פרטנר תקים תשתית סיבים אופטיים עבור טמרס טלקום של קרן אלומה ב-40 מיליון שקל

בכוונת פרטנר לפרוש סיב באורך של כ-300 ק"מ בפרויקט שימשך כשנתיים, ושעלותו עשרות מיליוני שקלים, שיאפשר חיבור בין אירופה למזרח

אבי צבי, מנכ''ל פרטנר / צילום: ישראל שם טוב
אבי צבי, מנכ''ל פרטנר / צילום: ישראל שם טוב

חברת התקשורת פרטנר  תקים תשתית סיבים אופטיים בישראל, שתאפשר חיבור בין המזרח לאירופה, ותהווה חלופה לתעלת סואץ. עסקה ראשונה בשווי של כ-40 מיליון שקל נחתמה עם טמרס טלקום שבשליטת קרן התשתיות אלומה. טמרס, שבה מחזיק גם פויו זבלודוביץ', עוסקת במתן שירותי תקשורת בישראל ובעולם באמצעות רשת תקשורת בינלאומית על גבי כבל תת-ימי המבוסס סיבים אופטיים.

בסה״כ תפרוס פרטנר כ-300 ק״מ סיב בין חיפה לאילת, בפרויקט שיימשך כשנתיים ועלותו עשרות מיליוני שקלים, שיאפשר חיבור בין אירופה למזרח, וזאת נוסף על כבל של גוגל וטלקום איטליה. במסגרת העסקה תפרוס פרטנר סיב בין טירת הכרמל לירדן, וסיב נוסף בין חיפה-באר שבע לאילת. טמרס היא לקוח העוגן שמאפשר את העסקה ואת המימון הראשוני שלה.

כיום מרבית הכבלים הבינלאומיים המחברים את אירופה עם המזרח הרחוק ומדינות המפרץ עוברים דרך תעלת סואץ. מצרים מהווה נקודת כשל, עקב המצב הגיאופוליטי המורכב, התלות במדינה אחת, מחירים גבוהים וקריעת הכבלים בתעלת סואץ על ידי האוניות עקב היותה צרה ורדודה.

פרטנר, בניהולו של אבי צבי, תספק שתי נקודות גישה לישראל דרך ירדן לכבלים שיגיעו מהמזרח הרחוק: אילת וגשר אלנבי (מעבר קינג חוסיין). שני המקטעים הללו יחוברו ישירות לחיפה, או לכל מקום אחר שמהווה נקודת גישה לאירופה. במסגרת הפרויקט תקים פרטנר תשתית חדשה מבאר שבע ועד אילת, ובמקביל ממעלה אדומים ועד גשר אלנבי, וכל אחד משני המקטעים יהווה גיבוי לאחר. 

לדברי תמיר אמר, משנה למנכ"ל פרטנר: "אנחנו נרגשים להיות חלק מפרויקט בעל חשיבות גדולה ברמה הגיאופוליטית, ושמחים על שיתוף הפעולה עם טמרס טלקום כלקוחה אסטרטגית להחכרת סיבים אופטיים לחיבור בין יבשות".