השערוריה הופכת לחקירה פלילית: משטרת לונדון חוקרת אם ג'ונסון הפר את כללי הסגר

התפתחות נוספת מעיבה על עתידו הפוליטי של ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון:
המשטרה בלונדון הודיעה כי פתחה בחקירה פלילית בשל חשד להפרות חוקי הבידוד והסגר במהלך מסיבות שהתקיימו במטה בדאונינג 10 • החקירה עשויה להחיש את קצו הפוליטי של ג'ונסון, שעומד בפני מרד בתוך מפלגתו בגלל התדמית הציבורית שהמסיבות מקנות למפלגה השמרנית

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון. עתידו הפוליטי בסכנה / צילום: Reuters, Adrian Dennis/Pool
ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון. עתידו הפוליטי בסכנה / צילום: Reuters, Adrian Dennis/Pool

משטרת המטרופולין של לונדון הודיעה היום (ג') כי תפתח בחקירה רשמית אם מסיבות שהתקיימו במטה ראש הממשלה בדאונינג 10 במהלך מגפת הקורונה עברו על חוקי הסגר בממלכה המאוחדת, בהתפתחות שמעיבה על עתידו הפוליטי של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון. הפוליטיקאי הבריטי מתמודד כבר שבועות עם סדרה בלתי-פוסקת של פרסומים והדלפות לגבי מסיבות הכוללות שתיית אלכוהול, לעתים עד השעות הקטנות של הלילה, שהתקיימו על ידי צוותו, לעתים בנוכחותו, במשרדי הממשלה בדאונינג 10 ובווייטהול.

ג'ונסון כבר התנצל פומבית על מסיבה אחת ערב הלווייתו של הנסיך פיליפ. הוא גם תועד משתתף בפגישה באוויר הפתוח עם בקבוקי יין ואשתו קארי סיימונדס. הוא הורה על חקירה פנימית של המתרחש בדאונינג 10, הכחיש שהשתתף במסיבה וטען כי היה מדובר בפגישות עבודה, ואמר כי יש להמתין לתוצאות החקירה הפנימית, הצפויות להתפרסם בסוף השבוע הקרוב. אמש נחשף כי ג'ונסון גם השתתף במסיבת יום הולדת שנחגגה לו ביוני 2020, בעוד יתר הממלכה הייתה בבידוד ובסגר.

היום הודיעה המשטרה בלונדון כי פתחה בחקירה פלילית בשל חשד להפרות חוקי הבידוד והסגר. ראשת הסקוטלנד יארד הודיעה כי החקירה תבדוק הפרות של חוקי הסגר בדאונינג 10 ובווייטהול במהלך השנתיים האחרונות. החקירה עשויה להחיש את קצו הפוליטי של ג'ונסון, שעומד בפני מרד בתוך מפלגתו בגלל התדמית הציבורית שהמסיבות והחגיגות מקנות למפלגה השמרנית. מאחורי הקלעים, דיווחו כלי התקשורת, מצטברים הקולות שקוראים להדיח אותו בתוך המפלגה השמרנית.

מפקדת הסקוטלנד יארד אמרה לתקשורת כי "כתוצאה ממידע שהועבר אלינו על ידי צוות החקירה הפנימית של הממשלה והערכה עצמאית של קצינים אצלנו, אני יכולה לאשר כי המשטרה בלונדון כעת חוקרת מספר אירועים שהתרחשו ברחוב דאונינג ובווייטהול בשנתיים האחרונות, בנוגע למעבר על התקנות הקשורות למאבק בקורונה".