ועדת האיתור: אלה המועמדים לתפקיד היועמ"ש. ומי נשאר בחוץ?

ועדת האיתור המליצה על שלושה מועמדים לתפקיד היועמ"ש: עו"ד גלי בהרב-מיארה, עו''ד רועי שיינדורף ועו"ד איתי אופיר • לגלובס נודע כי המשנה ליועמ"ש רז נזרי נותר בחוץ לאחר ששני נציגי סער בוועדה הצביעו נגדו

עו”ד גלי בהרב-מיארה / צילום: איל יצהר
עו”ד גלי בהרב-מיארה / צילום: איל יצהר

ועדת האיתור לבחירת היועץ המשפטי לממשלה הבא פרסמה הערב (א') את שמות שלושת המועמדים הסופיים להחלפת אביחי מנדלבליט, שפורש מחר.

המועמדים הסופיים הם: עו"ד גלי בהרב-מיארה, לשעבר פרקליטת מחוז תל אביב (אזרחי) והיום במשרד תדמור; עו"ד איתי אופיר, היועץ המשפטי למערכת הביטחון; וד"ר רועי שיינדורף, המשנה ליועמ"ש במשפט הבינלאומי.

בהרב-מיארה, לשעבר פרקליטת מחוז תל אביב, צפויה להיבחר לתפקיד היועמ"ש לאור התמיכה הבלתי מסויגת של שר המשפטים גדעון סער. עם זאת, יו"ר הוועדה, השופט אשר גרוניס, הצביע בעמדת מיעוט נגד בהרב-מיארה. לדבריו, "היא לא כשירה לתפקיד".

המשנה ליועמ"ש רז נזרי, שסומן בעבר כמועמד מוביל לתפקיד ואף הוצע על-ידי סער, נותר בחוץ ולא זכה לרוב בוועדה. לגלובס נודע כי שני נציגיו של סער בוועדה, צבי האוזר ודן מרידור, הצביעו נגד נזרי, ובכך השאירו אותו מחוץ לרשימה. האוזר סירב לנמק את הצבעתו, ואילו מרידור ציין כי הצביע נגד נזרי בטענה כי השמרנות שלו מסוכנת. בכירים במשרד המשפטים אמרו בשבועות האחרונים כי המינוי של נזרי יסוכל בשל חשש המערכת הפוליטית שיגיע להסדר טיעון מקל עם בנימין נתניהו. נזרי צפוי להתפטר מתפקידו.

מועמדים נוספים שהוגשו לוועדה ונותרו בחוץ הם שופטת בית המשפט הכלכלי בתל אביב, מיכל אגמון-גונן; פרופ' אריאל בנדור מאוניברסיטת בר-אילן; ד"ר אביעד בקשי, ראש המחלקה המשפטית בפורום קהלת; עו"ד איל ינון, שהיה היועץ המשפטי של הכנסת; ופרופ' ברק מדינה מהפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית.