מדטרוניק רוכשת את חברת Affera של הישראלי דורון הרלב ב-925 מיליון דולר

מדטרוניק השקיעה בחברה בתחילת דרכה והחזיקה 3% ממנה, וכעת מממשת את האחזקה הזו לרכישה • המוצר של אפרה מאפשר מיפוי של הלב וניווט באמצעות קטטר • "זהו יום מרגש למטופלים בהפרעות קצב לב", אמר הרלב עם חתימת העסקה

מדטרוניק / צילום: Shutterstock, JHVEPhoto
מדטרוניק / צילום: Shutterstock, JHVEPhoto

חברת מדטרוניק הודיעה כי תרכוש תמורת 925 מיליון דולר, את חברת Affera האמריקאית, הפועלת בתחום האבלציה, צריבה נקודתית של אזורים בלב, כדי לטפל בבעיות קצב לב. את החברה הקים דורון הרלב, ישראלי במקור, שהקים גם את חברת Rythmia, שנמכרה ב-2012 לבוסטון סיינטיפיק ב-90 מיליון דולר ופוטנציאל לתמלוגים של עוד 175 מיליון.

המוצר של אפרה מאפשר מיפוי של הלב וניווט באמצעות קטטר שבסופו של דבר מגיע בדיוק לנקודה הרצויה ועושה את פעולת הצריבה. מדטרוניק השקיעה בחברה בתחילת דרכה והחזיקה 3% ממנה, וכעת מממשת את האחזקה הזו לרכישה. אפרה התחילה בניסוי קליני רב מרכזי למוצר שלה בדצמבר 2021.

שוק האבלציה מגלגל כ-8 מיליארד דולר, והשכיחות של הפרעות קצב לב צומחת בהדרגה. כיום 60 מיליון איש סובלים מכך, ומצבם הולך ומתדרדר, עד כדי אי ספיקת לב ושבץ. הם מטופלים היום בתרופות וכאשר אלה לא מצליחות, צריבה (אבלציה) היא בדרך כלל אלד הטיפולים המועדפים.

זו הפעם הראשונה שבה מדטרוניק רוכשת טכנולוגיה בתחום הניווט והמיפוי של הלב לשוק האבלציה. לישראל הייתה הצלחה גדולה בתחום הזה, חברת ביוסנס שנמכרה לג'ונסון אנד ג'ונסון, והפכה לאחר ממרכזי הפיתוח הגדולים של התאגיד בעולם, אחד ממנועי הצמיחה הגדולים של התאגיד, ואחד האתרים המובילים של תאגיד מכשור רפואי בישראל.

הרלב אינו מרבה להתראיין ועד היום גם החברות שעמד בראשן נחשפו מעט יחסית. הוא למד הנדסת חשמל בטכניון לתואר ראשון ושני, ואחר כך מנהל עסקים ב- MIT , ובמסגרת שהותו בבוסטון פגש את לאון אמריליו, שותפו להקמת רית'מיה, גם הוא ישראלי במקור. הם הקימו את החברה ב-2004, ומכרו אותה כאמור ב-2012, אז הצטרף הרלב לבוסטון סיינטיפיק, כדי לקדם את המיזוג. אחרי כשנתיים הרלב עזב את התאגיד כדי להקים את אפרה, שנמכרת כעת. אמריליו הקים באותה התקופה חברת ניתוחים זעיר פולשניים בשם לקסינגטון מדיקל, שבה הרלב משמש כדירקטור.

הרלב הוא גם הממציא של רוב הטכנולוגיה של החברות שהקים, ומחזיק בכ-80 פטנטים.

"זהו יום מרגש למטופלים בהפרעות קצב לב", אמר הרלב עם חתימת העסקה. "הרכישה הזו תעזור לנו להביא את המוצרים החדשניים שלנו בדיוק למקום שבו הם דרושים, עם האינטגרציה בין המוצרים שלנו לבין אלה של מדטרוניק".