מזכר הבנות: איירפארק ישמש בסיס בית לחברת סטראטוס

איי.אי.אס שבשליטת חיים גייר דיווחה לבורסה על המזכר שחתמה החברה הבת, ולפיו פרויקט אחסון המטוסים בנגב ישמש את חברת הליסינג וניהול המטוסים הבינלאומית

ניר דגן / צילום: שי אדם
ניר דגן / צילום: שי אדם

חברת החזקות הנדל"ן איי.אי.אס שבשליטת חיים גייר, הפעילה גם בתחום התעופה, דיווחה הערב (ג') לבורסה כי החברה הבת איי.אי.אס השקעות בתעופה חתמה על מזכר הבנות לפיו מתחם איירפארק, פרויקט אחסון המטוסים בנגב, ישמש כ"בסיס בית" לחברת סטראטוס (Stratos). סטראטוס היא חברת ליסינג וניהול מטוסים, המתמחה בפתרונות מימון, רכש ופיננסים בתחום התעופה וכן מנהלת פורטפוליו גדול של מטוסי סילון מסחריים.

לפי הדיווח "ינהלו הצדדים ינהלו משא ומתן בין היתר, אשר לתנאים מסחריים מחייבים, לרבות ביחס לשירותי התחזוקה, הקצאה של האנגר ייעודי ל - Stratos בפרויקט איירפארק וכן פעולות נוספות להשלמת העסקה".

מיזם איירפארק, שמתוכנן לקום בסמוך לנמל התעופה עובדה, ישמש כחניה ל-500 מטוסים של חברות תעופה מסחריות. התעשייה האווירית תספק את השירותים הכוללים אחסנה, שימור, סחר בחלקי חילוף, פירוק ותחזוקת כלי טיס. היקף ההשקעה בפרויקט: כ-100 מיליון דולר.

ניר דגן, מנכ״ל איי.אי.אס החזקות מסר, כי "מזכר ההבנות עם חברה בינלאומית מובילה בהחכרה, מימון וניהול מטוסי נוסעים גדולים הוא סמן בולט לתפקידו של פרויקט איירפארק שבנגב אל מול המגמות בתעופה העולמית בהן הבעלות במטוסים עוברת בהדרגה מחברות תעופה לגופי מימון. אלו, אשר מנהלים מאות ואלפי מטוסים וזקוקים ל"שדה בית" יהיו הלקוחות המרכזיים של איירפארק בפרויקט המוקם ויתרמו למאות מקומות תעסוקה לתושבי חבל אילות ואילת".