"אין ספק שהמתקפה באבו דאבי כוונה למועד השהות של הנשיא הרצוג"

החות'ים ירו אמש לפחות טיל אחד לטווח בינוני, וטענו שגם רחפני תקיפה נשלחו לאבו דאבי • גורם מדיני בישראל אומר כי החות'ים שימשו כלי בהוראה ישירה מאיראן למתקפה: "יש יותר מחוט אחד שמקשרים את המתקפה ישירות לאיראן"

הנשיא הרצוג ויורש העצר של אבו דאבי, השייח’ מוחמד בן זאיד / צילום: Reuters, EYEPRESS
הנשיא הרצוג ויורש העצר של אבו דאבי, השייח’ מוחמד בן זאיד / צילום: Reuters, EYEPRESS

גורם מדיני בישראל אומר כי אין ספק שהמתקפה אמש כוונה למועד שהות הנשיא יצחק הרצוג באבו דאבי, וכי החות'ים שימשו כאן כלי בהוראה ישירה מאיראן למתקפה. "יש יותר מחוט אחד שמקשרים את המתקפה ישירות לאיראן, ובטהראן לא יכולו להסתתר מאחורי החות'ים". דברי הגורם.

החות'ים ירו אמש לפחות טיל אחד לטווח בינוני, והוא יורט על ידי מערכות ההגנה האווירית של צבא האמירויות. החות'ים טענו כי גם רחפני תקיפה נשלחו לאבו דאבי אך אין כל דיווח שמאמת תקיפה כזו.

הרצוג, רעייתו מיכל והפמליה ממשיכים כמתוכנן את הביקור באמירויות על אף מתקפת הטילים אמש. ההחלטה על המשך הביקור נפלה עוד בטרם יצא הרצוג לאבו דאבי, בעת בחינת התרחישים השונים העשויים לקרות במהלך הביקור. גורמי הבטחון שהיו מעורבים בהתייעצויות לרבות היחידה לאבטחת אישים בשב"כ וגם הדרג המדיני, שר הבטחון בני גנץ וראש הממשלה נפתלי בנט, צידדו בהחלטה מרא על המשך ביקור במקרה של תקיפה מסוג זה, ובלבד שלא תתפתח למימדים של מלחמה ממש.

מוערך שהחות'ים יסתפקו במתקפה הבודדת אתמול

במהלך התקרית נלקח הנשיא למקום מוגן שהוכן מראש, וגורמי הבטחון האמירותים עדכנו את מקביליהם בישראל בזמן אמת על המתרחש. מפמליית הנשיא נמסר כי הוא עודכן על ידי מארחיו בפרטי האירוע וכי לא נשקפה לו שום סכנה,והביקור ימשך כמתוכנן. ועם זה בחדרי המצב בירושלים ובקריה בתל אביב הועלו גם אפשרויות נוספות לפעולה, אך הוחלט להמשיך כרגיל, תוך מתן אמון באמירותים והערכה כי ככל הנראה החות'ים יסתפקו במתקפה הבודדת אתמול.

חבר הכנסת צבי האוזר מתקווה חדשה צייץ כי ישראל צריכה להכריז על החות'ים, הזרוע הארוכה של איראן במרחב, כארגון טרור. המתקפה הערב לא היתה רק נסיון לפגוע באמירויות אלא לפגוע בקשר בין המדינות ולשבש ביקור ראשון של נשיא ישראלי שם.

 

גם חמאס והג'יהאד האיסלמי פרסמו הודעות גינוי לביקור הנשיא באמירויות, וגם בהן ניכרו טביעות אצבע של טהראן.