שטראוס מגיבה לאיום של ליברמן וברביבאי: "אינו מדויק וחוטא למציאות"

שרי האוצר והכלכלה דרשו אתמול משטראוס ומשישה יצרנים ויבואנים נוספים לבטל את גל עליות המחירים במשק • בתגובתה כתבה שטראוס כי החברה לא העלתה מחירים ולא הודיעה על התייקרויות בעתיד הקרוב

גיורא בר-דעה, נשיא ומנכ''ל קבוצת שטראוס / צילום: ענבל מרמרי
גיורא בר-דעה, נשיא ומנכ''ל קבוצת שטראוס / צילום: ענבל מרמרי

חברת שטראוס השיבה היום (ב') לשר האוצר אביגדור ליברמן ולשרת הכלכלה אורנה ברביבאי, שדרשו אתמול ממנה ומשישה יצרנים ויבואנים נוספים לבטל את גל עליות המחירים במשק. בתגובתה כתבה שטראוס כי החברה לא העלתה מחירים וממילא לא הודיעה על התייקרויות בעתיד הקרוב.

"הופתענו מאוד לקרוא אמש את מכתבכם, אותו קיבלנו מאמצעי התקשורת לאחר פרסומו ברבים. לצערי, נושא הפנייה והתוכן המרכזי של מכתבכם אינו מדויק וחוטא למציאות", כתב לשרים גיורא בר-דעה, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס.

עוד כתב בר-דעה לליברמן וברביבאי כי "בניגוד לרושם שאולי נוצר, שטראוס לא הודיעה בחודשים האחרונים כי בכוונתה להעלות מחירים בישראל. אמירה זאת המיוחסת לנו במכתבכם לצערי אינה נכונה. אני מנצל הזדמנות זאת על-מנת לציין בפניכם באופן ברור כי שטראוס ממשיכה לדבוק בקו בו נהגה בעשור האחרון, לפיו העלאת מחיר הינה ותמשיך להיות המוצא האחרון" .

ליברמן התייחס היום בישיבת סיעת ישראל ביתנו לדרישה מהיבואנים: "לא ניתן ליצרני המזון והיבואנים לנצל את המצב באופן ציני", אמר. "אנחנו מסתכלים על כלל הנתונים, ואם עד סוף היום לא נקבל מהם תשובות, נפנה לרשות התחרות ולוועדת המחירים ונפעיל אותן לדרוש הסברים מדוע החברות השונות החליטו להעלות מחירים".

אתמול (א') בערב שלחו השרים מכתבים לאסם-נסטלה, לדיפלומט, לשסטוביץ, לסנו, לרסטרטו ולשטראוס, בהם כתבו: "הכרזתכם על העלאת מחירים בעת הזו היא צינית ופוגעת באזרחי המדינה".

כפי שפורסם בגלובס, רשות התחרות כבר פתחה בבדיקה האם ההתייקרויות של חלק מהחברות הללו, כמו אסם ודיפלומט, הן בגדר הפרה על של חוק התחרות או התייקרויות "רגילות".

תגובה נוספת לדבריו של ליברמן על עליות המחירים הגדולות במשק הגיעה היום מכיוונו של יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי. "המשק הישראלי חווה התייקרות מחירים משמעותית, אך במקום לכתוב מכתבי נזיפה ולהשוות את ישראל לשאר מדינות העולם, על הממשלה לנקוט צעדים פרקטיים שיעצרו את העליות הללו, שנובעת ישירות מהתייקרות תשומות הייצור - דלק, הובלה ושכר עובדים", אמר אמיתי.