מנורה מבטחים תרכוש מניות החברה בהיקף של כ-100 מיליון שקל

דירקטוריון החברה אישר את התכנית שצפויה לצאת לפועל החל מחודש מרץ ותהווה חלוקת דיבידנד מעבר למדיניות החלוקה הקבועה • בדירקטוריון נימקו את ההחלטה בין היתר בכך שהתקופה הנוכחית מלווה בהזדמנויות השקעה, והרכישה תאפשר יישום תכנית הקצאת אופציות לעובדים

ארי קלמן - מנורה מבטחים / צילום: איל יצהר
ארי קלמן - מנורה מבטחים / צילום: איל יצהר

קבוצת הביטוח מנורה מבטחים הודיעה הבוקר (ג') כי בכוונתה לרכוש מניות של עצמה בהיקף של 100 מיליון שקל. דירקטוריון מנורה מבטחים החזקות , החברה האם של חברת הביטוח, אישר את תכנית הרכישה שביצועה צפוי להתחיל ב-30 במרץ ויימשך שנה שלמה, עד ל-29 במרץ 2023.

ארי קלמן, מנכ"ל מנורה מבטחים החזקות, אמר לאחר אישור התכנית בדירקטוריון כי "תוכנית הרכישה העצמית מעידה על העוצמות של קבוצת מנורה מבטחים והיא מהווה חלוקת דיבידנד, וזאת מעבר למדיניות חלוקת הדיבידנד שאומצה ע"י החברה שהנה הגבוהה בענף (35% מהרווח)".

"ביצוע התכנית לא צפוי להשפיע לרעה על המצב הכספי"

בדיווח שפרסמה החברה לבורסה נומקו כמה משיקולי הדירקטוריון לביצוע תוכנית הרכישה. בדירקטוריון הסבירו כי התקופה הנוכחית מלווה בהזדמנויות השקעה וכי רווחי החברה מאפשרים את ביצוע הרכישה העצמית של מניותיה בהתאם לתכנית הרכישה. החברה דיווחה על רווח כולל בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 בסך של 578 מיליון שקל, אל מול רווח כולל של 285 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2020, עלייה של 102%.

"ביצוע התכנית לא צפוי להשפיע באופן מהותי לרעה על מצבה הכספי של החברה ובכלל זה מבנה ההון שלה, מצב נזילותה, מגבלות הדירוג ואמות מידה פיננסיות קיימות", ציינו בחברה, והוסיפו כי הרכישה עומדת במבחני החלוקה והרכישה העצמית מהווה חלוקת דיבידנד מעבר למדיניות חלוקת הדיבידנד שאומצה על ידי החברה וכי נכון למועד אישור התכנית, לחברה יתרת רווחים ראויים לחלוקה בסך של כ-4.14 מיליארד שקל.

"דירקטוריון החברה בחן את השפעת החלוקה על מצבה הכספי של החברה, מבנה ההון של החברה, חבויות קיימות וצפויות, מקורות המימון העומדים לרשות החברה לשם פירעון התחייבויותיה הקיימות והעתידיות, תזרים המזומנים הצפוי של החברה, עמידתה בדרישות פיננסיות, וכן את השלכות ביצוע תכנית הרכישה על פעילותה של החברה במתכונתה הקיימת ובתרחישים שונים וכן בחן נתונים בדבר מצבה הפיננסי הנוכחי של החברה, בהתבסס על דוחותיה הכספיים ולאור העובדה שבחברה לא מתקיימים סימני אזהרה כהגדרתם בתקנות ניירות ערך. עמדת הדירקטוריון היא כי לא קיים חשש סביר שביצוע התכנית ימנע מן החברה את היכולת לעמוד בהתחייבויות הקיימות והצפויות בהגיע מועד קיומן", אמרו במנורה מבטחים.

בין היתר, המניות ישמשו ליישום תכנית האופציות לעובדים

עוד ציינו בחברה כי המניות שתירכשנה בהתאם לתכנית הרכישה, יכול שתשמשנה, בין היתר, לצורך יישומה של תכנית האופציות לעובדים. לפני כשבועיים פרסמה החברה את מתאר תכנית חלוקת האופציות ודיווחה כי בכוונתה לחלק עד 2.9 מיליון אופציות לעובדים, אשר ניתן יהיה להמיר ל-1.29 מיליון מניות.

מנורה מבטחים החזקות מנוהלת על ידי ארי קלמן ויו"ר הדירקטוריון שלה הוא ערן גריפל. החברה נסחרת בשווי של 4.89 מיליארד שקל. את חברת הביטוח, מקור ההכנסות הגדול של החברה, מנהל יהודה בן אסאייג.

מנורה מבטחים הולכת בעקבות הפניקס  שביצעה לאחרונה שני סבבים של רכישת מניות עצמית. את הרכישה הראשונה בהיקף של כ-100 מיליון שקל היא השלימה במהלך השנה שעברה ובאוגוסט 2021 אישר הדירקטוריון תוכנית רכישה עצמית נוספת לתקופה של שנה בהיקף של עד 100 מיליון שקל, מהם ביצעה הפניקס, עד חודש נובמבר, רכישה עצמית של מניות בהיקף של 74 מיליון שקל.