לשמש למשרדי מטות בנק דיסקונט, כאל ובנק מרכנתיל. מדובר בפרויקט אשר מכוון להציע לעובדי קבוצת דיסקונט שירותים בדומה לחברות ההייטק בישראל ובעולם, בדגש על היבטי הטכנולוגיה המתוכננת להוות נדבך מרכזי בפרויקט. בתקופה האחרונה הושלמו עבודות שלד בפרויקט הקמפוס הכולל בינוי בהיקף של כ-140 אלף מ"ר (עילי ותת קרקעי), ובימים אלו מתקדמות עבודות הגמר בפרויקט.

בניין דיסקונט נמכר ב-685 מיליון שקל

כאשר תיסגר מכירתו של בניין כאל, הוא יצטרף למכירת נכסים משמעותית שביצע דיסקונט בחודשים האחרונים. בספטמבר אשתקד זכו החברות ישראל קנדה, אלמוגים ויוסי אברהמי במכרז שפרסם הבנק, יחד עם קרן ריאליטי, לרכישת משרדי הבנק ברחוב הרצל בתל אביב. חברות הנדל"ן שילמו עבור המתחם 685 מיליון שקל. המתחם צפוי להיהרס ובמקומו ייבנה קומפלקס של מגורים, מסחר ומשרדים.

בחודש מרץ שעבר מכר דיסקונט את בניין המטה המשפטי שלו ברחוב יהודה הלוי בתל אביב בתמורה לכ-50 מיליון שקל. מדובר על מבנה בן ארבע קומות שנמכר לחברת סלע בינוי, שגם הוא צפוי להיהרס ובמקומו ייבנה מתחם של מלונות, מגורים ומסחר.