כלל גייסה כחצי מיליארד שקל בהנפקה; אלרוב השתתפה אך תדולל מעט

ההנפקה המדוברת סיימה את השלב המוסדי במסגרתו הזרימה אלרוב כ-60 מיליון שקל מתוך 493 מיליון שקל שגויסו • הביקושים עמדו על 750 מיליון שקל ומחיר המניה על 78.95 שקל, קצת מעל מחיר השוק בו נסגר המסחר המניה

אלפרד אקירוב / צילום: תמר מצפי
אלפרד אקירוב / צילום: תמר מצפי

אחרי יומיים ארוכים של מתיחות כלל ביטוח סיימה בשעות הערב (ד') את הנפקת המניות וגייסה סכום של 493 מיליון שקל.

אלרוב, חברת הנדל"ן שבשליטת אלפרד אקירוב, שעמדה במוקד ההנפקה השתתפה בה והזרימה סכום של כ-60 מיליון שקל. למרות ההזרמה החזקותיה של אלרוב בכלל שעמדו לפני ההנפקה על 15%, ידוללו מעט מתחת לשיעור זה.

את ההנפקה, אותה הובילה דיסקונט קפיטל, החלה כלל ביטוח מתוך כוונה להעניק דיסקאונט של 7% על מחיר המניה אך בסופו של דבר נסגר המכרז במחיר מנייה של 78.95 שקל למניה, מעט יותר משער המניה בו נסגר המסחר היום שעמד על 78.80 שקל למניה.

בסך הכל קיבלה כלל ביקושים בהנפקה בסך של 750 מיליון שקל, אך נענתה כאמור לביקושים בסכום של 493 מיליון, כיוון שיתר הביקושים היו במחירים נמוכים יותר.

כאמור אלרוב עמדה במוקד ההנפקה לאחר שניסתה לדחות אותה, מתוך חשש שהיא נעשתה משיקולים זרים שנועדו לדלל את החזקותיה לחברה כחלק מניסיון למנוע ממנה לרכוש את השליטה בכלל. בכלל הכחישו כל העת את הטענות הללו והסבירו כי ההנפקה נועדה לגייס כספים שיסייעו לה בהמשך פיתוח העסקים.

לכן דחו בחברת הביטוח את ההצעות ששלחה אליה בעלת המניות הגדולה בחברה, אלרוב, שהועברו בשני מכתבים. במכתבים אף הציעו באלרוב כי היא (אלרוב), תרכוש את כל מניות כלל המוצעות לשוק ובכך תייתר את הנפקה. על פי ההצעה, אלרוב תפקיד כל מניה מעבר ל-15% שהתיר לה להחזיק הממונה על שוק ההון בידיו של נאמן. אלרוב מחזיקה כבר היום ב-15% ממניות כלל, ועל פי הוראות רשות שוק ההון לא יכולה להחזיק בשיעור גבוה מזה ללא קבלת היתר שליטה.

בכלל אמרו לאחר סיום השלב המוסדי של ההנפקה כי ההון שיגויס יאפשר לכלל החזקות לבחון הזדמנויות עסקיות, בין היתר, בהלימה ליעדים ולתוכנית האסטרטגית של החברה, ולרבות אם וככל שיידרש, לצורך חיזוק כרית ההון של הקבוצה והענקת גמישות בניהול מבנה ההון.

יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים, ציין: "גיוס מוצלח זה מעיד על הבעת אמון משמעותית של שוק ההון בקבוצה, אשר יאפשר גמישות לניצול הזדמנויות עסקיות נוספות, בפעילויות סינרגטיות לפעילות הקבוצה".