טאבולה תסייע לאתרי התוכן בקרב על הגולשים: "ב-30 שנה שהאינטרנט קיים, לא נגעו בהומפייג'"

חברת המלצות התוכן, שמנייתה נחתכה ב-50% מכניסתה לנאסד"ק, תאפשר  התאמה אישית של תכנים חדשותיים בעמודי הבית של האתרים • המנכ"ל אדם סינגולדה: "בטווח הקצר זה 'באסה' שהשוק לא טוב, אבל יש חברות שלא תלויות בגיוס כספים אלא בעצמן"

אדם סינגולדה , מנכ''ל טאבולה / צילום: כפיר זיו
אדם סינגולדה , מנכ''ל טאבולה / צילום: כפיר זיו

במאבק בין אתרי התוכן והחדשות לבין הרשתות החברתיות, יוכלו כעת האתרים להצטייד בפלטפורמה חדשה שמציעה חברת המלצות התוכן טאבולה, ולפי הגדרת החברה - "להחזיר מלחמה לרשתות החברתיות".

טאבולה משיקה טכנולוגיה חדשה, המאפשרת, באמצעות בינה מלאכותית (AI), התאמה אישית של תכנים חדשותיים בעמודי הבית של האתרים, בהתאם להעדפות הגולשים. הטכנולוגיה, Homepage For You, למעשה מאפשרת בכך לאתרי החדשות לפעול בדומה לרשתות החברתיות, שמראות לגולש את התוכן המתאים לו. מספר אתרים כבר החלו לעבוד עם הטכנולוגיה ולפי החברה, נרשמו בהם עליות של 30%-50% בשיעור ההקלקות באזורים בעמוד הבית שעברו התאמה אישית.

טאבולה הודיעה בדיוק לפני שנה על כניסתה הצפויה לנאסד"ק באמצעות מיזוג לחברת SPAC, שבוצע לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר. המיזוג הוכרז בתקופת שיא ההייפ של מיזוגי ה-SPAC בוול סטריט והושלם בחודש יוני, לאחר התקררות השוק. בדומה לחברות רבות שמוזגו ל-SPAC גם מניית טאבולה לא התחמקה מירידות חדות בשוויה, שעומדות כעת על כ-50% ממחיר ההנפקה ומשקפות לחברה שווי שוק של כ-1.3 מיליארד דולר.

 
  

לעשות AI כמו טיקטוק

בשיחה עם גלובס, אומר מייסד ומנכ"ל טאבולה אדם סינגולדה: "ב-30 שנה שהאינטרנט קיים, לא נגעו בהומפייג'. היו כלים שנתנו אנליטיקה ודוחות, אבל לא עשו אוטומציה". לדבריו, ברשתות החברתיות ובפרט בטיקטוק למשל, הפכו את ההומפייג' לאישי, ועל בסיס AI טיקטוק מציגה לגולש תוכן שלא מוגבל למי שהוא עוקב אחריו אלא שנראה שיעניין אותו, וכך רבים מנסים לייצר תוכן שיגיע לבסוף להומפייג'. בדומה לכך, גם הטכנולוגיה של טאבולה תהפוך את אתרי הבית לאישיים יותר עבור כל גולש.

סינגולדה מסביר כי החלק העליון של אתר הבית יישאר עדיין בעריכה ידנית בהתאם לקביעת עורכי האתר, ובחלק התחתון כל תוכן האתר יוכל להופיע, בהתאם לקווים המנחים של האתר ועל בסיס ה-AI של טאבולה. "טאבולה מסתכלת למעשה על אלפי כתבות תוכן ו-וידאו ומחפשת מה יגרום לגולש להיות engaged", הוא אומר. "כל הכתבות באתר 'מתחרות' מי תופיע בהומפייג'".

גם בחלק העליון של האתר הטכנולוגיה נכנסת: "נניח שיש 50 כתבות רלוונטיות להיום, כולן בנושאים חשובים, אבל איזו מהן תגרום לי להיכנס פנימה לאתר? אם יש שתי כתבות, אחת על המשבר באוקראינה ואחת על קריסת הכלכלה ושוק הטכנולוגיה, שתיהן רלוונטיות לעכשיו אבל אותי מעניינת יותר הקריסה הכלכלית ואת אימא שלי מעניין המצב באוקראינה - טאבולה תדע לבחור כתבה שונה לכל אחד מאיתנו. החזון הוא שהגולש ירגיש שההומפייג' רלוונטי אליו. העתיד של הפבלישרים זו לא רק חוויות תוכן שונות אלא גם חוויות מוניטיזציה שונות".

סינגולדה מעריך שבעתיד ייעלמו הבאנרים מאתרי התוכן השונים, כפי שהם אינם נמצאים בפייסבוק, טוויטר, לינקדאין או טיקטוק. "באנר זה מוצר שהומצא לפני 30 שנה ואין לו שום ערך אדיטוריאלי. הילדים שלי כבר לא יראו באנרים באינטרנט, הם ישמעו על זה ויתפלאו שזה היה קיים, כמו שאני שומע מההורים שלי שבעבר היו מעשנים במטוסים", הוא אומר. "ה-open web זה שוק של 64 מיליארד דולר שברובו עדיין באנרים. טאבולה נותנת מוצרים שמחליפים אותם בהמלצות רלוונטיות ולכן זו ההזדמנות שלנו".

סינגולדה: "אני סופר-אופטימי"

זמן קצר לאחר הפיכתה לחברה ציבורית, ועוד בטרם הירידות החדות במניה מהעת האחרונה, רכשה טאבולה חברה בשווי 800 מיליון דולר, קונקסיטי מתחום המסחר המקוון. במהלך המיזוג גייסה טאבולה 526 מיליון דולר.

"אני סופר-אופטימי בנוגע לפוזיציה של טאבולה היום", אומר סינגולדה. "החברה צומחת, נתנו תחזית ל-200 מיליון דולר EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות; התחזית ל-2022). העולם עובר תהפוכות. במשברים קודמים, של 2000 ו-2008, לחברות שמייצרות EBITDA ותזרים חופשי נוצרו הזדמנויות ענקיות ליצור חדשנות, בטאלנט ובמוצרים.

"כמובן", הוא מוסיף, "בטווח הקצר זה 'באסה' שהשוק לא טוב, אבל יש חברות שלא תלויות בגיוס כספים אלא בעצמן. טאבולה צומחת מהר ובאופן רווחי, ובראייה לטווח הארוך, לחברות עם תרבות חזקה ורווחית נוצרות הזדמנויות".

הזדמנות לרכוש חברות שמתקשות היום, או הזדמנות לגייס עובדים?
"הזדמנות לכל הכיוונים. לרכוש, לגייס טאלנט, לפתח מוצרים. זאת חירות להיות חברה עם תרבות חזקה ורווחית".

 ***גילוי מלא: לגלובס יש מערכת יחסים מסחרית עם טאבולה