קריירת הקריפטו החדשה של יונה פוגל ואיציק בנבנישתי

איציק בנבנישתי ויונה פוגל מצטרפים לוועדה המייעצת של בית ההשקעות הקריפטוגרפי ProxiBit שמציע לציבור הרחב ניהול השקעות בקריפטו מסכום של 30 אלף שקל • דמי הניהול השנתיים ינועו בין 2.5%-3.5% ודמי ההפקדה והמשיכה ינועו בין 2.5%-4%

איציק בנבנישתי ויונה פוגל / צילום: ישראל שם טוב, יוסי אלוני
איציק בנבנישתי ויונה פוגל / צילום: ישראל שם טוב, יוסי אלוני

בית ההשקעות הקריפטוגרפי ProxiBit, מקבוצת פרוקסימה, משיק פעילות שתאפשר לציבור לנהל תיקים של מטבעות דיגיטליים בלבד בסכום השקעה מינימלי של 30 אלף שקל. בית ההשקעות מציע 7 מסלולי השקעה בהתאם למטבעות השונים, וכן אפשרות לנהל תיק השקעה במטבעות דיגיטליים מותאם אישית.

בין בעלי התפקידים ב-ProxiBit נמנים חיים ונציה ואורי רענן (מבעלי בית ההשקעות פרוקסימה) שיכהנו כדירקטורים וכן איציק בנבנישתי, לשעבר מנכ"ל פרטנר, ויונה פוגל, לשעבר מנכ"ל פז ומי שכיהן בשורת תפקידים בכירים בבנק לאומי (בהם חבר הנהלת הבנק וראש החטיבה הבנקאית), שיכהנו כחברים בכירים בוועדה המייעצת של בית ההשקעות. את פעילות ProxiBit ינהל אלעד נומברג.

ProxiBit, בעל רשיון (היתר המשך עיסוק) של נותן שירותים פיננסיים (נש"פ) מטעם רשות שוק ההון, מאפשר ללקוח להשקיע את כספו בחשיפה לקריפטו, ללא צורך בארנק דיגיטלי, ובאופן בו לא יהיה קושי בירוקרטי כאשר הוא ימכור את ההשקעה ויבקש להכניס את הכסף בחזרה למערכת הפיננסית. המסלולים המובנים המוצעים הם:

Top 5: מסלול המורכב מחמשת המטבעות בעלי שווי השוק הגדול ביותר כאשר משקלו של כל מטבע נקבע על פי יחס שוויו מתוך סך חמשת המטבעות במסלול.

MID 6-10: מסלול המורכב מחמשת המטבעות הנמצאים במקומות ה- 6-10 על פי שווי השוק שלהם, משקלו של כל מטבע נקבע על פי יחס שוויו מתוך סך חמשת המטבעות במסלול.

:SME 11-20 מסלול המורכב מעשרת המטבעות הנמצאים במקומות ה- 11-20 על פי שווי השוק שלהם. משקלו של כל מטבע נקבע על פי יחס שוויו מתוך סך עשרת המטבעות במסלול.

FLEXIBLE 5: מסלול גמיש המורכב מחמישה מטבעות הנבחרים על ידי ProxiBit.

GAME 5: מסלול המורכב מחמשת המטבעות המובילים בתחום הגיימינג הנבחרים על ידי ProxiBit כגון: Axie Infinity , Decentraland, The Sandbox.

DeFi 5: מסלול המורכב מחמשת המטבעות המובילים בתחום ה- DeFi הנבחרים על ידי ProxiBit כגון: Aave ,Maker ,Uniswap.

Web 3.0: מסלול המורכב מחמשת המטבעות המובילים בתחום ה-Web 3.0 הנבחרים על ידי ProxiBit כגון: Polkadot , Filecoin , The Graph.

בנוסף, לבית ההשקעות חשיפה ללמעלה מ-50 סוגי מטבעות דיגיטליים, והלקוח יכול לבצע השקעה עצמאית בכל מטבע שיבחר, או באמצעות אלוקציה שימליצו עליה בבית ההשקעות.

בית ההשקעות ידאג להמרה לשקלים ולניכוי המס

ב- ProxiBit מציינים שרכישת המטבעות נעשית ע"י בית ההשקעות במערכת סגורה, כשכל ההשקעה מבוצעות בהעברות בנקאיות, בכך נמנע הצורך להתמודד עם החששות שבקניית מטבעות דיגיטליים, השמירה עליהם וההתנהלות מול הבנקים בכל הקשור לרגולציית איסור הלבנת הון. בית ההשקעות מבצע הליכי הכרת הלקוח (KYC) ובירור הצרכים, המטבעות עצמם נשמרים בתקן אבטחה GK8 בבורסת Kraken, שגם היא בורסה מפוקחת.

עוד מציינים בבית ההשקעות כי בכל שלב ניתן יהיה לבצע שינויים במסלולים וכן לבצע הפקדה או משיכה מיידיים ובנזילות מלאה. בעת המימוש, בית ההשקעות יבצע עבור הלקוח את ההמרה לשקלים, את העברת היתרה לחשבון וידאג לניכוי המס. דמי הניהול השנתיים ינועו בין 2.5%-3.5% ודמי ההפקדה והמשיכה ינועו בין 2.5%-4%, בהתאם לגובה התיק.

יונה פוגל מציין כי: "תחום הקריפטו, שהחל בשוליים, הופך להילך חוקי ומקובל בעולם. חברות רבות, ואפילו מדינות, מדברות על המטבעות הקריפטוגרפיים כמטבעות העתיד ומאפשרות מסחר והעברת תשלומים באמצעותם, כעת נעשה צעד למיזוג עולם הקריפטו יחד עם עולם ההשקעות המסורתי".

איציק בנבנישתי הוסיף: "רבים שמעו על קריפטו אבל לא ממש יודעים איך להשקיע. כעת משקיעים פיננסיים, בכל הגדלים, יכולים להיכנס להשקעות במטבעות הקריפטו. ללא החששות הנובעים מכל הקשור בהליכי הרכישה, האחזקה והמכירה של המטבעות. יחד עם זאת, מדובר בתחום תנודתי מאוד שאינו מתאים לכל אחד, ולכן ראוי שיעשה בליווי אנשי המקצוע".