דהרי ואדיב לא מוותרים על ישפרו מודיעין: הגישו תביעה נגד ריט 1

המרכז המסחרי ישפרו סנטר מודיעין נמצא במרכזו של סכסוך עסקי, שהחל בין דהרי ואדיב לבין חברת ביג מרכזי קניות, ונמשך כעת בית דהרי ואדיב לבין חברת ריט 1

כידן דהרי וירון אדיב / צילום: יונתן בלום
כידן דהרי וירון אדיב / צילום: יונתן בלום

ירון אדיב וכידן דהרי אינם מוותרים על המרכז המסחרי ישפרו סנטר מודיעין שבבעלותם. ביום חמישי האחרון הגישה חברת ישפרו של אדיב ודהרי תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד חברת הנדל"ן  ריט 1, לאחר שריט 1 רשמה הערת אזהרה על המרכז המסחרי של ישפרו בעיר מודיעין.

המרכז המסחרי ישפרו סנטר מודיעין נמצא במרכזו של סכסוך עסקי, שהחל בין דהרי ואדיב לבין חברת ביג מרכזי קניות, ונמשך כעת בית דהרי ואדיב לבין חברת ריט 1. ב-26 בדצמבר 2021 הודיעה ריט 1 כי היא מפעילה אופציה שברשותה לרכישת 75% ממניות המרכז המסחרי.

יומיים לאחר מכן דחתה ישפרו את הודעת המימוש בטענה כי היא ניתנה שלא כדין, מאחר שהאופציה בטלה ומבוטלת. בתגובה, הודיעה ריט1 לישפרו כי היא רשמה הערת אזהרה על המרכז המסחרי.

בעקבות רישום האזהרה, החליטו דהרי ואדיב שלא לשחרר ערבות על סך 213 מיליון שקל שהעמידה ריט 1 לטובתם במועד מתן האופציה, וזאת למרות שהכסף כבר נמצא ברשותם. במקביל, הוגשה כאמור התביעה לבית המשפט.

במסגרת התביעה מבקשת ישפרו מבית המשפט להצהיר כי הודעת המימוש (כהגדרתה להלן) שנשלחה על-ידי ריט1 לישפרו ביום 26.12.2021, נשלחה בניגוד להוראות הסכם האופציה, כי האופציה לא מומשה, כדין וכי היא אינה מחייבת את הצדדים. עוד מתבקש בית המשפט להצהיר כי הסכם המכר שנחתם בין הצדדים אינו בתוקף, וכי ישפרו וריט1 חופשיים ומשוחררים מכל התחייבות וטענה האחת כלפי השנייה מכוח הסכם האופציה או הסכם המכר.

בנוסף מבקשת ישפרו מבית המשפט להורות לריט1 להסיר את הערות האזהרה שנרשמו על המרכז המסחרי במודיעין, וזאת לטענה בניגוד מוחלט להסכמים בין הצדדים ותוך הפרה בוטה של הדין. בעקבות הבקשה, בית המשפט קבע כי ריט 1 תגיש את תשובתה לבקשה עד ל-6 בפברואר, וקבע דיון במעמד הצדדים ל-10 בפברואר.

בהודעה לבורסה ציינה ריט 1 כי "לעמדת יועציה המשפטיים של החברה, מימוש האופציה לרכישת הממכר ורישום הערות האזהרה בוצעו על-ידי החברה כדין ובהתאם לזכויותיה החוזיות מול ישפרו, ולכן אין בסיס לטענות ישפרו כלפיה. אין בהליך זה ובטענות ישפרו כלפי החברה כדי לגרוע מהתחייבותם של בעלי השליטה בישפרו להשיב לחברה את הערבויות הבנקאיות שהחברה העמידה לטובתם עד ליום 31 בדצמבר 2021, והחברה שוקלת את המשך צעדיה בנוגע להפרת התחייבות זו על-ידם, לרבות מימוש הבטוחות שהועמדו לחברה על-ידי בעלי השליטה בישפרו".