לא רק בישראל: נטפליקס מעלה מחירים - והמשקיעים מרוצים

אחרי שנטפליקס העלתה את מחיר המנוי בישראל בשיעור של עד 17%, מה שהפך אותו למנוי היקר בעולם, ענקית הסטרימינג ממשיכה לצפון אמריקה - בארצות-הברית ובקנדה עלו המחירים, ואיתם זינקה המניה ב-3%

נטפליקס. מתמודדת עם תחרות משמעותית בשוק הסטרימינג האמריקאי / צילום: Shutterstock, Daniel Avram
נטפליקס. מתמודדת עם תחרות משמעותית בשוק הסטרימינג האמריקאי / צילום: Shutterstock, Daniel Avram

בשבוע שעבר העלתה נטפליקס מחירים בישראל ב-17% לחבילת ה-HD, כחלק מאסטרטגיה ארוכת-טווח שלה ובעקבות השקעות עצומות בתוכן בלעדי. בשוק הישראלי נעדר התחרות הצעד של ענקית הסטרימינג עשוי לעבור בלי לעורר תגובה, אבל מיד עם הודעתה של נטפליקס על העלאת מחירי המנויים בארצות-הברית ובקנדה - המניה זינקה ב-3%. בסופו של יום נסגרה מניית נטפליקס בוול סטריט על 525.69 דולר, עלייה יומית של 1.25%.

בארצות-הברית העלאת המחירים מתונה יותר מאשר בישראל, בשיעור של 10%-12%. החבילה הבסיסית התייקרה בדולר אחד, מ-9 דולר לחודש ל-10 דולר. חבילת ה-HD התייקרה בדולר וחצי ל-15.5 דולר, וחבילת ה-Ultra HD תעלה מעתה למנויים האמריקאים כ-20 דולר במקום 18 דולר.

בישראל, כאמור, החבילה הסטנדרטית המיועדת התייקרה ל-55 שקל בחודש במקום 47 שקל - עלייה של כ-17%. חבילת הפרימיום לצפייה באיכות Ultra HD תעלה כ-70 שקל בחודש במקום 60 שקל - עלייה של כ-14%.

"אנחנו מעדכנים את המחירים שלנו כדי שנוכל להמשיך ולהציע מגוון רחב של אפשרויות בילוי איכותיות. כמו תמיד אנחנו מציעים מגוון תוכניות, כדי שהחברים יוכלו לבחור מחיר שמתאים לתקציב שלהם", כך נמסר מדוברות נטפליקס.

נטפליקס מתמודדת עם תחרות משמעותית בשוק הסטרימינג האמריקאי, במיוחד מכיוון דיסני פלוס, HBO, אמזון פריים ואפל TV. למרות זאת, היא מובילה את השוק עם נתח המנויים הגדול ביותר, כשבסוף שנה שעברה הודיעה על 213 מיליון מנויים ברחבי העולם, הרבה יותר מהמתחרות שלה.

המאבק על התוכן מביא לכך שכל חברת סטרימינג שמפיקה לעצמה את התוכן, לא מוכרת אותו הלאה לחברות טלוויזיה כמו הכבלים והלוויין כפי שהיה בעבר, והתוצאה היא שהלקוחות נאלצים לשלם על התכנים הבלעדיים.

לפי ההערכות, נטפליקס השקיעה בשנת 2021 על תוכן בלעדי כ-17 מיליארד דולר.