הפודקאסט שיגלה לכם את כל עצות הלינקדאין שתמיד רציתם לדעת

הפודקאסט "Pipeline" של אדם גרדהדט עוסק באופן מפורט במרקטינג ובדרכים היעילות ביותר לקדם תוכן ברשת • ביקורת פודקאסטים 

פודקאסט / צילום: Shutterstock
פודקאסט / צילום: Shutterstock

לפני כמה חודשים יצא סרטון מוצלח של מיקרוספט בהשתתפות כל מנחי "מאסטר שף", במהלכו הם עשו פרודיה על התוכנית, אבל במקום לחפש שף שיודע להכין בורקס או בורשט הם חיפשו מתכנת מבריק שעושה קוד יפיפה. "חברים מונח לפנינו קוד עשוי הייטב בפייתון, על מצע של וידאו סטודיו קוד" אמר אייל שני באופן מתפייט ואופייני, ואחריו מיכל אנסקי דקלמה "זה מודלרי, זה רידבילי". הסרטון הזה נוצר, בברור, כדי לחזק את המותג רק בקרב אנשים שיודעים לתכנת.

הפודקאסט שלנו השבוע, "Pipeline", הוא פודקאסט מקצועי ומפורט על מרקטינג ומכירות, כלומר מתאים לכל בן אדם שיש לו תוכן שהוא היה רוצה להרחיב את מעגל ההפצה שלו, וגם עבור בתי עסק שרוצים לחזק את המותג שלהם כדי ללכוד עובדים עתידיים פוטנציאליים, ממש כמו הסרטון ההוא של מיקרוסופט. יש פה את כל העצות על לינקדאין שתמיד רציתם לדעת אבל לא היה לכם חבר אובססיבי מספיק כדי לשאול.

מנחה התוכנית, אדם גרדהדט, הוא איש מכירות נלהב ורב-פעלים. ניכר שפרסום זאת התשוקה הגדולה של חייו, והוא מתייחס אליה במלוא הרצינות. הוא הקים בשנתיים האחרונות את DGMG, חברה שמתמחה בנושא של ייעוץ מרקטינג ללקוחות, והוא מתעסק בחשיבה אסטרטגית על קידום ומכירות, בעיקר בעסקים של B2B, כלומר כאלה שמוכרים מוצר ללקוחות מסחריים אחרים. בתוך כל הסבך הזה, יש לו כמה אג'נדות ברורות. הוא טוען למשל שאיש מכירות צריך תמיד לזכור שהוא חייב להוכיח למעסיקים שלו שהפרסום עובד. כלומר, שכל איש פרסום צריך, נוסף על מה שהוא מפרסם, גם לפרסם פרסום. זה נשמע מסובך, אבל זה בעצם הגיוני מאוד.

רק עצות, טכניקות וטיפים

בתוכניות יש שיח מאוד פרקטי, והיא מלאה בז'רגון שנועד לאנשים שבאמת רוצים הרבה רעיונות חדשים, יצירתיים יותר או פחות, כדי לקדם את התכנים שלהם ברשת. בכל פרק יש הרבה דיבור על הדרכים הנכונות להשתמש בטוויטר, בפייסבוק, ובלינקדיאן כדי לקדם תוכן בצורה הטובה ביותר, כולל אסטרטגיות מפורטות מאוד שמזכירות תוכניות קרב צה"ליות. בהצהרת הכוונות שלו לתוכנית הוא מצהיר במפורש שהוא לא רוצה שום צמר גפן למלא בו את התוכנית - בלי ביוגרפיות ושאלות על רגעי המשבר, ובלי סיפורים מעוררי השראה ובדיחות לא קשורות. כל מה שהוא רוצה זה עצות, טכניקות וטיפים. הוא רוצה לקחת את המאזינים שלו ממש לעמוד ההעלאה של הפודקאסט או הפוסט או התוכנית שהם מתכוונים להעלות, רגע לפני שהם לוחצים על "פרסם".

בשיחה עם רוס סימונס למשל, אסטרטג מכירות B2B, סימונס פוצח במונלוג ארכני על כל הדברים שאפשר לעשות כדי לקדם תוכן (מאמר, פוסט, פודקאסט וכן הלאה) שאתם חפצים ביקרו. הוא לא מעדיני הנפש שמאמינים שמספיק להעלות משהו בפעם אחת לטוויטר ולקוות לטוב, ושאם מעלים את אותו התוכן הרבה פעמים מדובר בזיהום וירטואלי. לא, סימונס מאמין שכדי למצות כל טיפה של פוטנציאל צריך לשים לינק לתוכן שלכם לפחות פעמיים ביום הראשון לפרסום, בבוקר ובערב, ואז לבקש מחברים ואהובים לעשות שייר, לשלוח לניוזלטרים ביום השלישי לפרסומו, וביום שישי לוודא שפרסמתם שוב עבור האנשים שמשתמשים במחשב רק בסופ"ש. יש עוד לו"ז מפורט שכולל מה צריך לעשות בעשרת הימים הראשונים של פריט תוכן, וגם שנה לאחר מכן, כי לטענתו עם קצת יצירתיות אורך חיים של פיסת תוכן מוצלחת היא נצחית.

כל פרק הוא בערך חמישים דקות, ועד עכשיו היו רק חמישה כאלה. אם אתם מעוניינים בעוד תוכן מהסוג הזה אתם מוזמנים לבדוק גם את הפודקאסט הקודם של גהדהרט, DGMG, שבו הוא ראיין אנשי מרקטינג מובילים לשיחות אישיות יותר.