לראשונה מאז יולי: ערך הביטקוין ירד לפחות מ-36 אלף דולר

הביטקוין איבד כ-45% מערכו מאז שהגיע לשווי שיא של קצת פחות מ-69 אלף דולר למטבע בחודש נובמבר • מטבע ביטקוין אחד שווה כעת כ-35,700 דולר - ירידה של 8.7% ביממה • אחת מהסיבות לצניחה בערך המטבעות היא דוח שפירסם הבנק המרכזי של רוסיה, לפיו מטבעות קריפטו וכרייתם מהווים סכנה לביטחון הפיננסי במדינה ולביטחון האזרחים

ירידות במסחר בביטקוין / צילום: Shutterstock
ירידות במסחר בביטקוין / צילום: Shutterstock

מטבע ביטקוין אחד שווה כעת כ-35,700 דולר - ירידה של 8.7% ביממה. מדובר בערך הנמוך ביותר מאז חודש יולי, אז הייתה התרסקות בשוק הקריפטו במהלכה הביטקוין הגיע לשווי של פחות מ-29 אלף דולר. גם האת'ריום מאבד מערכו - מטבע אחד שווה כעת כ-2,400 דולר - ירידה של 14% ביממה, המשלימה צניחה של 25% בשבוע.

לפי Coinmarketcap, שווי שוק הקריפטו עומד כעת על 1.63 טריליון דולר - ירידה של 11.7% ביממה האחרונה.

מאז שהגיע לשווי שיא של קצת פחות מ-69 אלף דולר למטבע בחודש נובמבר, הביטקוין איבד מעל 45% מערכו. מטבעות קריפטו אחרים נפלו מאז באותה מידה, אם לא יותר.

אחת מהסיבות לירידה בערך המטבעות היא דוח שפירסם הבנק המרכזי של רוסיה, לפיו מטבעות קריפטו וכרייתם מהווים סכנה ברורה לביטחון הפיננסי במדינה ולביטחון האזרחים, וגם גוזלים יותר מדי אנרגיה. השימוש בקריפטו כאמצעי תשלום כבר נאסר שם בשנת 2020, אבל רוסיה היא עדיין המדינה השלישית בגודלה בשליטה על שוק כריית הביטקוין, כאשר מעליה ניצבות ארה"ב וקזחסטן.